beantwoord

Problemen met opnemen tv Telfortglasvezel

• 19 juli 2018
  • 6 reacties
  • 425 keer bekeken

Al jaren heb ik een glasvezel pakket met opnemen, bellen en tv. Inmiddels heb ik ook begrepen dat dit het oude glasvezelpakket is. De laatste 1 1/2 week zijn er problemen met het instellen van- en met het opnemen van tv programma's. Via het handmatig opnemen menu kreeg ik foutmeldingen dat de begin en eindtijden niet klopten en dat dit voor conflicten zou leiden. Vreemd want het werkte altijd goed.

Na een aantal keren met Telfort te hebben gebeld hebben ze mij een nieuw opname kastje gestuurd, omdat daar volgens de medewerker het probleem in zou zitten. Het model dat ik toegestuurd kreeg is dezelfde als voorheen, een Amino, ovaal model.
Ik ben weer handmatig aan het opnemen gegaan: 1, via het zender menu en dan vooruit scrollen naar volgende week. Opname vastzetten en opslaan. Vervolgens stond de opname wel in het handmatige menu, maar zag ik geen wolkje voor de opname staan.
2, Daarna heb ik dezelfde opname handmatig ingesteld (werkte altijd goed met max. 6 opnamen tegelijk), maar nu werd de vorige overschreven. Dit was trouwens dezelfde film die ik wilde vastzetten.

Ik hoop voor mij en anderen met dezelfde problemen, dat Telfort dit probleem snel oplost. Ik betaal niet voor niets dit opname pakket dat opeens niet goed werkt. Daarnaast vermoed ik dat er ergens in het Telfort netwerk iets niet goed werkt of dat de programmeurs van bezig zijn om dingen te veranderen?
Telfort zorg dat dit werkt en geef de oorzaak van dit probleem aan.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 21 juli 2018, 13:26

Hallo Henk, ik kan me voorstellen dat je graag wilt opnemen! Ik ben daarom de systemen ingedoken en ik zie daar een notitie staan van gisteren, kort na je laatste reactie. Daarin heeft een collega genoteerd dat het Opnemenpakket was uitgezet kort voordat de wijziging naar het nieuwe pakket in gang is gezet. Daardoor is het Opnemenpakket op dit moment geen onderdeel van het abonnement en daardoor werkt het nu ook niet. Zodra de overstap naar het nieuwe pakket is afgerond zal het opnemen ook weer mogelijk worden.
Bekijk reactie

6 reacties

Die begin en eindtijden zit echt in het systeem de EPG daar heeft je Amino weinig mee van doen.
Een opname kastje lijkt me heel onaannemelijk omdat de Animo 540 al geruime tijd niet meer word ondersteund.
Je beschrijft de A140 die neemt op in de cloud. Kortom opname problemen kunnen bijna niet door je tv ontvanger veroorzaakt worden.
Beste Galdor68,
Dus aan het Amino kastje ligt het probleem niet begrijp ik. Dus heb ik dat kastje voor niets toegestuurd gekregen. Dat blijkt ook wel want de problemen zijn hetzelfde. Er wordt simpelweg niets opgenomen. Als ik wel opnamen instel dan zie ik dat in beeld zonder wolkje erbij. Zet ik de Amino weer uit en later weer aan dan zijn deze opnamen ook echt verdwenen.
Het probleem ligt dan ergens in de cloud bij Telfort? Hoe moet ik dat zien?
Binnenkort krijg ik een nieuw pakket met o.a. Experiabox V10 en een nieuw glasvezelkastje. Lost die de problemen wel op denk je?

Groet, Henk325
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Henk, ik kan me voorstellen dat je graag wilt opnemen! Ik ben daarom de systemen ingedoken en ik zie daar een notitie staan van gisteren, kort na je laatste reactie. Daarin heeft een collega genoteerd dat het Opnemenpakket was uitgezet kort voordat de wijziging naar het nieuwe pakket in gang is gezet. Daardoor is het Opnemenpakket op dit moment geen onderdeel van het abonnement en daardoor werkt het nu ook niet. Zodra de overstap naar het nieuwe pakket is afgerond zal het opnemen ook weer mogelijk worden.
Dat verklaart het een en ander, wel erg vroeg dat het huidige opname functie al is uitgezet.
Je blijft opnemen in de cloud hoewel het een ander systeem is moeten de begin en eindtijden wel kloppen anders betwijfel ik of je verschil gaat merken.
Het uitzetten van de opname functie is mijn eigen fout geweest. Ik wilde vast bellen stoppen en toen ik dat had gedaan kwam er een scherm met de opties om opnemen aan te zetten voor €5,- per maand. Aangezien ik opnemen al had heb ik die niet nogmaals aangevinkt. Nu achteraf begrijp ik pas dat dat wel had gemoeten. Het lijkt mij wenselijk dat Telfort bij het aan en uitzetten meer uitleg geeft voordat je aan het instellen begint.

Maar goed het is pech hebben. Ik wacht tot 31 juli waarin alles weer gaat functioneren: bellen op mijn oude nummer, snelheid 50/50 en tv met terugkijken en opnemen functie.
Vriendelijke groet,
Reputatie 8
Badge +11
Als het zo wordt aangegeven kan dat inderdaad duidelijker, dat ben ik met je eens! Ik geef dat door zodat ze kunnen kijken hoe dit beter kan.
Als het nieuwe abonnement actief is op 31 juli zal alles inderdaad weer functioneren 🙂

Reageer