beantwoord

problemen met opnemen en terugkijken van programma's

Sinds enkel weken kunnen we diverse opgenomen programma's niet meer kijken op de tablet. Er wordt aangegeven dat er een probleem is opgetreden bij het opnemen. Binnenshuis werkt het echter wel maar, gedurende het terug kijken stopt de opname en moeten de opname opnieuw starten om hem af te kijken. Ook terug kijken van programma's werkt niet.

Wie herkend deze problemen en weet de oplossing. Op dit moment neigt onze voorkeur naar een nieuwe provider gezien de voortduren problemen.

gr, Rob
icon

Beste antwoord door Rob07 12 augustus 2017, 10:17

Hallo Michael,

We zijn zeer tevreden over deze nieuwe ontvanger. Alle tests doorstaan.
Nogmaals bedankt voor de goede hulp en het geduld om deze kwestie op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Rob
Bekijk reactie

16 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Heb je zelf al iets ondernomen om dit op te lossen, zoals het uit- en weer aanzetten van de TV-ontvanger(s) of, als dit niet helpt, het resetten van de ontvanger(s)..?

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Enterprise, bedankt voor je reactie. Alle genoemde opties al meerdere malen uitgevoerd. Resultaat tot op heden geen.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rob, dank voor het aanmaken van een topic! Balen dat je niet lekker kunt genieten van de dienst. Dat kan zeker anders! Je geeft aan dat je deze problemen ervaart op de tablet. Ervaar je dit ook zo als je het probeert op een ander apparaat? Bijvoorbeeld op de computer? Met TV Online kun je ook de opnames terug kijken namelijk. Graag wil ik uitsluiten of de tablet het probleem veroorzaakt of dat er een probleem is met de dienst zélf. Koppel je je bevindingen aan mij terug? Klasse.

@Enterprise,

Dank je wel!
Hallo Michael,

Ik heb de ervaring op mij ipad, en mijn samsung tablet. Op de televisie heb ik de ervaring dat opgenomen programma's halverwege stoppen en dat bij het aanzetten van start op het begin, het gevraagde programma niet wordt weergegeven. Al deze problemen heb ik nooit eerder gehad.
De laatste tijd zijn de storingen meer regel dan uitzondering.

Groet,
Rob
Reputatie 8
Badge +2
Hey Rob, helder verhaal: bedankt daarvoor. Vreemd dat je eigenlijk op elk apparaat problemen ervaart wat opnemen betreft. Voor de zekerheid heb ik de ontvanger een reset gegeven om er zeker van te zijn dat het goed werkt. Wil je je mening met mij delen nadat je de abonnementsgegevens opnieuw hebt opgegeven? Hartelijk dank!
Hallo Michael,
We hebben de abo gegevens weer ingevoerd. Krijg alleen op de i pad nog altijd de melding: " het is niet mogelijk deze opname te kijken via
De itv app. Deze melding hebben we nooit eerder gehad, en komt ook voor op de samsung tablet.

Op de vaste tv lijkt alles nu te werken. Alvast bedankt voor de ondernomen poging het probleem op te lossen.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rob, bedankt voor je berichtje. Goed dat de tv nu werkt, nu de rest nog. 🙂 Om welke opname gaat het precies? Is dit van een HD of niet-HD zender? Het is alleen mogelijk om programma's op niet-HD zenders te bekijken via de TV app namelijk. Wil je eens een willekeurig programma op NPO1 opnemen en het dan nog eens te proberen? Aan deze kant zie ik verder geen rare dingen. Ik hoor graag van je.
Hallo Michael, helaas moet ik melden dat het probleem met het stoppen van een opgenomen programma nog altijd aanwezig is. Het lijkt er ook op dat als je een opname kijkt terwijl die nog wordt opgenomen, het afdraaien stopt al de opnames afgelopen zijn.

De navolgende films geven de foutmelding:
Timbuktu (canvas), Revolutionairy road (Canvas), the town (SBS 9), Charlie Wilson's war ( SBS9), dispicabel ME2 ( SBS 9) en de serie natuur op 8 (RTL8) The great American Thaw (Canvas).
Ook programma's van sbs6 en van de NPO geven deze conflicten aan.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rob, bedankt voor je heldere terugkoppeling! Ik denk dat je ontvanger niet meer goed werkt. Om dit uit te sluiten heb ik je een nieuwe toegestuurd en de huidige ontkoppeld. Hij zal deze week nog bij je worden afgeleverd. Wil je de nieuwe aansluiten en het nog eens testen? Dank alvast voor je reactie.
Hallo Michael,

Prima oplossing lijkt me. Zodra hem binnen heb zal ik het testen en een terugkoppeling doen.

Alvast bedankt voor je geduld.

Groet,
Rob
Hallo Michael,

De ontvanger is binnen. Het probleem met het stoppen van opgenomen programma's is er nog altijd. We weten het niet meer.

Groet,
Rob
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rob, wat vervelend! Ik zie dat je een andere Motorola hebt ontvangen. Om alles uit te sluiten heb ik je zojuist een ander type ontvanger toegestuurd. Wil je het daarmee nog eens proberen? Mocht dit ook niet werken, dan laat ik mijn collega's van het tv-platform kijken naar dit euvel. Laat je het weten als hij binnen is? Dank!
Hallo Michael,

De nieuwe ontvanger is binnen en ik heb hem vandaag aangesloten en aangemeldt. We gaan het de restvan de week uit proberen.
Ik laat je onze bevindingen weten. Voor als nog heb je ons ontzettend geholpen, waarvoor onze dank.

Groet,
Rob
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Rob, goed om te horen dat de ontvanger in goede orde is ontvangen. Ik kijk uit naar de uitkomst van het testen. Mocht er nog iets zijn dat ik voor je kan doen, laat je het dan ook weten? 🙂
Hallo Michael,

We zijn zeer tevreden over deze nieuwe ontvanger. Alle tests doorstaan.
Nogmaals bedankt voor de goede hulp en het geduld om deze kwestie op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Rob
Reputatie 8
Badge +2
Hi Rob, dank voor je berichtje! Ik heb het graag gedaan voor je! Veel plezier ervan gewenst!

Wil je feedback geven over hoe je mijn hulp hebt ervaren? Doe dat dan alsjeblieft hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser. Alvast bedankt! 🙂

Reageer