beantwoord

Problemen met live tv en beeld/geluid..

• 31 juli 2014
  • 6 reacties
  • 698 keer bekeken

Badge
Hallo,

Wij hebben een aantal problemen met de kastjes?

1.loopt vaak vast zeker na het starten van een opname.
2.loopt vaak ook niet meer synchroom (beeld/geluid) zender wisselen bied uitkomst maar is niet prettig
3.live tv kan niet meer teruggespoeld / gepauseerd worden.

hoop dat er een oplossing voor is.

gr. Matthijs
icon

Beste antwoord door Yanick 31 juli 2014, 14:57

@sc100gx,

Leuk je op het forum te zien! Als ik het goed begrijp vertonen allebei jouw tv-ontvangers hetzelfde probleem. Wat mij direct opviel was dat het modem al 129 dagen online was. Het modem heb ik daarom gereset en zag direct al een verbetering in de lijnwaarden. Jou modem is nu weer optimaal geconfigureerd voor jou lijn. Daarbij is het verstandig om de software van de tv-ontvanger te verwijderen.

Hoe verwijder je software van de tv-ontvanger:
  1. Zet de tv-ontvanger middels de schakelaar aan de achterkant uit;
  2. Na 5 seconde schakelt je de tv-ontvanger weer aan en druk je herhaaldelijk op de stand-by knop aan de bovenkant tot het systeemmenu op je tv verschijnt;
  3. Druk kort op de stand-by knop tot de optie “Software verwijderen” staat geselecteerd;
  4. Houdt de stand-by knop minimaal 3 seconde ingedrukt om de selectie te bevestigen;
  5. De tv-ontvanger wordt opnieuw opgestart en de software wordt opnieuw geladen;
Kan jij jouw bevindingen in een reactie met mij delen?

Yanick
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 3
@sc100gx,

Leuk je op het forum te zien! Als ik het goed begrijp vertonen allebei jouw tv-ontvangers hetzelfde probleem. Wat mij direct opviel was dat het modem al 129 dagen online was. Het modem heb ik daarom gereset en zag direct al een verbetering in de lijnwaarden. Jou modem is nu weer optimaal geconfigureerd voor jou lijn. Daarbij is het verstandig om de software van de tv-ontvanger te verwijderen.

Hoe verwijder je software van de tv-ontvanger:
  1. Zet de tv-ontvanger middels de schakelaar aan de achterkant uit;
  2. Na 5 seconde schakelt je de tv-ontvanger weer aan en druk je herhaaldelijk op de stand-by knop aan de bovenkant tot het systeemmenu op je tv verschijnt;
  3. Druk kort op de stand-by knop tot de optie “Software verwijderen” staat geselecteerd;
  4. Houdt de stand-by knop minimaal 3 seconde ingedrukt om de selectie te bevestigen;
  5. De tv-ontvanger wordt opnieuw opgestart en de software wordt opnieuw geladen;
Kan jij jouw bevindingen in een reactie met mij delen?

Yanick
Badge
Helaas , het advies opgevolgd zonder enig verschil.
Reputatie 3
@sc100gx,

Dat is vervelend. Speelt dit probleem op allebei de tv-ontvangers of op maar 1? Kan je mij ook laten weten of ze allebei bekabeld of via een draadloze verbindingsset zijn aangesloten? Als je voor mij nog het modem een harde reset (verzonken knopje 30 seconde ingedrukt houden tot de lampjes uitvallen) geeft. Kan het modem weer intrainen met de juiste instellingen en lijnalgoritmes om het signaal te kunnen vertalen.

Kan jij het vanavond dan nog even aankijken en mij laten weten of het probleem verholpen is? Na jouw antwoord kan ik andere stappen nemen om het voor jou op te lossen.

Yanick
Badge
Nog steeds diverse problemen, bij opnemen als serie neemt hij niet standaard iedere dag op gebeurd bij meerdere in gestelde opnames. Wisselend ene keer bv GTST dan weer bij utopia..enz.. blijft onzeker of na inplannen iets wel opgenomen word of niet.. wat weer resulteerd in het missen van uitzendingen. Die je dan wel is waar tegen betaling kan kijken , maar dat moet niet de bedoeling zijn lijkt mij.

ook zijn nog steeds opgenomen programma's niet op beide kastjes terug te vinden.

Inmiddels zijn wij ook aan het rondkijken naar andere leveranciers aangezien het al heel lang niet optimaal werkt.!
Badge
Zijn er nog oplossingen voor dit probleem?
Badge
Zijn er nog oplossingen voor dit probleem?

Reageer