beantwoord

Problemen met Live pauzeren

• 2 juli 2015
  • 54 reacties
  • 1356 keer bekeken

Hallo,

ik heb sinds deze week problemen met live pauzeren. Daarnaast hoor je het geluid kraken bij overgang van zenders.
Wie kan mij helpen?

Bart
icon

Beste antwoord door Michael 3 juli 2015, 11:35

@bartmeijerink,

Welkom!

Ik heb jouw reactie verplaatst naar een nieuw topic omdat niet elk symptoom dezelfde oorzaak kan hebben. :)

Maar, wat vervelend dat je kampt met een niet helemaal goedwerkende dienst. Het is soms nodig om de ontvanger te resetten om de software opnieuw in te laten laden zodat 'oneffenheden' worden rechtgetrokken. Dit heb ik zojuist voor jou uitgevoerd vanaf deze kant. Als je de abonnementsgegevens opnieuw opgeeft, verwacht ik dat je verbetering zult merken. Laat je me weten of het hierna goed werkt?

Michael
Bekijk reactie

54 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@bartmeijerink,

Welkom!

Ik heb jouw reactie verplaatst naar een nieuw topic omdat niet elk symptoom dezelfde oorzaak kan hebben. :)

Maar, wat vervelend dat je kampt met een niet helemaal goedwerkende dienst. Het is soms nodig om de ontvanger te resetten om de software opnieuw in te laten laden zodat 'oneffenheden' worden rechtgetrokken. Dit heb ik zojuist voor jou uitgevoerd vanaf deze kant. Als je de abonnementsgegevens opnieuw opgeeft, verwacht ik dat je verbetering zult merken. Laat je me weten of het hierna goed werkt?

Michael
Hi Michael,

ik heb de gegevens opnieuw ingevoerd, maar het probleem is nog niet verholpen.
Pauzeren werkt niet meer.

Bart.
Ook ik heb problemen met live pauzeren, reset uitgevoerd maar niks veranderd. Ik kan wel gewoon pauzeren, maar om daarna verder te kijken wil ie niet. Ook niet vooruit of achteruit spoelen. Enige oplossing is dan om te zappen en op ok te drukken als ie vraagt of je het zeker weet.
Reputatie 8
Badge +2
@bartmeijerink,

Bedankt voor jouw terugkoppeling.

Vervelend om te lezen dat het na deze handelingen niet opgelost is. Ik stuur jou een nieuwe ontvanger toe. Andere opties dan deze zijn er namelijk niet echt. Wil je me laten weten wanneer deze binnen is? Ik zal er dan voor zorgen dat de ontvanger gelijk goed kan en gaat werken.

Je reactie zie ik tegemoet.

@lasorey,

Naar! Jouw ontvanger heb ik een reset gegeven op het platform, zou je het na opgeven van de abonnementsgegevens opnieuw kunnen proberen?

Ben benieuwd naar het resultaat.

Michael
Reputatie 1
Hoi Michael,

Ook hier kunnen we, sinds ongeveer een week, niet meer pauzeren of terugspoelen. We hebben een reset uitgevoerd (volgens de handleiding), echter krijgen we niet de mogelijkheid om onze gegevens opnieuw in te voeren.

Erik
@Michael, ik heb de gegevens opnieuw ingevoerd. echter nog steeds hetzelfde probleem. Ik kan wel pauzeren, maar dan kan ik daarna niks meer. Hij loopt dan vast en de enige oplossing is zappen naar een andere zender en weer terug.
Reputatie 8
Badge +2
@Desiree-Erik,

Alleen als ik de ontvanger voor jou reset aan deze kant heb je de mogelijkheid om de gegevens opnieuw op te geven. Ik heb dit voor jou gedaan; laat je me weten wat hierna de status is?

@lasorey,

Ik stuur jou een nieuwe ontvanger toe. Meestal ontvang je het nieuwe exemplaar binnen een aantal werkdagen. Geef het even aan zodra je het binnen hebt; ik zorg er dan voor dat het gelijk goed gaan werken.

Michael
Reputatie 1
@Michael,

Helaas hebben wij niet de mogelijkheid gekregen om de gegevens opnieuw in te voeren. Status is dus onveranderd. Het gaat trouwens alleen om live tv pauzeren. Uitzending gemist e.d. werken wel normaal
@Michael, deze ontvanger had ik net een paar maanden, maar goed. Stuur je wel een HMB2260 ?
Reputatie 8
Badge +2
@lasorey,

Dat zag ik inderdaad. Een HMB2260 is naar jou onderweg inderdaad.

Michael
@michael, ik heb de ontvanger binnen. Moet ik nu gewoon aansluiten, of wachten tot jij m activeert?
Reputatie 1
Hoi Michael,

Weet je al meer betreffende onze storing? De klachten bestaan nog steeds. Zoals gezegd hebben we na de herstart (uitgevoerd volgens de instructie in de handleiding) niet de mogelijkheid gekregen om onze gegevens opnieuw in te voeren.
Het lijkt er overigens op dat de problemen zijn ontstaan na de 1 juli update.

Erik
Reputatie 1
Hoi Michael,

Even als aanvulling op onze vorige reactie: de herstart hebben we uitgevoerd nadat jij de reset aan jouw kant hebt uitgevoerd.
Onze ontvanger is een Motorola VIP_1853.

Erik
Reputatie 8
Badge +2
@Desiree-Erik,

Bijzonder! Zou je het nog eens kunnen proberen alsjeblieft? 🙂 Er is niets bekend dat er na 1 juli iets technisch gezien veranderd zou zijn overigens.

Michael
Reputatie 1
@Michael,

Zojuist hebben we de gegevens opnieuw in kunnen voeren, echter werkt de pauze functie helaas nog steeds niet.

Erik
Reputatie 8
Badge +2
@Desiree-Erik,

Dank voor de terugkoppeling. Ik zal de ontvanger voor je vervangen. Meestal wordt deze binnen een aantal dagen bij jou aangeboden. De huidige mag je retour sturen naar het onderstaande adres:

BNS Data Logistics
O.v.v. retournummer [klantnummer]
Antwoordnummer 42
4100 VP Vianen

Laat je weten of het met de nieuwe ontvanger wel naar behoren werkt?

Michael
Reputatie 1
@Michael,

Alvast bedankt en doen we :)

Erik
@michael, ik heb de ontvanger binnen. Moet ik nu gewoon aansluiten, of wachten tot jij m activeert?

@michael, misschien overheen gelezen?
Hoi Michael,

ik heb net de nieuwe ontvanger (HMB2260) zonder problemen geïnstalleerd en alles werkt weer prima! Dank voor de service.
Ik zal de oude ontvanger (motorola) samen met de adapter terugsturen naar het opgegeven adres. Klantnummer als retournummer gebruiken?

met vriendelijke groet,

Bart
Hoi Michael,

ik heb net de nieuwe ontvanger (HMB2260) zonder problemen geïnstalleerd en alles werkt weer prima! Dank voor de service.
Ik zal de oude ontvanger (motorola) samen met de adapter terugsturen naar het opgegeven adres. Klantnummer als retournummer gebruiken?

met vriendelijke groet,

Bart

Hoefde je niet te wachten tot Michael hem activeert? Heb je ook alle HD zenders? Ik had namelijk een paar maanden terug pas HD zenders nadat ie geactiveerd was.
Reputatie 8
Badge +2
@lasorey,

Scherp, heel scherp! Heb ik overheen gelezen ja. Heb het alsnog in orde gemaakt voor je. Je kan de nieuwe ontvanger nu aansluiten en dan beschik je ook over HD-zenders (indien je het aansluit zonder dat ik de oude ontkoppel, weet het systeem niet welke ontvanger HD zou moeten krijgen en wordt dit überhaupt niet doorgegeven).

@bartmeijerink,

Voor jou geldt iets vergelijkbaars. Beide ontvangers heb ik voor jou ontkoppeld. Indien je de nieuwe activeert middels de abonnementsgegevens, ga ik ervan uit dat het weer goed werkt.

Laten jullie weten wat jullie mening is na deze acties? Kijk ernaar uit. :)

Michael
@Michael, ik heb geen HD zenders op de nieuwe ontvanger. Ik heb bij instellingen de HD functie aangezet, hij gaf daarbij de melding: "Mogelijk moet u eerst de Hd functie op een andere tv ontvanger uitzetten voordat u HD zenders op deze tv ontvanger kunt zien." Hij zapt wel naar 717, 719, 726, 756, 772. Maar geeft telkens "zender niet beschikbaar"aan. De rest vd Hd zenders slaat ie over.

Ik heb uiteraard wel ff de pauze functie uitgeprobeerd, en die doet het voor zover ik het nu heb gezien weer zoals het hoort.
@Michael, ik heb de oude ontvanger ff aangesloten en de HD functie uitgezet. Alle Hd zenders zijn daar nu uiteraard weg. Wel vreemd dat ie alsnog naar de hierboven genoemde zenders zapt maar met een melding van "zender niet beschikbaar".

Nu weer de nieuwe ontvanger aangesloten met de verwachting dat de HD zenders het weer doen, maar niks dus. Nog steeds hetzelfde gedrag zoals hierboven genoemd.

Nu dus 2 ontvangers zonder HD.
@Michael, waarom reageer je niet? Ik zie je in verschillende topics reageren en zelfs vragen of je nog ergens bij kan helpen. Heel vreemd.
Reputatie 8
Badge +2
@lasorey,

Ik reageer zo snel als mogelijk en negeer je niet hoor. 🙂 (ik doe een rondje langs de velden en kom dan terug bij waar ik begon).

Zou je het nog eens kunnen proberen? Beide ontvangers zijn nu ontkoppeld; het werkt weer verwacht ik.

Michael

Reageer