beantwoord

Problemen met draadloos verbindingsset met TV

• 12 maart 2013
  • 27 reacties
  • 16402 keer bekeken

Sinds vorige week hebben we een telfort pakket met interactieve tv en internet met draadloze verbindingsset.
De eerste dagen hadden we geen problemen met de tv maar sinds een paar dagen begint het scherm steeds te haperen,
waarna geen normaal tv kijken meer mogelijk is.
Op de draadloze verbindingsset knipperd het middelste knopje 'home'  oranje.

Weet iemand hoe deze problemen het makkelijkste op te lossen zijn?
icon

Beste antwoord door Dennisvm 4 april 2013, 16:21

Ik heb de voeding los gehaald van de tv ontvanger, toen ging die inderdaad de firmware opnieuw installeren.
Hierna nogsteeds de problemen met een stotterend beeld, vandaag weer over gegaan op een kabel door huis en probleem opgelost.

Zal morgen even contact opnemen met de klantenservice om te kijken wat we hier mee kunnen doen.
Bekijk reactie

27 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi hpdevries, bedankt voor het delen van deze tip 😃.
Reputatie 1
Ik heb een gat in het plafond geboord en netwerkkabel getrokken. Werkt al heel lang goed! Aansluiting loopt via een switch die ik als extra wifi punt gebruik.:D
Extra info:
Zyxel modem
Reputatie 1
Ik krijg hier geen reactie dus open nieuw topic.
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem. Haperend beeld en geluid, gek genoeg alleen 's avonds. Vreemde is dat de ene een oranje lampje heeft en de andere een groene.

Heb Devolo geïnstalleerd. Beide adapter zijn qua software up to date. Snelheid lag rond de 45 Mbit/s.

Degene die oranje is zit vlak bij de ontvanger. Andere storingsbronnen uitgesloten.

Kan iemand mij hierbij helpen?
Ik heb de voeding los gehaald van de tv ontvanger, toen ging die inderdaad de firmware opnieuw installeren.
Hierna nogsteeds de problemen met een stotterend beeld, vandaag weer over gegaan op een kabel door huis en probleem opgelost.

Zal morgen even contact opnemen met de klantenservice om te kijken wat we hier mee kunnen doen.
Reputatie 6
Badge +7
Zowiezo ben ik voorstander van alleen kabels maar kan me ook indenken dat je die niet wil leggen cq ziet zitten.
Reputatie 8
Badge +17
Wil je de voeding eens loshalen van de tv ontvanger en dan weer aansluiten daarna wordt de firmware in de ontvanger automatisch ingeladen, ik weet niet of dat het probleem met je devolos oplost en zoniet dan devolos opnieuw resetten dit moet dan wel binnen 2 minuten gebeuren.
Als dit alles het probleem niet wegneemt is mijn advies aansluiten via vaste verbindingen
ze moeten wel in dezelfde groep (stroom) zitten anders heb je kans zoals nu dat het niet goed werkt.

Ja dat heb ik gedaan, zelfde groep als me modem zit.
Reputatie 6
Badge +7
ze moeten wel in dezelfde groep (stroom) zitten anders heb je kans zoals nu dat het niet goed werkt.
Doe de adapters eens in een schakel doos die aangesloten is op je stopcontact bij je modem en reset ze dan eens.

Heb van de week de adapters in een schakeldoos gedaan en aangelosten op het stopcontact waar ook me modem in zit, vervolgens reset
eerst leek het erop dat hij het deed maar kort daarna was tv kijken op de HD kanalen niet mogelijk door stotterend beeld.
Met de kabel hebben we nergens last van maar zit niet te wachten op een draad door me huis heen daarvoor heb ik de draadloos verbindingsset niet aangeschaft.

Nog andere opties om het euval te verhelpen?
Reputatie 8
Badge +17
Doe de adapters eens in een schakel doos die aangesloten is op je stopcontact bij je modem en reset ze dan eens.
Henk is geen helderziende maar aan de hand van je ip nummer weet hij precies wie je bent 

Klopt helemaal. :)

Pakket is vandaag overgedragen aan PostNL, zal waarschijnlijk maandag bij je binnenkomen.

Henk

Gisteren het pakketje ontvangen, vandaag de nieuwe draadloze verbindingsset aangesloten.
Gelijk brand het home knopje weer en is hd tv kijken helemaal niet meer.mogelijk het beeld stotterd heel de tijd.
Ook als je normale zender kijkt stotterd hij af en toe.

Met deze adapter doet hij het nog slechter eigenlijk dan de vervangen adapter.

Wat kunnen we nu nog proberen?
Reputatie 8
Badge +17
Henk is geen helderziende maar aan de hand van je ip nummer weet hij precies wie je bent 

Pakket is vandaag overgedragen aan PostNL, zal waarschijnlijk maandag bij je binnenkomen.

Henk

Henk op zaterdags worden de paketten ook bezorgd dus wie weet 
Reputatie 4
Badge +3

Henk
Reputatie 8
Badge +17
@Dennisvm,

Het lijkt erop dat er één van de draadloze verbindingsset niet naar behoren werkt.

Ik heb je een vervangend exemplaar gestuurd, deze zal waarschijnlijk met een dag of 4 bij je binnenkomen.

Wil je mij laten weten wanneer deze binnen gekomen is en of het werkt?

Henk

@Henk - Telfort

Dat is mooi werk, heeft u mijn adresgegevens zodat deze word verzonden naar ons?
Als ze binnen zijn laat ik het weten!

Alvast bedankt
Reputatie 4
Badge +3
@Dennisvm,

Het lijkt erop dat er één van de draadloze verbindingsset niet naar behoren werkt.

Ik heb je een vervangend exemplaar gestuurd, deze zal waarschijnlijk met een dag of 4 bij je binnenkomen.

Wil je mij laten weten wanneer deze binnen gekomen is en of het werkt?

Henk
Reputatie 8
Badge +17
Als je iTV bekabeld goed werkt dan ligt het in ieder geval niet aan je modem en tv ontvanger, maar aan je devolos, misschien is eentje defect of maakt geen goed contact

Even wachten totdat Henk Telfort dit oppakt.
Momenteel is de TV bedraad aangesloten en dit geeft geen problemen.. 
Lopen nu alleen wel draden door me huis hiervoor heb ik juist de draadloos verbindingsset aangeschaft.

Betekend het nu dat deze set niet goed werkt? of wat kan ik voorn conclusies trekken uit het feit dat hij bedraad wel goed beeld geeft.
Reputatie 8
Badge +17
Is het mogelijk om je TV bedraad aan te sluiten om te testen hoe het dan gaat
Jammer genoeg heeft dit 40 minuten geduurd, ondertussen knippert het oranje 'home' knopje weer en is kijken via HD kanelen niet meer mogelijk door een stotterend beeld.
Als k kijk op de normale kanalen gaat het redelijk goed alleen begint deze ook weer te stotteren.

De gegevens van de speedtest zijn:(deze zijn genomen tijdens het kijken naar normale kanalen, dus niet HD zenders) 

Downloadsnelheid: 11,5mb (11.504kbit/s)
Uploadsnelheid: 0,8mb (850kbit/s)
Je modem traint in op ongeveer 19 mb dat is voldoende om ongestoord tv te kijken.

Haal het netsnoer van de tv ontvanger eens los en na 10 sec. weer aansluiten, dan wordt de software opnieuw ingeladen en laat dan even weten of het heeft geholpen.

Als de onderbrekingen terugkomen wil je dan even een speedtest doen en het resultaat hiervan hier posten

Ik heb vanmiddag het netsnoer van de tv ontvanger los gemaakt en na 10 sec weer aangesloten toen kwam inderdaad het menu dat de tv ontvanger ging opstarten, of hij een nieuwe software heeft gedownload heb ik niet kunnen zien of gaat dit automatisch?
Het heeft niet geholpen want het beeld stotterd nogsteeds, zojuist ook de adapters geupdatet maar deze waren al up to date, ik heb nu de adapters gereset en voorals nog doet hij het nu goed ben benieuwd of hij het goed blijft doen..
Reputatie 8
Badge +17
Het probleem zit hoogstwaarschijnlijk in je draadloze adaptors, die moet je resetten door het kleine knopje in te drukken van beide en dat moet binnen 2 minuten gebeuren
Reputatie 8
Badge +17
Je modem traint in op ongeveer 19 mb dat is voldoende om ongestoord tv te kijken.

Haal het netsnoer van de tv ontvanger eens los en na 10 sec. weer aansluiten, dan wordt de software opnieuw ingeladen en laat dan even weten of het heeft geholpen.

Als de onderbrekingen terugkomen wil je dan even een speedtest doen en het resultaat hiervan hier posten

Reageer