Problemen met beeld en geluid TV

• 2 januari 2016
  • 8 reacties
  • 621 keer bekeken

Sinds een dag of 3 valt het mij op dat het beeld van de tv af en toe blokkerig is. Het geluid gaat ook af en toe uit en komt dan langzaam weer terug. Nu ging ik er vanuit dat dit probleem misschien uit mijn glasvezelmodem komt, aangezien wij al een half jaar bezig zijn om een stabiele internet verbinding te krijgen. Nu was ik inmiddels bij 2 andere huishoudens geweest welke eveneens een abo van Telfort hebben (glasvezel). Hier waren dezelfde problemen aanwezig. Ook in Lochem. Waarschijnlijk is het probleem dus niet bij mij thuis, maar ergens anders. Wordt hier nog naar gekeken?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

8 reacties

Is al langer dan 3 dagen maar wij hebben hetzelfde op een A140 en M540 (Haaksbergen) maar het wordt wel meer dan een week geleden

Ik kwam vandaag deze melding tegen op tweakers met een video van beeldstorng.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45524209#45524209

Mijn reactie
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/45527091#45527091
Reputatie 8
Voor glasvezel is dat wel vreemd.
Twee zaken om mee te beginnen:

1. Fabriek-reset modem/router: (procedure geldt voor Experia Box V8 )
Mocht je persoonlijke aanpassingen hebben gemaakt in de modem, dan eerst back-up van instellingen.
- inloggen modem via webbrowser: 192.168.2.254
- horizontale menu bovenaan: EXTRAS
- verticale menu links: Backup / Restore
- scherm rechts bovenaan: Backup Configuration of Router - maak backup van de configuratie
- RESET = Meteen daaronder op hetzelfde scherm: Restore to Factory Defaults

Als je opnieuw inlogt, is het wachtwoord ook gereset naar 1234 (maak nieuw wachtwoord aan).
Daarna dezelfde stappen als hierboven, maar dan op de bewuste pagina de backup van de eerdere configuratie weer inladen: Restore Configuration of Router

2. Opnieuw inladen van de software van de TV set-up box: ( Arcadyan HMB2260 )
- TV setup box met de wip-schakelaar achterop even uitschakelen.
- 10 seconden wachten en weer inschakelen.
- Als streepje op display TV setup box verschijnt, de standbyknop rechts bovenop 1x kort indrukken.
- Er verschijnt een menu op TV
- Met de afstandbediening (ronde knop pijltjes + OK) de regel kiezen om de software te verwijderen.
- Daarna duurt het circa 10 minuten voordat alles weer opnieuw "vers" is ingeladen.
- Verder de TV set-up box in- en uitschakelen met de afstandbediening.

(Bij andere propositie even opzoeken op de Telfort website hoe de
afwijkende router en Animo TV-ontvanger gereset moeten worden).

Wat levert dat op?
Voor glasvezel is dat wel vreemd.
Twee zaken om mee te beginnen:

1. Fabriek-reset modem/router: (procedure geldt voor Experia Box V8 )
Mocht je persoonlijke aanpassingen hebben gemaakt in de modem, dan eerst back-up van instellingen.
- inloggen modem via webbrowser: 192.168.2.254
- horizontale menu bovenaan: EXTRAS
- verticale menu links: Backup / Restore
- scherm rechts bovenaan: Backup Configuration of Router - maak backup van de configuratie
- RESET = Meteen daaronder op hetzelfde scherm: Restore to Factory Defaults

Als je opnieuw inlogt, is het wachtwoord ook gereset naar 1234 (maak nieuw wachtwoord aan).
Daarna dezelfde stappen als hierboven, maar dan op de bewuste pagina de backup van de eerdere configuratie weer inladen: Restore Configuration of Router

2. Opnieuw inladen van de software van de TV set-up box: ( Arcadyan HMB2260 )
- TV setup box met de wip-schakelaar achterop even uitschakelen.
- 10 seconden wachten en weer inschakelen.
- Als streepje op display TV setup box verschijnt, de standbyknop rechts bovenop 1x kort indrukken.
- Er verschijnt een menu op TV
- Met de afstandbediening (ronde knop pijltjes + OK) de regel kiezen om de software te verwijderen.
- Daarna duurt het circa 10 minuten voordat alles weer opnieuw "vers" is ingeladen.
- Verder de TV set-up box in- en uitschakelen met de afstandbediening.

(Bij andere propositie even opzoeken op de Telfort website hoe de
afwijkende router en Animo TV-ontvanger gereset moeten worden).

Wat levert dat op?

Dank voor uw reactie.
Alles al geprobeerd. Echter, hier in Lochem zijn er al diverse aansluitingen waar de problemen zich voordoen. Ook op het Forum al een paar keer de melding gemaakt.
groeten Richard
Reputatie 8
Het is nu zondag, klantenservice is gesloten, maar morgen zal webcare er beslist achteraan gaan.
Hetzelfde probleem doet zich voor op hasseler es te Hengelo (7558jb ).
De laatste week regelmatig geluid dat even wegvalt en "geblokt" beeld.
Reputatie 1
Hier in postcode 3766 vaak vervorming van geluid tv en harder dan weer zachter, erg irritant.
Reputatie 4
Badge +1
Dag allemaal, ik heb jullie signalen gezien. Het spijt mij oprecht dat jullie problemen ervaren. Ik heb dit intern uitgezet. Zodra ik meer weet, kom ik hier op terug.
Reputatie 4
Badge +1
Dag allemaal, om dit verder uit te kunnen zoeken heb ik jullie gegevens nodig. Willen jullie in een privébericht je 06-nummer, postcode en huisnummer doorgeven?