beantwoord

Problemen glasvezel alles in 1

  • 3 september 2018
  • 75 reacties
  • 1369 keer bekeken

Reputatie 1
Problemen met bereik met tv en traag internet.
Wij hebben de experiabox v8 alles in 1 glasvezel 50mbit/50mbit.
Maar zoals het nu het laatste half jaar gaat is verre van goed.
Nu net , eventv kijken nou mooi niet. Weer "zender niet beschikbaar".
Meteen speedtest gedaan en weer veeel te laag.

Download 24,8 upload 16,1
21,5 17,6

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door V3plus1m 9 oktober 2018, 20:11

Er was een afspraak gemaakt met Gideon. Van zondag op maandag deed internet het ineens goed, maandag ook hele dag en avond. Heb afspraak afgemeld. Nog steeds gaat internet goed.
Heeel vreemd, maar het werkt goed.
Heb niet een storing opgelost.
Alles wat aangesloten zat zit ook weer aangesloten.
Bedankt allemaal voor meedenken. Heeft waarschijnlijk toch iets buiten niet goed gezeten.
Bekijk reactie

75 reacties

Reputatie 1
Ben benieuwd, alvast bedankt.
Wat betreft wifi zowel de v8 als je sitecom ondersteunen enkel 2,4 ghz op wifi gebied dit geschreven hebbende weet ik uit eigen ervaring dat je met de WLR 404 zeker dicht bij de 50Mbps download moet komen de upload zou zelfs hoger kunnen. Ook voor de v8 verwacht ik beter mede afhankelijk vanaf welke afstand deze test is gedaan. Zelfs als ik een film download en tv kijk haal ik nog meer via wifi met een 50/50 abo dan jij aangeeft.

Pssst @Jasper - Telfort even onder ons dat geeft V3plus1m hier aan en zo te lezen is dat acceptabel.https://forum.telfort.nl/tv-338/problemen-glasvezel-alles-in-1-77793?postid=643489
Mocht je een andere experia toegestuurd krijgen blijft het door het vrij starre modem beleid toch een v8.

Ik zou het ipv het vrij starre modem beleid juist het voorspelbare en consequente modembeleid noemen.
https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350
Reputatie 1
Nou 2 dagen ging het goed nu weer een niet stabiel internet.
Wifi en bedraad.
Upload is zeer laag , internet aan uit aan uit enz -------------------

Staat nu in eens het beeld op tv stil.
Vekeerde topic..😊
Vreemd er lijkt dus toch ergens een kink te zitten.
Reputatie 1
Oke profiel aangepast.

Extra wifi via sitecom wlr 404 n300 wifi gigabit router.
De switch is een tplink TL-SG108E
De arcadyan is rechtstreeks verbonden met glasmodem met cat6 kabel.
Reputatie 8
Ik mag niet te hard roepen, maar eerder bij twee Experia Box V8 modellen waarbij precies dezelfde netwerkfouten terugkomen, had ik er eerlijk gezegd een hard hoofd in, dat het met een V10 model anders zou uitpakken. Of met andere woorden, de netwerkfouten die nu wederom naar boven komen verbazen me niet.

Ben benieuwd wat er allemaal in het netwerk zit, switches, randapparaten etc.
Waarbij met een bepaalde set-up op firmware / software gebied het een en ander opmerkelijks aan de hand is, wat roet in het eten gooit?
Reputatie 8
Badge +11
Je hebt alles in huis al nagekeken, waardoor er weinig anders over blijft dan de Experia Box. Ik heb je daarom meteen een vervangende toegestuurd, deze zal je binnen 2 werkdagen ontvangen. Ik hoor je bevindingen daarmee graag van je!
Reputatie 1
V10 ontvangen op donderdag, vrijdag geinstalleerd.
Lijkt erop dat het nu eindelijk functioneerd. De oude (nieuwe )experiaboxen, moeten naar .....?
Arcadyan start steeds netjes op wifi / netwerk sneller en meer stabiel.

Portforwarding is wel even puzzelen ,gaat wel anders. Vast zetten met mac adres is niet mogelijk.
Op DHCP laten staan en binding toepassen!

Feedback gegeven aan Guidion, de monteur zou iets meer uitleg moeten geven ivm niet meten en testen (heel misschien wel gebeurd maar niet zichtbaar), omdat die bon zo was aangmaakt.

Bedankt zo ver.

Mvg
Reputatie 1
De tv/ardcadyan zit rechtstreeks aan de V10.
Verder 1 tablet aan de wifi van de V10
Rest staat uit.
Er hangt nog een sitecomgigabit router aan, dat wifi signaal klappert net zo.
Bedraad internet klappert ook .
Nu al maanden problemen.
Reputatie 8
Badge +11
.....De oude (nieuwe )experiaboxen, moeten naar .....?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het nu ook terug in het systeem inderdaad. Gisteren was die melding nog niet zichtbaar, daarom vroeg ik me af hoe hij het had doorgegeven en of ik er ook achteraan moest gaan. De V10 is nu onderweg. Wat het resultaat daarvan zal zijn voor de verbinding is afwachten, ik hoor de bevindingen daarmee graag.
Reputatie 8
Rest staat uit.
En wat is die rest?
(Afgaande op andere berichten in ieder geval nog een zonnepanelen omvormer).

Afgezien dat die dan "uit" staan, maar toch in het netwerk,
zou dat mogelijk toch tot problemen kunnen leiden als daarin iets niet goed zit.
Wat moeten we onder dat klapperen verstaan wat meet je bedraad en wat via wifi? Vooral hoe zijn de metingen bedraad gedurende zeg een week?
Ik ga het thuis netwerk niet uitsluiten met name de eventuele invloed van de omvormer van de panelen op het wifi signaal, maar ik zou zeker ook buiten de deur zoeken er lijken ondanks gevraagd vanuit Telfort geen metingen door de monteur te zijn verricht dus dat zou toch ook alsnog moeten gebeuren. Nu is er alleen gezegd oh een v10 lost het wel op dat lijkt mij toch te makkelijk gedacht.
Je bedoelt de Experiabox waar je het over glasmodem hebt?
Wat in de volksmond glasmodem wordt genoemd is de NT daar is de Experiabox op aangesloten, waar je de andere apparaten op aansluit.
Reputatie 8
Badge +11
Ik de bon voor de monteur heb ik gevraagd of hij de volledige aansluiting moest nakijken inderdaad, dat hij vervolgens alleen eventjes besluit dat er een V10 nodig is verbaasd mij ook! Heb je daarna nog wel wat gehoord over de V10 die hij ging bestellen? Heeft hij helemaal geen contact opgenomen met een achterliggende partij om iets te bespreken?
Reputatie 1
Ja sorry , verkeerd getypt. Had vandaag zo'n andere modem aangesloten.
Dat beeld had ik voor ogen. (Glasvezel nt met 4 poort switch).
Reputatie 8
Badge +11
Hallo V3plus1m, ik zie dat de monteur inmiddels is geweest. Hoe is dat bezoek verlopen, is het daarmee verbeterd?
Reputatie 1
Hallo Jasper, wat had ik mogen verwachten dat de monteur ging doen?
Reputatie 8
Badge +11
Dank voor de gegevens! Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie de Experia Box V8 als modem aangesloten zijn op het glasvezelkastje. De verbinding tot en met de Experia Box zelf heb ik ook nagekeken, die lijkt overwegend stabiel. Op maandag lijkt er een verbreking te zijn geweest en op zaterdag 3. Dat kan ook zijn dat je bezig was met het veranderen van de aansluiting, de verbrekingen lijken niet uit het netwerk te komen.
Hoe was de WiFi verbinding toen je de andere router aansloot, merkte je toen een verschil of was het vergelijkbaar? En in je vorige topic werd ook gevraagd welke snelheid er bekabeld in de Experia Box zelf werd getoond, heb je daar al kunnen kijken naar de actuele snelheden?
Reputatie 8
Dat zou je de monteur hebben moeten vragen. Die is bij je thuis geweest en heeft je netwerk set-up kunnen doornemen, en mogelijk afwijkingen kunnen vaststellen aan instellingen en/of set-up ?
Hallo Jasper, wat had ik mogen verwachten dat de monteur ging doen?

Wat Jasper aangaf:
Ik heb daarom een monteur aangevraagd die de verbinding zowel binnenshuis als buitenshuis kan nagaan. Als hij daarbij ook niets tegenkomt en het probleem kan reproduceren kan hij direct met de technische dienst sparren om te kijken wat hierin wijsheid is

En we zijn natuurlijk benieuwd wat de monteur gedaan heeft, en of je probleem opgelost is. 😀
Reputatie 1
Geen idee hij heeft v10 besteld ,via mob. per email.
Reputatie 1
Er was een afspraak gemaakt met Gideon. Van zondag op maandag deed internet het ineens goed, maandag ook hele dag en avond. Heb afspraak afgemeld. Nog steeds gaat internet goed.
Heeel vreemd, maar het werkt goed.
Heb niet een storing opgelost.
Alles wat aangesloten zat zit ook weer aangesloten.
Bedankt allemaal voor meedenken. Heeft waarschijnlijk toch iets buiten niet goed gezeten.

Reageer