beantwoord

Problemen glasvezel alles in 1

• 3 september 2018
  • 75 reacties
  • 1331 keer bekeken

Toon het eerste bericht

75 reacties

Reputatie 8
Badge +11
.....De oude (nieuwe )experiaboxen, moeten naar .....?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm
Reputatie 8
Badge +11
De andere Experia Boxen kan je gratis sturen naar het adres dat op de link van GJC wordt genoemd.

Dat de V10 het probleem oplost is goed om te lezen! Dat de monteur tot die conclusie kwam zonder de testen en metingen die ik had gevraagd te doen vind ik ook bijzonder. Het kan zijn dat hij op basis van eerdere ervaringen deze conclusie heeft getrokken, maar daar had hij dan wel meer toelichting over moeten geven.

Ik ben blij dat het nu beter lijkt te werken. Als het toch terugkomt of als we iets anders voor je kunnen doen, je weet ons te vinden.
Reputatie 1
Nou 2 dagen ging het goed nu weer een niet stabiel internet.
Wifi en bedraad.
Upload is zeer laag , internet aan uit aan uit enz -------------------

Staat nu in eens het beeld op tv stil.
Vekeerde topic..😊
Vreemd er lijkt dus toch ergens een kink te zitten.
Reputatie 8
Ik mag niet te hard roepen, maar eerder bij twee Experia Box V8 modellen waarbij precies dezelfde netwerkfouten terugkomen, had ik er eerlijk gezegd een hard hoofd in, dat het met een V10 model anders zou uitpakken. Of met andere woorden, de netwerkfouten die nu wederom naar boven komen verbazen me niet.

Ben benieuwd wat er allemaal in het netwerk zit, switches, randapparaten etc.
Waarbij met een bepaalde set-up op firmware / software gebied het een en ander opmerkelijks aan de hand is, wat roet in het eten gooit?
Reputatie 1
De tv/ardcadyan zit rechtstreeks aan de V10.
Verder 1 tablet aan de wifi van de V10
Rest staat uit.
Er hangt nog een sitecomgigabit router aan, dat wifi signaal klappert net zo.
Bedraad internet klappert ook .
Nu al maanden problemen.
Reputatie 8
Rest staat uit.
En wat is die rest?
(Afgaande op andere berichten in ieder geval nog een zonnepanelen omvormer).

Afgezien dat die dan "uit" staan, maar toch in het netwerk,
zou dat mogelijk toch tot problemen kunnen leiden als daarin iets niet goed zit.
Wat moeten we onder dat klapperen verstaan wat meet je bedraad en wat via wifi? Vooral hoe zijn de metingen bedraad gedurende zeg een week?
Ik ga het thuis netwerk niet uitsluiten met name de eventuele invloed van de omvormer van de panelen op het wifi signaal, maar ik zou zeker ook buiten de deur zoeken er lijken ondanks gevraagd vanuit Telfort geen metingen door de monteur te zijn verricht dus dat zou toch ook alsnog moeten gebeuren. Nu is er alleen gezegd oh een v10 lost het wel op dat lijkt mij toch te makkelijk gedacht.
Reputatie 1
Fijn dat telfort ook (N)ergens op reageerd.
Op bellen , sta uren in de wacht en dan nog niks.
Upload is zo traag en ander moment heel even snel.
We kunnen niet normaal van internet gebruik maken.

Dit is bedraad , met wifi iets langzamer.

Stuur een goede monteur en laat hem meten !!!!!!!
Reputatie 8
Wel apart dat de download stabiel is en het probleem kennelijk alleen schuilt in een upload?
(Voor een meer evenwichtige test zou je beter telkens dezelfde server uitkiezen waarmee contact wordt gelegd. Als je een account aanmaakt bij Ookla, kun je een vaste server instellen).

Je zou toch je netwerk nog eens kunnen nalopen en verder in je omgeving naar mogelijke storingsbronnen? Een storing kan uit heel onverwachte hoek komen.
De convertor van een zonnepanelensysteem zendt slechts verdeeld over bepaalde momenten data als "upload" over internet naar een web-portal, waar de metingen worden vastgelegd.

Normaal is dat zo'n minimale data, dat het eigenlijk niet eens in een speedtest is terug te zien.
Maar kan me er wel iets bij bedenken als er iets in de hard/software niet lekker loopt, dat de data "op hol" slaat en telkens opnieuw data wordt verzonden totdat een opdracht is afgesloten??

Zie de informatie van soms erg vreemde oorzaken m.b.t. storingen:
https://www.veron.nl/nieuws/zonnepaneelinstallaties-geven-vaak-problemen-als-gaat-om-vervuiling-ether-radiostoring/

https://www.bndestem.nl/overig/storing-door-weerstation-met-lege-batterijen~a71b40c5/
https://www.nu.nl/tech/3527779/storing-weerstation-met-lege-batterijen.html
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1619423

https://www.klusidee.nl/Forum/storing-in-draadloze-verlichtings-schakelaars-t98472.html
De upload zeker als het om 50/50 gaat is vreemd, dit zou op de tv ontvanger geen invloed mogen hebben ook niet op het bezoeken dan webpagina's of Netflix etc. Wat is jullie 'normale' internet gebruik dit zou alleen problemen mogen geven als je veel upload als het resultaat via wifi niet veel verschilt zie ik aan die cijfers behalve dan die grilligheid in de upload weinig wat een probleem zou mogen zijn voor 'normaal' internet gebruik.

Er lijkt wel een vreemde structuur in die upload te zitten bij elke eerst meting bij een andere server is de upload laag bij de 2e na een minuut of 2 is de upload hoger dat is wel opvallend.

Wat als je inderdaad een vast server insteld, dit heb ik zonder een account bij ookla ook geeft dat dezelfde flucuatie.
Reputatie 8
En doe de snelheidstesten ook eens met een andere browser.
Het schiet me ineens te binnen dat bij testen hier bij mezelf met Firefox browse, de upload niet wordt afgemaakt. Met de Google Chrome browser, geen probleem. Dus is in dat geval alleen de test zelf met Firefox onbetrouwbaar.
Reputatie 1
Getest met mobiel ,tablet, laptop via wifi.
Getest met bedraad desktop pc,laptop en met verschillende browsers.
Noulijks verschil.
Het zit hem in de basis daarom moet de provider METEN.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb nu inderdaad een nieuwe melding aangemaakt voor een monteur, hierin heb ik aangegeven wat de vorige monteur heeft gedaan en wat het resultaat was. Daarbij ook dat hij de verbinding volledig moet nakijken en als hij de oorzaak niet kan vinden contact opnemen met de technische dienst. De enige manier waarop ik dat meer kan benadrukken is het volledig in capslock te zetten, maar dat doe ik liever niet in een ticket zoals je je kunt voorstellen. Ik heb er ook een toevoeging bij gemaakt met het verzoek of deze keer een andere monteur kan komen :)
Via het nummer 088-2000121 kan je wederom een afspraak maken. Ik hoor de uitkomst graag van je!
Reputatie 8
Getest met mobiel ,tablet, laptop via wifi.
Getest met bedraad desktop pc,laptop en met verschillende browsers.
Noulijks verschil.
Het zit hem in de basis daarom moet de provider METEN.

Blijven de opties die ik eerder aanhaalde, dus nog steeds ook mogelijk.

's avonds hebben je zonnepanelen geen functie.
Koppel die 's avonds helemaal los van je netwerk, en kijk of je dan vrij van problemen bent.
Maakt ook dat geen verschil, kan die optie in ieder geval worden weggestreept als mogelijke oorzaak.
Reputatie 1
'S avonds na 1800 is de omvormer volledig uit dus geen netwerk verbinding. Dus die optie kan weg.
Heb de raspberry en arduino losgekoppeld dan is er dus net even iets minder verkeer dat is duidelijk.
Verder is alles bedraad qua verlichting. Dus weg.
Weerstation is niet op netwerk of iets dergelijks. Dus weg.
Reputatie 8
'S avonds na 1800 is de omvormer volledig uit dus geen netwerk verbinding.
Weet niet of je normaal daarbij een WiFi verbinding gebruikt of een bekabelde verbinding?
Bij een bekabelde verbinding kan een omvormer wel uit zijn, maar de netwerkmodule eventueel nog steeds aan en in dat geval nog steeds fysiek verbonden zijn met het netwerk.
(Overigens 18.00 uur is "vroeg" uit in deze tijd van het jaar ??.
Bij mij zijn ze leesbaar in een grafiek actief van 07:50 uur tot ca. 19.10 uur --> gisteren).

Weerstation is niet op netwerk of iets dergelijks. Dus weg.

Het voorbeeld met die link naar problemen m.b.t. een weerstation is helemaal niet expllciet in een netwerk opgenomen, maar gaf desondanks behoorlijk wat storing op draadloze verbindingen in de omgeving die gebruik maken van vergelijkbare frequenties.

Geldt evenzeer het artikel m.b.t. zonnepanelen en hun invloed op elektromagnetische interferentie op de omgeving.

De modem/router zelf, is die bijv. opgehangen net naast andere elektronische apparatuur?
Dan zou elektromagnetische interferentie zodanig veel invloed kunnen uitoefenen, dat internet en/of TV wordt verstoord.

Er zijn eerder op het forum al voorbeelden beschreven dat bijv. een "slimme meter" in de buurt van de Experia Box storing gaf met uitval van TV. Idem met een geplaatste NAS net naast de modem/router.

Dus kijk niet alleen naar fysieke netwerkverbindingen maar naar plaatsing van allerlei elektronische systemen die invloed zouden kunnen hebben.
Het is dan wel raar dat als die invloeden er al zijn dit in de metingen alleen de upload beïnvloed.
verder lastig om zo van een afstand er iets zinnigs over te zeggen.
Reputatie 8
En verder van die hobby computer boxjes als een Rasberry Pi en Arduino, die @V3plus1m gebruikt met mogelijk allerlei experimentele software en apparaatjes wat men er mee aanstuurt??
En dat dan weer aan het netwerk gehangen, kan ik me er best wel wat bij voorstellen dat als het niet netjes is geprogrammeerd, er relatief gemakkelijk onverklaarbare en onberekenbare fouten op het netwerk worden uitgestort?
Reputatie 1
Er was een afspraak gemaakt met Gideon. Van zondag op maandag deed internet het ineens goed, maandag ook hele dag en avond. Heb afspraak afgemeld. Nog steeds gaat internet goed.
Heeel vreemd, maar het werkt goed.
Heb niet een storing opgelost.
Alles wat aangesloten zat zit ook weer aangesloten.
Bedankt allemaal voor meedenken. Heeft waarschijnlijk toch iets buiten niet goed gezeten.
Dat is mooi!
En fijn dat je het terugkoppelt.
Alleen beetje onbevredigend dat de oorzaak nu niet is achterhaald, maar het belangrijkste is dat weer werkt zoals het hoort.
Mee eens ik zo toch wel willen weten of het buitenshuis zat een verkeerd profiel oid dus geknepen naar max 5 mb upload.
Reputatie 1
Ja onbevredigend zeker, maar moet het er maar meedoen.
Maar het werkt.
Reputatie 8
Badge +11
Fijn om te lezen dat het nu weer werkt, maar dat het zomaar weer goed werkt zonder dat er iets hebben gewijzigd is inderdaad bijzonder! Ik zie geen wijzigingen die zijn doorgevoerd en ook niets over monteurs die op pad geweest zijn hiervoor.
Wat het precies was weet ik ook niet, maar het werkt inderdaad. Hou het voor de zekerheid nog even in de gaten, als de verbinding toch weer kuren vertoont kunnen we je alsnog een monteur sturen.

Reageer