beantwoord

Problemen glasvezel alles in 1

• 3 september 2018
  • 75 reacties
  • 1364 keer bekeken

Toon het eerste bericht

75 reacties

Reputatie 1
Ben benieuwd, alvast bedankt.
Reputatie 1
Experiabox ontvangen.
Deze aangesloten er verder geen randapparatuur.
Wifi veeel langzamer, bedraad internet veel langzamer.
Enkele instellingen gedaan, geen verbetering.
Na 3/4 uur heb ik de "oude" experiabox weer aangesloten. Terug bij af.
?.?
Je nieuwe EB voor de zekerheid een harde reset gegeven?
Wel je NT de glasvezelmodem van het stroom gehaald voor je de Experiabox aansloot?
Als het niet beter wordt met name bedraad zou dit toch op stof of een ander probleem met de vezel zelf kunnen duiden.
Reputatie 1
Glasvezel gereinigd, nt weer reug geplaatst.
Alles vanaf fabrieks instelling ingesteld.
Trukkendoos is leeg.
Denken wat en hoe.
Morgen nog eens wisselen en alles opnieuw testen.

.
Reputatie 8
Badge +11
Dit was niet het resultaat wat we allemaal voor ogen hadden met de nieuwe Experia Box! Daarna heb je zo te zien ook nog de trukkendoos geopend maar nog zonder resultaat. Heb je tijdens het weekend nog kunnen proberen of het beter werd? Als je geen verbetering meer hebt gekregen wil ik een monteur aansturen, die zowel bij jou thuis als de aansluiting buitenshuis kan nakijken. Ik hoor graag van je of dat nodig is.
Reputatie 1
Dit weekend , weer andere experiabox geprobeerd, er blijft op de zelfde plek in de kamer 10% wireless over ipv 54% .( die procenten geeft die aan koppelen zonnepanelen omvormer).
Krijg dus geen verbinding.
Zelfs zonder rand apparaten slecht!.
Wireless is slechter dus , bedraad internet zelfde, redelijk.
Niet stabiel ,moment opname met speedtest komt er wel normaal uit.
Ik hang de oude experiabox weer op.
Dit ding is waardeloos.
Wat graag zou willen is dat jullie gedurende een wat langere periode gaan monitoren.
Moet gewoon goed internet tv kunnen kijken zonder experia te hoeven te resetten en compensatie voor alle ellende van maanden.
Reputatie 8
Dit weekend , weer andere experiabox geprobeerd, er blijft op de zelfde plek in de kamer 10% wireless over ipv 54% .( die procenten geeft die aan koppelen zonnepanelen omvormer).
Op zichzelf is WiFi van een Experia Box V8 nooit iets geweest om er enthousiast over te worden.
Maar vraag me af of de combinatie met een zonnepanelen omvormer niet tegendraads werkt?

Weet niet welk model of type, maar omvormers met een WiFi module hebben mogelijk ook een eigen WiFi-hotspot (om de omvormer in te stellen), die op haar beurt weer stoort op het WiFi netwerk van een router. Bij mij heb ik die WiFi module van de omvormer vervangen, door een module met bekabelde connectie. (Die WiFi hotspot was niet uit te schakelen. Ook niet nadat alles was ingesteld, en de hotspot vanaf dat moment feitelijk geen functie meer heeft).
Reputatie 8
Badge +11
Wat ik van de verbinding kan nagaan ziet er goed uit, het lijkt stabiel te zijn. Dat het met beide Experia Boxen niet goed gaat maakt het wel vreemder. Ik heb daarom een monteur aangevraagd die de verbinding zowel binnenshuis als buitenshuis kan nagaan. Als hij daarbij ook niets tegenkomt en het probleem kan reproduceren kan hij direct met de technische dienst sparren om te kijken wat hierin wijsheid is. Om de afspraak met de monteur in te plannen kan je contact opnemen met onze monteurspartner Guidion: 088-2000121. We horen de uitkomst van het bezoek graag van je!
Reputatie 8
Badge +11
Hallo V3plus1m, ik zie dat de monteur inmiddels is geweest. Hoe is dat bezoek verlopen, is het daarmee verbeterd?
Reputatie 1
Hallo Jasper, wat had ik mogen verwachten dat de monteur ging doen?
Reputatie 8
Dat zou je de monteur hebben moeten vragen. Die is bij je thuis geweest en heeft je netwerk set-up kunnen doornemen, en mogelijk afwijkingen kunnen vaststellen aan instellingen en/of set-up ?
Hallo Jasper, wat had ik mogen verwachten dat de monteur ging doen?

Wat Jasper aangaf:
Ik heb daarom een monteur aangevraagd die de verbinding zowel binnenshuis als buitenshuis kan nagaan. Als hij daarbij ook niets tegenkomt en het probleem kan reproduceren kan hij direct met de technische dienst sparren om te kijken wat hierin wijsheid is

En we zijn natuurlijk benieuwd wat de monteur gedaan heeft, en of je probleem opgelost is. 😀
Reputatie 1
Ik wacht op antwoord van Jasper.
Want wat denken jullie zelf (Nelly en Babylonia) wat zo'n monteur gaat doen. ( ben zelf storingsmonteur dus snap een heleboel keuzes) !
Reputatie 8
Ik weet niet wat een monteur bij je gaat doen. (Het kan ook buiten de deur zijn wat hij naloopt).
Weet ook niet het niveau van de monteur die naar je toe is gestuurd. Eerder is het wel eens voorgekomen dat pas bij de 9e monteur (een Volker Wessels monteur) het probleem werd opgelost.

https://forum.telfort.nl/internet-267/verlies-internetsnelheid-instabiel-modem-55453/index3.html#post496787

Overigens ligt het werk van monteurs doorgaans op ander terrein, dan op "systeem beheer".
Ook daar kunnen andere keuzes in zijn gemaakt, waardoor je alsnog storingen zou kunnen krijgen die door "een monteur" niet worden opgemerkt of opgelost.
Wat is dit een vreemd raad spelletje.
Monteur is geweest. Probleem opgelost?
Reputatie 1
Vreemd raad spelletje.?? Nou zal beetje uitleg geven.
Als er zo'n storing gemeld wordt, alle info gegeven word, 2x experiabox vervangen is . De melding van provider naar extern bedrijf onvolledig is en er eigen draai aangegeven wordt.
Er gemeld word dat de monteur gaat meten en controleren enz.
Vervolgens 1 blik in de meterkast geworpen word en bij de arcadyan. Vervolgens "ik ga v10 bestellen" .
Binnen 10min weg.
Ik ben erg verbaasd, deze werkwijze. Herkenbaar van dit bedrijf.
Dus opgelost nee nog steeds niet.
Hopelijk gaat het met de v10 goed en zijn dan de problemen opgelost.
Anders dan ben ik hier helemaal klaar mee. Snappen jullie dat.
Ik snap in ieder geval dat je, terecht, ontdaan bent over de actie van de "monteur". Hij heeft helemaal geen zeggenschap over welk modem Telfort levert. En dit lijkt op geen enkele manier op de toezegging van Jasper.
Reputatie 1
Typisch Guidion ik heb vaker met hun van doen, ivm met mijn werk.

Ik zou op zijn minst een v10 meegenomen hebben meegenomen die terplekke installeren en registreren.
Nu is er dus ,laatmaar....
Was dit een Guidion medewerker want ik ben benieuwd hoever hun mogelijkheid en toestemming buitenshuis gaat.
De vraag wat je had mogen verwachten valt nu op zijn plaats.

Ok vraag beantwoord er zullen best goede tussen zitten, maar ook genoeg die zoals hier weer blijkt zich er te makkelijk vanaf maken.
En dan wel een uur naar Telfort in rekening brengen of ben ik nu te negatief....
Reputatie 1
De monteur was vriendelijk ,daar was niks mis mee.
Reputatie 8
Badge +11
Ik de bon voor de monteur heb ik gevraagd of hij de volledige aansluiting moest nakijken inderdaad, dat hij vervolgens alleen eventjes besluit dat er een V10 nodig is verbaasd mij ook! Heb je daarna nog wel wat gehoord over de V10 die hij ging bestellen? Heeft hij helemaal geen contact opgenomen met een achterliggende partij om iets te bespreken?
Reputatie 1
Geen idee hij heeft v10 besteld ,via mob. per email.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie het nu ook terug in het systeem inderdaad. Gisteren was die melding nog niet zichtbaar, daarom vroeg ik me af hoe hij het had doorgegeven en of ik er ook achteraan moest gaan. De V10 is nu onderweg. Wat het resultaat daarvan zal zijn voor de verbinding is afwachten, ik hoor de bevindingen daarmee graag.
Reputatie 1
V10 ontvangen op donderdag, vrijdag geinstalleerd.
Lijkt erop dat het nu eindelijk functioneerd. De oude (nieuwe )experiaboxen, moeten naar .....?
Arcadyan start steeds netjes op wifi / netwerk sneller en meer stabiel.

Portforwarding is wel even puzzelen ,gaat wel anders. Vast zetten met mac adres is niet mogelijk.
Op DHCP laten staan en binding toepassen!

Feedback gegeven aan Guidion, de monteur zou iets meer uitleg moeten geven ivm niet meten en testen (heel misschien wel gebeurd maar niet zichtbaar), omdat die bon zo was aangmaakt.

Bedankt zo ver.

Mvg

Reageer