beantwoord

Problemen glasvezel alles in 1

• 3 september 2018
  • 75 reacties
  • 1333 keer bekeken

Reputatie 1
Problemen met bereik met tv en traag internet.
Wij hebben de experiabox v8 alles in 1 glasvezel 50mbit/50mbit.
Maar zoals het nu het laatste half jaar gaat is verre van goed.
Nu net , eventv kijken nou mooi niet. Weer "zender niet beschikbaar".
Meteen speedtest gedaan en weer veeel te laag.

Download 24,8 upload 16,1
21,5 17,6

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door V3plus1m 9 oktober 2018, 20:11

Er was een afspraak gemaakt met Gideon. Van zondag op maandag deed internet het ineens goed, maandag ook hele dag en avond. Heb afspraak afgemeld. Nog steeds gaat internet goed.
Heeel vreemd, maar het werkt goed.
Heb niet een storing opgelost.
Alles wat aangesloten zat zit ook weer aangesloten.
Bedankt allemaal voor meedenken. Heeft waarschijnlijk toch iets buiten niet goed gezeten.
Bekijk reactie

75 reacties

Reputatie 1
Elke dag router resetten voor dat we tv kunnen kijken.
Filmpje kijken via tablet ,youtube , hapert loopt niet door.

Kabels zijn cat 6 met outlets en dan patchkabel cat 6 beide van een goed merk.
Heb je het glasvezelmodem al een keer 10 seconden stroomloos gehad?
Is de verbinding met een bedraad aangesloten pc of laptop wel snel en stabiel?
Reputatie 1
Ja langer van spanning afgehad , fabrieks instelling gehad .
Bedraad klappert het ook aan allekanten.
Youtube filmpje kijken stottert, hou je zelf wel mee op ,is niet leuk meer.
Alle andere topics vanalles doorlopen, er zou gemeten gaan worden .
Maar wanneer dan , zeker als ik aan het werk ben zeker.
Al een keer een nieuwe utp tussen je glasvezelmodem en V8 geprobeerd?

Als je ook je postcode en huisnummer of klantnummer plaatst in je profiel weet webcare om welke aansluiting het gaat. Kunnen zij aan de achterkant kijken.
Reputatie 8
Badge +17
Heb je de speedtest via Wifi uitgevoerd zo ja welk resultaat haal je bekabeld
Reputatie 1
Bekabeld lijkt speedtest wel aardig goed maar is zeker niet constant 49,6 down 60+ upl
Maar elke dag als we eens tv willen kijken doet de ontvanger het weer niet "kan zender niet weergeven"
Pas na reboot router weer beeld , en dat is voor de ontvanger boven niet anders.

Nieuwe kabel 50cm patchkabel cat6 geen verandering.
Heb je de tv ontvangers al eens de software opnieuw laten laden?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm

En je kent deze service pagina voor wifi?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/de-wifi-check.htm
Je gaf in je ander topic aan dat de tv regelrecht verbonden is met de Experiabox en dat je op een andere aansluiting er ook een switch tussen hebt zitten welk merk en model is dit. Zelfs als deze niet op dezelfde kabel zit is een switch die igmp ondersteund aan te bevelen.

Met glasvezel zijn speedtesten niet constant bedraad ook niet dus daar moet je niet te veel op blind staren.
Download is vaak lager dan de upload is mijn ervaring.

Komt deze melding "kan zender niet weergeven" op alle kanalen of slechts enkele?
Reputatie 8
Badge +11
Hallo V3plus1m, als je die melding krijgt terwijl je tv wilt kijken schiet het niet op natuurlijk. Je hebt al veel geprobeerd zo te zien, in dit topic en in je eerdere topic, maar blijkbaar nog zonder resultaat. Bart gaf daar aan je verbinding na te willen kijken, maar had dat daarvoor wel gegevens van je nodig. Ik zie die gegevens nog niet op je forumprofiel staan. Zou je daar alsnog je postcode, huisnummer en klantnummer kunnen invoeren? Daarmee kunnen wij je verbinding bekijken.
Reputatie 1
Oke profiel aangepast.

Extra wifi via sitecom wlr 404 n300 wifi gigabit router.
De switch is een tplink TL-SG108E
De arcadyan is rechtstreeks verbonden met glasmodem met cat6 kabel.
Je bedoelt de Experiabox waar je het over glasmodem hebt?
Wat in de volksmond glasmodem wordt genoemd is de NT daar is de Experiabox op aangesloten, waar je de andere apparaten op aansluit.
Reputatie 1
Ja sorry , verkeerd getypt. Had vandaag zo'n andere modem aangesloten.
Dat beeld had ik voor ogen. (Glasvezel nt met 4 poort switch).
Reputatie 8
Badge +11
Dank voor de gegevens! Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie de Experia Box V8 als modem aangesloten zijn op het glasvezelkastje. De verbinding tot en met de Experia Box zelf heb ik ook nagekeken, die lijkt overwegend stabiel. Op maandag lijkt er een verbreking te zijn geweest en op zaterdag 3. Dat kan ook zijn dat je bezig was met het veranderen van de aansluiting, de verbrekingen lijken niet uit het netwerk te komen.
Hoe was de WiFi verbinding toen je de andere router aansloot, merkte je toen een verschil of was het vergelijkbaar? En in je vorige topic werd ook gevraagd welke snelheid er bekabeld in de Experia Box zelf werd getoond, heb je daar al kunnen kijken naar de actuele snelheden?
Wat betreft wifi zowel de v8 als je sitecom ondersteunen enkel 2,4 ghz op wifi gebied dit geschreven hebbende weet ik uit eigen ervaring dat je met de WLR 404 zeker dicht bij de 50Mbps download moet komen de upload zou zelfs hoger kunnen. Ook voor de v8 verwacht ik beter mede afhankelijk vanaf welke afstand deze test is gedaan. Zelfs als ik een film download en tv kijk haal ik nog meer via wifi met een 50/50 abo dan jij aangeeft.

Pssst @Jasper - Telfort even onder ons dat geeft V3plus1m hier aan en zo te lezen is dat acceptabel.https://forum.telfort.nl/tv-338/problemen-glasvezel-alles-in-1-77793?postid=643489
Reputatie 1
De arcadyan is steeds het netwerk kwijt elke keer als we tv willen kijken.
Deze heeft ip 192.168.2.8 gekregen en deze heb met mac adres vastgezet in de experia.
Weer dat blauwe scherm .
De arcadyan staat aangesloten via een niet geschakelde wandcontactdoos, dus blijft aan staan.
Nu jullie , dit duurt nu al zolang wij zijn er behoorlijk klaar mee.

Die wifi is daarna wel aande beurt .!!

.
Reputatie 8
Kabels zijn cat 6 met outlets en dan patchkabel cat 6 beide van een goed merk.
---
Bedraad klappert het ook aan allekanten.

Goed merk kabels zegt niet altijd iets. Gewoon controleren met een kabeltester op goede werking.
(Heb zelf meer dan eens "verkeerde kabel" nieuw uit de blisterverpakking gehaald).

Verder haalt een goedkope kabeltester niet de bekabeling eruit met verkeerde samenstelling.
Met wellicht zelf het een en ander aangelegd, zul je nog wel "reserve" stukken kabel hebben liggen.
Kun je mooi testen hoe de samenstelling te controleren van kabels zoals DIT YouTube filmpje
Zie ook vanaf < vanaf HIER >

Het kan hem ook gewoon in een slecht contact zitten van "outlets" / RJ45 poortjes van pachtpaneel of contactdoos. Stekkertje van een kabel er een keer uithalen, en weer terug steken, kan voldoende zijn om een probleem op te heffen.
Lees bevindingen < in deze reactie > vanaf ergens halverwege te beginnen bij:

"Verder is het met storingen altijd een goed idee om alle kabels nog eens te testen met een kabeltester. Ondanks "goed bevonden" kabels, kan de verbinding van poortjes zelf ook voor problemen zorgen."
Reputatie 1
Pffff, alles is getest met een omniscanner. Dat was allemaal al gezegden gecontrolleerd.
Ik snap de herhaling, maar . De basis is niet goed ik verdenk de experiabox.
Niet stabiel, arcadyan die steeds de weg kwijt is.
Reputatie 8
Een omniscanner heeft de doorsnee Telfort gebruiker niet voorhanden 😮
(Met aan te reiken ideeën hoe en wat eventueel te controleren hield ik daar geen rekening mee).
Reputatie 1
Snap ik, heb ze ook nagelopen, Telfort is nu aan de beurt om dit te onderzoeken, vb stuur eens een experiabox. De tvbox is het niet want het probleem doet zich boven en beneden voor. Dus terug naar basis -experiabox
Reputatie 8
Als het glasvezel NT-kastje zo'n type is waar er twee van langs elkaar gezet kunnen worden, maar de rechterkant een dummy. Klik die NT eens een keer los naar boven, en schuif die weer terug. Het wil wel eens voorkomen dat de fiber-eindpluggen niet goed aansluiten, en je dan teveel demping hebt. Dat vertaalt zich terug in onstabiele verbindingen.

(Het is een beetje "gammele" verende constructie. Wordt er een keer per ongeluk wat harder tegenaan gestoten zouden die eindpluggen net wat verkeerd kunnen aansluiten).

Je zou de NT er ook nog even helemaal af kunnen halen en met een "foto blaasbalgje" de uiteinden schoon kunnen blazen. Stof op de uiteinden geeft demping.

Voorbeeld filmpje eerste stuk < HIER >

Dan zijn alle hardware netwerk opties wat jezelf kunt controleren wel de revue gepasseerd.
Als dat stof of de connectie het probleem is dan verwacht ik dat beide problemen zijn opgelost.

Dat van die omniscanner staat in je andere topic.

Mocht je een andere experia toegestuurd krijgen blijft het door het vrij starre modem beleid toch een v8.
Reputatie 8
Dat van die omniscanner staat in je andere topic.
Maar ik ga niet op voorhand allerlei aparte draadjes uitpluizen van wie welke reacties zijn?
In deze draad kom ik het niet eerder tegen. Voor mij betreft het een "nieuwe" forumdraad.
Dat was ook aan TS gericht dat niet iedereen dat kon weten.
Mocht je een andere experia toegestuurd krijgen blijft het door het vrij starre modem beleid toch een v8.

Ik zou het ipv het vrij starre modem beleid juist het voorspelbare en consequente modembeleid noemen.
https://forum.telfort.nl/internet-267/welk-modem-krijg-je-bij-telfort-69350
Reputatie 8
Badge +11
Je hebt alles in huis al nagekeken, waardoor er weinig anders over blijft dan de Experia Box. Ik heb je daarom meteen een vervangende toegestuurd, deze zal je binnen 2 werkdagen ontvangen. Ik hoor je bevindingen daarmee graag van je!

Reageer