beantwoord

Problemen Animo 140 deel 2

• 28 januari 2015
  • 15 reacties
  • 1198 keer bekeken

Zie onderstaand verhaal, het gaat verder:

"Mijn schoonouders hebben veel problemen met interactieve TV via de Animo 140.
- Animo gaat automatisch uit na 2 uur (slaapstand op decorder staat op uit)
- Geluidsverschil per zender waardoor ze telkens volume bij moeten stellen
- Geluid en beeld lopen regelmatig niet synchroon
- AB reageert slecht of soms niet (dit heb ik ook, is volgens echt mij een Animo probleem!)

Deze oplossingen al geprobeerd:
-HDMI kabel vervangen en ook beide HDMI aansluitingen op TV geprobeerd
- netwerkkabel vervangen
- decoder gereset en software opnieuw geïnstalleerd
- decoder vervangen door Telfort
- daarna maar weer gereset/software etc.

Decoder is aangesloten op een nieuwe Samsung TV.

Problemen zijn niet minder. Ze staan op het punt om de decoder uit het raam te gooien en ik geef ze groot gelijk!

Wie heeft de oplossing of nog meer tips."

Ik heb veel contact gehad met Telfort. Er is ondertussen een aardig dossier. Alles vervangen, zelfs twee keer de animo. Gisteren na weer en telefoontje met Telfort de Animo aangesloten met SCART ipv HDMI als laatste oplossing. Ik krijg net een telefoontje dat de decoder gewoon weer uitgaat na twee uur.

Bij mijn schoonouders is het geduld op en zij willen niets meer proberen en gaan via Coax kijken. Verzoek aan de helpdesk van Telfort: svp contact opnemen met mijn schoonouders en met hen te regelen dat de animo retour gestuurd kan worden en een tegemoetkoming in de kosten van oa het bellen van de helpdesken met hen te regelen. Het likt mij niet handig dat ik hier tussen zit.
icon

Beste antwoord door Tjalling 2 maart 2015, 14:52

Hoi Stephen,

Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb de nieuwe Animo nu een tijdje in gebruik en in het begin werkte hij goed. Nu geeft hij toch weer af en toe de melding dat de batterijen van de AB op zijn terwijl ik deze samen met decorder omgeruild heb en er dus ook nieuwe batterijen in gedaan heb. Ik weet niet wat ik nu nog eraan moet doen.
Het blijft raar. Met de Motorola van KPN had ik nooit problemen en deze stond op dezelfde plek als de Animo.

Bij mijn schoonouders is de Animo aangesloten. Ik begreep van de technische afdeling dat het aansluiten aan de modem voldoende was om instellingen aan te passen en te controleren. Daar hoefde ik niet bij te zijn. De standby fout zat toch in de TV en heb ik zelf opgelost. Deze moest ik op drie punten (!) uitzetten. Het geluid blijft wel een probleem en loopt nog niet gelijk met het beeld.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@Tjalling,

Excuses voor de late reactie. Ik heb vernomen dat je inmiddels contact hebt gehad met de technische afdeling.
Is de amino weer aangesloten? Ik verneem het graag van je.

Stephen
Hallo Stephen,

Deze is nog niet aangesloten. Ik stuur je een PB om uit tel leggen waarom. Dit kan niet via het forum.
Reputatie 8
Badge +16
@Tjalling,

Ik verneem graag van je wanneer je bent gebeld omtrent het probleem met jouw decoder. Alvast bedankt!

Stephen
Gisteravond al!

Er wordt een nieuwe decoder opgestuurd.
Reputatie 8
Badge +16
@Tjalling,

Fijn dat je een nieuwe decoder ontvangt.
Laat je weten wanneer je deze hebt ontvangen?
Fijn weekend!

Stephen
Ik heb de decoder ontvangen en aangesloten. Het lijkt dat hij beter reageert op de AB maar het is nog te kort aangesloten om dit zeker te zeggen. Ik laat nog van mij horen
Oh ja, ik heb de Animo bij mijn schoonouders weer aangesloten.
Reputatie 8
Badge +16
@Tjalling,

Bedankt voor het melden. Functioneert de nieuwe TV-ontvanger nog steeds naar behoren?
Als je mij een dag en tijd aangeeft wanneer je aanwezig bent bij je schoonouders dan kan ik ervoor zorgen dat de technische afdeling contact met je opneemt. Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@kaipo0411,

Ik heb van jouw reactie een nieuw topic gemaakt.
Graag daarin verder reageren aub.

Stephen
dat is dom deze mensen lezen dus de oplossing niet
@kaipo0411,

Stephen
de oplossing van het uitvallen van de animo is in de instellingen te veranderen
deze gaat na 2 uur niet zappen op standbydat is dom deze mensen lezen dus de oplossing niet
@kaipo0411,

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@kaipo0411,

Daarom heb ik ook jouw topic gelinkt zodat deze mensen er op kunnen klikken. :)
Maar begrijp ik uit jouw laatste reactie dat je het zelf hebt kunnen oplossen? Dus de Amino is toch niet stuk?
Ik kijk uit naar jouw reactie.

Stephen
Hoi Stephen,

Sorry voor mijn late reactie.
Ik heb de nieuwe Animo nu een tijdje in gebruik en in het begin werkte hij goed. Nu geeft hij toch weer af en toe de melding dat de batterijen van de AB op zijn terwijl ik deze samen met decorder omgeruild heb en er dus ook nieuwe batterijen in gedaan heb. Ik weet niet wat ik nu nog eraan moet doen.
Het blijft raar. Met de Motorola van KPN had ik nooit problemen en deze stond op dezelfde plek als de Animo.

Bij mijn schoonouders is de Animo aangesloten. Ik begreep van de technische afdeling dat het aansluiten aan de modem voldoende was om instellingen aan te passen en te controleren. Daar hoefde ik niet bij te zijn. De standby fout zat toch in de TV en heb ik zelf opgelost. Deze moest ik op drie punten (!) uitzetten. Het geluid blijft wel een probleem en loopt nog niet gelijk met het beeld.
Reputatie 8
Badge +16
@Tjalling,

Alsnog bedankt voor je reactie. :)
Vreemd dat de melding is teruggekeerd. Heb je de Amino ook herstart?

Wat fijn dat je de standby fout hebt kunnen oplossen. Doet het geluidsprobleem zich nog steeds wanneer je ook deze Amino herstart?

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@Tjalling,

Aangezien een reactie is uitgebleven dan ga ik er vanuit dat de problemen zich niet meer voordoen. Mocht dit wel het geval zijn dan verneem ik het graag van je in een nieuw topic. Hierbij sluit ik dit topic.

Stephen