Probleem met kijken HD en instellen opnemen

• 11 maart 2014
  • 0 reacties
  • 759 keer bekeken

Badge
Ik hoop van de mensen die dit forum lezen, ook van Telfort zelf, een betere response krijg dan de antwoorden die ik van klantenservice krijg. Ik heb een paar dagen geleden een tweeledig probleem aangemeld, nadat ik thuis echt niet meer kon uitleggen dat ik dagelijks de Settop box moest resetten.
1. Met grote regelmaat worden er programma's die opgenomen moeten worden (als serie of eenmalig) NIET opgenomen. Er verdwijnen ook spontaan ingestelde programma's uit de programmering. De mate van uitval is eigenlijk onacceptabel hoog. Op het forum zijn er vele klachten over de gebrekkige kwaliteit, waarop NIMMER antwoorden komen die tot een oplossing leiden.
2. Mijn tweede klacht is het feit dat de afgelopen weken er NIET naar de HD zenders te kijken is omdat deze met GROTE REGELMAAT bevriezen. Op een gegeven moment kan ik zelfs niet overschakelen naar SD televisie omdat de STB niet reageerd.
Beide problemen treden zowel op bij mij thuis als bij mijn dochter thuis, ieder met twee aanslutingen.

Op de 1e vraag/klacht heb ik in twee pogingen nog niet 1 antwoord ontvangen. Echter als ik dit forum lees hou ik mijn hart vast.
Op de tweede vraag heb ik 2 oplossingen aangeleverd gekregen:  1: De draadloze verbindingsset zou het probleem kunnen veroorzaken. Ik moest dus een aantal begrijpelijke stappen doorlopen om dit te adresseren. Echter, deze oplossing is niet van toepassing omdat ik alles via CAT6 Ethernet kabels heb aangesloten naar ALLE televisies. 2: Conclusie was nu dat ik een kabel breuk had in al mijn CAT 6 kabels, want ik het het probleem op al mijn televisies. Buiten het feit dat dit ver gezocht is, 1 zou eventueel nog kunnen, heb ik tijdelijke kabels gelegd naar ALLE STB om te testen of de kabel wel goed was. Je raad het al, het probleem bleef ook met de nieuwe kabels bestaan. Inclusief het niet reageren van de STB op het moment dat we het probleem hebben.

Ik hoop de de lezers van dit forum, inclusief de Telfort mensen, mij via deze weg wel kunnen helpen. Ik heb voor twee huishoudens interactieve TV, Internet en Opneem pakket voor 2 televisies op iedere aansluting, en hoop van harte dit ooit stabiel draaiend te hebben.

b.v.d.  Rick

0 reacties

Het is nog erg rustig in dit topic. Schrijf hieronder de allereerste reactie!

Reageer