Probleem met Dolby geluidssignaal

Bramspoor
Badge
Sinds kort heb ik bij de HD zenders alleen nog surround geluid, bij "normale" zenders geen probleem. Geluid is dan perfect. Het maakt niet uit of ik via de TV of via mijn soundsystem kijk en luister.
Ook het veranderen van instellingen heeft geen effect.
Nieuwe tv-ontvanger geplaatst en geluid heeft weer een uurtje gewerkt, daarna weer zelfde probleem. Het is heel vervelend om een film te kijken met alleen omgevingsgeluid en geen dialoog.
In het verleden nooit problemen gehad.
Iemand een oplossing?

34 Reacties

Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Bramspoor, welkom terug.

Ik begrijp dat je problemen met je geluid hebt sinds je alleen nog surround geluid hebt. Dat is niet fijn nee. Om een beter beeld te krijgen wil ik je het een en ander vragen. Is dit probleem zendergebonden of speelt dit met programma gemist? Merk je een verschil als je een andere HDMI kabel gebruikt voor de TV ontvanger? Heb je het probleem ook als een een ander apparaat op je soundsystem hebt aangesloten? Ik hoor het graag van je.
Bramspoor
Badge
Het probleem doet zich voor bij HD-zenders, overige zenders en radio geen enkel probleem.
Het maakt niet uit of ik live kijk of via "opgenomen".
HDMI kabel vervangen, geen resultaat.
Andere apparaten hebben ook geen probleem, bijvoorbeeld Blueraydisk.
Het lijkt erop dat het probleem is ontstaan na een laatste upgrade van de TV-ontvanger.
Michael
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Bram, dank voor je reactie. Vreemd dat dit probleem veroorzaakt lijkt te worden door de software upgrade. Voor de zekerheid heb ik de ontvanger vanaf deze zijde een reset gegeven. Nadat je de abonnementsgegevens opnieuw hebt ingevoerd, werkt het weer. Laat je mij weten of je ook verbetering merkt wat het geluid betreft? Dank je wel alvast!
ingene
Wij hebben exact hetzelfde probleem. Sinds de laatste update alleen nog omgevingsgeluiden op alle HD kanalen en geen of nauwelijks hoorbare dialogen. We hebben de laatste maanden zoveel problemen gehad (met opnemen, vooruitspoelen, zeeeeeeer traag reageren na een druk op de knop etc) dat wij het idee hebben dat onze ontvanger zijn beste tijd na heel wat jaartjes wel gehad heeft, kan de ontvanger misschien vervangen worden?
Bramspoor
Badge
Het traag reageren heeft niets met de ontvanger te maken, heb net een nieuwe en soms blijft het hangen.
Resetten dan maar weer.
Geluid is nu iets beter, behalve BBC First maar iedere zender opnieuw geluid instellen.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi ingene, welkom terug!

Het is niet fijn als je ontvanger erg langzaam reageert. Dan snap ik dat je gaat vragen om een vervangend model. Dat mag ook wel na 5 jaar trouwe dienst. Ik heb een nieuwe ontvanger voor je besteld, deze heeft ook de opties om MeerTV te gebruiken. Hiermee kan je bijvoorbeeld ook Netflix via je TV ontvanger gebruiken. In de loop van volgende week zal PostNL de ontvanger bij je afleveren. Zorg ervoor dat je je abonneenummer en pincode bij de hand hebt. Die zal je nodig hebben voor het installeren van je nieuwe decoder.

@Bramspoor, mooi om te horen dat het geluid beter is door het werk van Michael. Kan je mij vertellen wat er met BBC First nog speelt? Krijg je daar nog steeds alleen het omgevingsgeluid?
ingene
Hartstikke bedankt alvast!
Bramspoor
Badge
Inderdaad alleen nog surround bij BBC First. Voor de rest van de HD kanalen is het heel vaak geluid aanpassen. De ene keer surround te hard, andere keer weer te zacht vergeleken met centerspeaker.
koendesign
Kunnen jullie me helpen. Me geluid van Telfort is ineens heel gek niet meer over al me speakers van de home cinema alleen nog maar de surround speakers. Alle andere bronnen werken prima.

Groet Koen
Bramspoor
Badge
koendesign schreef:

Kunnen jullie me helpen. Me geluid van Telfort is ineens heel gek niet meer over al me speakers van de home cinema alleen nog maar de surround speakers. Alle andere bronnen werken prima.

Groet Koen

Welkom bij de club, begon al even te denken dat het aan ons lag.
BBC First HD alleen surround. Voor andere HD kanalen is het per kanaal per uitzending, soms ook nog per uitzending meerdere malen, geluid aanpassen. Overige kanalen, ook BBC First, geen probleem. (Dus alles anders dan HD).
Heb nieuwe ontvanger, nieuwe hdmi kabel, laatste "gepuschte" update. Zou moeten werken....... maar helaas.
Ook bij kijken naar opgenomen films zelfde probleem, HD geen goed geluid, rest wel.
Alle radio kanalen hebben geen probleem.
Voordat ik kon kiezen bij instellingen tussen "Stereo" of "Surround" geen probleem.
Nu maakt het instellen geen verschil. Verzoeke terug te gaan naar instelling van, ongeveer, 1 maart j.l.
Ben ik even blij dat ik niet bij Telfort werk. Succes mensen bij het oplossen van het probleem.
koendesign
Hè Bram de grap is dat het begon na me vakantie ik doe de stekkers erin en alles start op en het geluid is ruk. Nu van één Motorola kastje is het geluid via scart helemaal dood dus krijg een nieuwe opgestuurd. Ik doe mee beeld via HDMI naar me tv en geluid via scart naar me home cinema heb nog een oude Sony met één scart en één HDMI aansluiting, en met die ene HDMI sluit ik de home cinema weer door naar me tv. Maar zelfs me tweede Motorola kastje geeft het rare geluid het is niet zoals 1 maand geleden voor dat ik op vakantie ging was er niks aan de hand.
Bramspoor
Badge
En toen was het stil.
koendesign
Hebben al 2x telefonisch contact gehad met Telfort en die zegt niks te kunnen betekenen. Ze bieden geen service voor derde apparatuur zoals een home cinema set. Maar het feit dat er 1 maand geleden nog niks aan de hand was en alle andere apparaten perfect werken maakt niks uit. Ik word er gek van. Voor mij een reden om na jaren is verder te kijken naar een andere provider.
Bramspoor
Badge
Vreemde beslissing van Telfort, inderdaad een maand geleden geen enkel probleem. Het ligt dus niet bij de eindgebruiker.
Ook maar eens verder kijken dus, jammer was wel tevreden.
Restitutie gedeelte abbo kosten zou ook niet ongegrond zijn.
koendesign
Ja begrijp het ook niet al jaren tevreden en zelfs ook mobiel erbij genomen maar het is zo verschrikkelijk irritant het geluid nu dat ik hier niet aan kan wennen.
Bramspoor
Badge
Juist, geen goeie zet van Telfort dus.
Ben benieuwd of er nog een reactie komt.
Bramspoor
Badge
Bij mij is het geluid weer normaal.
Geen idee wat er nu aan de hand was.
Wieger - Telfort
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Bramspoort en koendesign, excuses voor de late reactie. Afgelopen dagen is een nieuwe firmware naar de TV ontvangers gepusht. Deze firmware heeft de bovengenoemde problemen met Dolby opgelost. Er zijn in de periode dat jullie je ook meldden meerdere signalen hierover binnen gekomen en verholpen. Excuses voor het geleden ongemak.
Bramspoor
Badge
Toppie, bedankt voor de reactie.
Bramspoor
Badge
Helaas, helaas. Had ik eerst alleen surround nu heb ik alleen nog stereo.
Surround nauwelijks hoorbaar, zelfs niet met de centerspeaker op -10 en links, rechts en achter op + 10.
Wat is er u weer aan de hand.
Bij de weg, eigen films geven perfect geluid.
:?
BeMu
Reputatie 1
Hoewel ik geen klant van Telfort ben kijk ik toch regelmatig op dit forum, aangezien een goede bekende van me wel klant is van telfort, als klant van T-mobile thuis valt het me op dat zeer veel topics op beide forums de zelfde opmerkingen bevatten.
Denk hierbij aan trage reactie box, of internet dat niet of slecht werkt enz.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
BeMu schreef:

Hoewel ik geen klant van Telfort ben kijk ik toch regelmatig op dit forum, aangezien een goede bekende van me wel klant is van telfort, als klant van T-mobile thuis valt het me op dat zeer veel topics op beide forums de zelfde opmerkingen bevatten.
Denk hierbij aan trage reactie box, of internet dat niet of slecht werkt enz.

Het zal op de forums van alle andere providers niet veel anders zijn... :8
De dienstverlening en de bijbehorende hardware hapert nogal eens en die mensen bezoeken dan een forum om die problemen voor te leggen.
Al die andere (het overgrote deel van de) klanten melden zich niet op een forum om alleen maar mee te delen dat het allemaal heel voorspoedig gaat.
En het blijft tenslotte gewoon ook maar 'een product' en dat hapert wel eens of gaat wel eens stuk.
De motor van een Volkswagen stopt er wel eens mee, net als die van een Volvo of een Toyota... ;)
Bramspoor
Badge
Op zo'n antwoord zit ik nu echt te wachten.
Enterprise
Reputatie 5
Badge +2
Bramspoor schreef:

Haha, je hebt gelijk, het is wel wat off-topic maar ik gaf antwoord op BeMU... ;)
Bramspoor
Badge
Enterprise schreef:

Bramspoor schreef:

Haha, je hebt gelijk, het is wel wat off-topic maar ik gaf antwoord op BeMU... ;)

Ik ook 😎

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P