Probleem F12 met Zyxel modem

• 10 april 2013
  • 21 reacties
  • 4270 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Tot voor kort nooit problemen met ITV, sinds kort F12 die ik niet op kan lossen. Nu al 2dagen F12, de vorige keer na 1 dag werkte het gewoon weer (ontvanger gaat 's nachts van het stroom).

Alle aanwijzingen in het scherm en op dit forum al uitgeprobeerd, zonder resultaat. Kabels gecheckt, resets gedaan, etc.

Zelfs een andere poort geprobeerd (3), ontvanger gaat dan wel iets downloaden maar komt met code 51, wat neerkomt op het zelfde als code F12 (poort 3 vooraf ingeschakeld voor ITV).

Nu lees ik veel meldingen op dit forum over het F12 probleem, is dit iets structureels? Kan de ontvanger, danwel het modem stuk zijn?

Ik weet het even niet meer, maar wil wel graag weer TV kunnen kijken, wat te doen?

21 reacties

Reputatie 8
Badge +18
De ontvanger gaat 's nachts van de stroom is dat d.m.v. de schakelaar.

Is de ontvanger bekabeld of draadloos aangesloten

Je kunt de voeding van de ontvanger gedurende 15 sec loshalen en als het goed is wordt de firmware daarna vernieuwd
Reputatie 1
Badge
De ontvanger gaat 's nachts van de stroom is dat d.m.v. de schakelaar.

Is de ontvanger bekabeld of draadloos aangesloten

Je kunt de voeding van de ontvanger gedurende 15 sec loshalen en als het goed is wordt de firmware daarna vernieuwd

De stroom gaat er volledig af, stekker uit het stopcontact.

Bekabeld.

De voeding heb ik er nu inmiddels talloze malen uit gehad, maar hij blijft komen met F12.
Modem is ook gereset, ook meerdere malen. Nieuwe kabel geprobeerd (om kabelbreukje uit te sluiten), geen resultaat.

Wat ik vreemd vind is dat de storing zich eerder voordeed, maar de volgende dag uit zichzelf was verholpen. Deze keer helaas niet.

Edit:

Terwijl ik bovenstaand bericht zit te typen, na anderhalve dag zonder ontvangst en een hele morgen met het probleem in de weer te zijn geweest, en het scherm al ruim een half uur (na laatste reset) code F12 aangaf . Begint de ontvanger opeens, zonder dat ik er nog iets op ondernam, te leven. Wordt de programma gids opgehaald en is er inmiddels weer beeld.

Erg vaag, maar ik ga er dan maar vanuit dat het een externe storing moet zijn geweest. Kan dat?
Wel zonde van mijn vrije morgen en het werk dat ik ervan gehad heb, maar blij dat het weer werkt.
Reputatie 8
Badge +18
 Hier moet Henk Telfort even naar kijken, ik denk dat de ontvanger defect is
Reputatie 1
Badge
 Hier moet Henk Telfort even naar kijken, ik denk dat de ontvanger defect is

Wie is Henk Telfort? Zijn jullie Telfort medewerkers of gewoon erg behulpzame medeforummers? In iedergeval bedankt voor de hulp.
Reputatie 8
Badge +16
Henk Telfort
Hugo Telfort
Jeroen Telfort

Zijn de medewerkers van Telfort Webcare, en dan met name voor Internet, ITV en vaste telefonie, zij zijn er om jouw vragen en problemen op te lossen.
Ze lezen hier mee en zullen reageren zodra ze tijd hebben.
Standaard volgorde bij behandeling van klachten is altijd eerst de klachten van geen verbinding, kapot modem etc.
Minder spoedeisende zaken kan tot 3 werkdagen duren voor je een reactie van ze krijgt.
Zelf berichten sturen naar ze heeft geen nut en zal altijd worden genegeerd.
Als ze meer gegevens van je willen zullen ze reageren en vragen om je gegevens via een DM (Direct Message) aan hun kenbaar te maken.

Overige gebruikers die hier reageren zijn GEEN medewerkers van telfort maar hebben wel aanzienlijke kennis van de diverse onderwerpen en problemen die er kunnen spelen. Als je hier links kijkt naar mij gegevens en het aantal berichten, zie je dat ik een gebruiker ben met redelijk wat kennis, ook jimny hierboven is z'n gebruiker. Echter het probleem wat jij hebt kunnen wij niet voor je oplossen vandaar dat we aangeven dat je even geduld moet hebben tot 1 van de medewerkers je klacht oppakt.
Reputatie 8
Badge +10
De naam 'Telfort topper' naast de avatar is inderdaad wat 'misleidend' v.w.b het al dan niet Telfort medewerker zijn... 😉
Reputatie 1
Badge
Henk Telfort
Hugo Telfort
Jeroen Telfort

Zijn de medewerkers van Telfort Webcare, zij zijn er om jouw vragen en problemen op te lossen.
Ze lezen hier mee en zullen reageren zodra ze tijd hebben.
Standaard volgorde bij behandeling van klachten is altijd eerst de klachten van geen verbinding, kapot modem etc.
Minder spoedeisende zaken kan tot 3 werkdagen duren voor je een reactie van ze krijgt.
Zelf berichten sturen naar ze heeft geen nut en zal altijd worden genegeerd.
Als ze meer gegevens van je willen zullen ze reageren en vragen om je gegevens via een DM (Direct Message) aan hun kenbaar te maken.

Overige gebruikers die hier reageren zijn GEEN medewerkers van telfort maar hebben wel aanzienlijke kennis van de diverse onderwerpen en problemen die er kunnen spelen. Als je hier links kijkt naar mij gegevens en het aantal berichten, zie je dat ik een gebruiker ben met redelijk wat kennis, ook jimny hierboven is z'n gebruiker. Echter het probleem wat jij hebt kunnen wij niet voor je oplossen vandaar dat we aangeven dat je even geduld moet hebben tot 1 van de medewerkers je klacht oppakt.

ah, okay, bedankt voor de toelichting. Ik moet zeggen dat ik dit een nette service vind, zowel van Telfort als van de medeforummers die proberen een ander te helpen. Complimenten!:D
Reputatie 8
Badge +18
En weet je wat het fijne is dat je ontvanger weer tot leven is gekomen 🙂
Reputatie 1
Badge
En weet je wat het fijne is dat je ontvanger weer tot leven is gekomen :)

Inderdaad, geheel spontaan. Maar toch zou ik wel willen weten wat de oorzaak is geweest, dan hoef ik de volgende keer niet meer zo te zoeken. Zeg zelf, een ontvanger die het anderhalve dag niet doet, en dan weer begint te leven, dat moet toch ergens van komen? komen jullie dat vaker tegen?
Reputatie 8
Badge +18
Je bent niet de eerste, ik ben het al eens vaker tegengekomen en het waarom daar weet ik echt geen antwoord op.
Reputatie 1
Badge
Helaas vandaag ook weer opgestart met F12, tot nu toe geen beeld. 😞
Reputatie 8
Badge +18
Haal je nog steeds de ontvanger 's nachts van de stroom af
Reputatie 1
Badge
Haal je nog steeds de ontvanger 's nachts van de stroom af Ja, ik laat geen apparaten in stand-by staan.
Reputatie 8
Badge +18
Misschien dat je daardoor de update mist voor de tv ontvanger
Badge
Ok, Jimmy. En als die update gemist is wat kan ik dan doen om het toch weer op gang te krijgen?  Ik zit nu inmiddels ook 3 dagen zonder tv met f12.
Daarvoor was ik paar dagen weg en zodoende heb ik ook de stekkers eruit gehad.
Ben nu zeer benieuwd hoe ik dat weer op gang krijg.
Reputatie 8
Badge +18
@ahaha het beste is om zelf een nieuw topic aan te maken over je probleem met iTV
Reputatie 1
Badge
Hier komt het probleem steeds terug. Ik ga contact opnemen met de klantservice, ze verzinnen maar een oplossing. Mogelijk  gewoon een defect.
Reputatie 8
Badge +18
Hier komt het probleem steeds terug. Ik ga contact opnemen met de klantservice, ze verzinnen maar een oplossing. Mogelijk  gewoon een defect.

Dat laatste had ik al eerder verondersteld, dus hier moet Henk-Telfort zich over buigen
Badge
Ik zal er een nieuw topic over maken. 
En waar is henk zijn antwoord nou.
lekker forum alleen maar vragen en geen antwoord te vinden.
aleen zet je modem aan en uit , zitten de stekkers goed, bla bla bla
misschien moet ik die kast eens aansluiten op de pomp van me aquarium kijken wat die dan doet.
Reputatie 8
Badge +10
En waar is henk zijn antwoord nou.
lekker forum alleen maar vragen en geen antwoord te vinden.
aleen zet je modem aan en uit , zitten de stekkers goed, bla bla bla
misschien moet ik die kast eens aansluiten op de pomp van me aquarium kijken wat die dan doet.

Topic is van bijna een jaar geleden...
Het zal waarschijnlijk per PB (privébericht via het forum) opgelost zijn.

Reageer