probleem bij tv kijken en tegelijk opnemen

• 4 februari 2012
  • 8 reacties
  • 2680 keer bekeken

Hallo,

Ik kan niet tegelijk televisie kijken en een ander programma opnemen. Heel vervelend.
We krijgen dan de melding dag de opname wordt afgebroken als we naar een andere zender willen kijken.
Graag zou ik willen weten hoe dit opgelost kan worden.

Annette

8 reacties

Badge
Zover ik weet kan dit probleem twee mogelijke oorzaken hebben:
- Als je 2 TV decoders gebruikt met dezelfde IPTV abonnement/pincode combinatie.
- Als er te weinig 'internet' snelheid overblijft. Je kan de dit nakijken als je in je moden de 'intrain' snelheid bekijkt.

Heb je dit probleem sinds kort of al vanaf het begin van de IPTV?
Nou volgens mij hebben wij dit sinds een week of twee. Maar wat bedoel je met de intrain snelheid in je modem bekijken en hoe moet ik dat doen?
Badge
met 192.168.1.254
Badge
met 192.168.1.254
Dit is je modem adres. In het hoofdmenu zie je de snelheden.
Wij hebben een 2812. In hoofdmenu (connectie status) Klik op system status. Rechtsboven bij Interface status. In dit menu staat vdsl rate. Dit geeft de upload en download snelheid weer.
Bij ons staat er 26224/3076 kbps.
Badge
Aan je snelheid ligt het waarschijnlijk niet.
Die is volgens je modem hoog genoeg.

Probeer eens je software opnieuw in te laden.
Als u de ontvanger van de stroom haalt en daarna weer aanzet meteen op de knop 'menu' drukken en daar zult u de optie software verwijderen zien staan Als dit voltooid is, zal de ontvanger opnieuw opstarte
Het werkt, we kunnen weer openemen en tegelijkertijd een andere zender bekijken!

Hartelijk dank voor je hulp.

Annette
Badge
😎

Reageer