beantwoord

Port forwarding

• 3 april 2013
  • 5 reacties
  • 2070 keer bekeken

Beste kenner(s),

Op onze ZyXEL P-2812HNU-F1 staan 2 DVR-recorders voor de videobewaking van onze flat. Dit heeft tot voor kort prima gewerkt. Echter is kort geleden het IP nummer gewijzigd. Sindsdien krijg ik de boel niet meer aan de praat. Over het interne netwerk kan ik prima bij beide recorders (192.*.*.* serie) en doen beide apparaten wat ik van ze gewend ben. Remote kan ik er echter niet bij. Als ik portforwarding helemaal uit heb staan krijg ik "netjes" het inlogscherm van het modem via het externe IP (77.*.*.*). Zodra ik echter de gebruikelijke 3 rules toevoeg voor de recorders (poorten 80, 8000, en 8008) is het over en krijg ik helemaal geen respons meer. Ik heb een factory reset gedaan, firewall aan/uit gezet (zou niet nodig moeten zijn).... ik kan niets meer verzinnen.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

Lex Raaphorst
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 3 april 2013, 13:24

De gateway en subnetmask van de DVR's moet goed staan, als (één van) beide niet goed staat kan het op het LAN nog wel goed werken hoor... ;)

Het feit dat je aangeeft dat het (ooit) goed gewerkt heeft doet echter vermoeden dat het niet aan SNM of GW instelling schort!

welke versie Firmware heb je op de modem?

Eventueel kan je port-translation proberen:

https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/uitleg-nat-port-forward-instellen-31531/
Bekijk reactie

5 reacties

Badge +1
Staan in beide DVR's alle ip-instellingen goed?

Dus ook de juiste standaardgateway (192.168.1.254) en werkende DNS servers?
Ik zal ze zo voor de zekerheid nogmaals nalopen. Volgens mij echter wel, daar is helemaal niets veranderd (en over het interne netwerk werken ze prima).

Tot later!

Lex
Reputatie 8
Badge +17
De gateway en subnetmask van de DVR's moet goed staan, als (één van) beide niet goed staat kan het op het LAN nog wel goed werken hoor... ;)

Het feit dat je aangeeft dat het (ooit) goed gewerkt heeft doet echter vermoeden dat het niet aan SNM of GW instelling schort!

welke versie Firmware heb je op de modem?

Eventueel kan je port-translation proberen:
https://forum.telfort.nl/overig-internet-272/uitleg-nat-port-forward-instellen-31531/
Hartstikke bedankt voor het (mee)denken!

Het probleem was inderdaad de GW... de sukkels van het bedrijf dat de boel vorig jaar geinstalleerd heeft, hadden het (oude) externe IP nummer gebruikt als GW. Ik heb het nu op 192.168.1.254 gezet en alles werkt weer naar behoren.

Nogmaals, bedankt!

Lex
Reputatie 8
Badge +17
Hartstikke bedankt voor het (mee)denken!

Het probleem was inderdaad de GW... de sukkels van het bedrijf dat de boel vorig jaar geinstalleerd heeft, hadden het (oude) externe IP nummer gebruikt als GW. Ik heb het nu op 192.168.1.254 gezet en alles werkt weer naar behoren.

Nogmaals, bedankt!

Lex
I lov'it when a plan comes together...

blijkt maar weer dat je nooit uit moet gaan van "vroeger was alles beter" ... 😉

Reageer