beantwoord

Pauze werkt niet

• 25 april 2015
  • 19 reacties
  • 1978 keer bekeken

Vanmiddag krijgen we een rare melding in beeld zo iets van storage defect of zo iets en sinds dien doet pauzeren niet meer ook niet het terugspoelen
icon

Beste antwoord door mariovanberkel 1 mei 2015, 19:14

Ja de ontvanger is binnen en de nieuwe doet het ook
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Klinkt als dat de interne opslag is overleden. Haal je decoder eens volledig van de stroom af. Opnieuw aanzetten en opstarten. Mocht het probleem zich dan nog voor doen dan denk ik dat webcare aan de bak mag voor een nieuw exemplaar
ja heb ik ook al geprobeerd meerdere keren

Hoe kom ik aan een nieuwe decoder
Badge
Ik vermoed dat het hier een niet geheel gelukte update van Telfort betreft, mijn decoder geeft sinds vrijdagavond 24 april hetzelfde probleem ( na een upgrade van TV standaard naar 2 maanden gratis TV extra ).
Ook de vooruit en snel terugspoelen knop doet het niet, althans, de decoder reageert maar er gebeurt niets.
Dus....als er een Telfort techneut zin heeft om op deze koude 26e april 2015 even te hobbyen, graag 😉
Reputatie 8
Badge +16
@mariovanberkel, @RNI202a,

Wat vervelend dat jullie problemen ervaren met live TV pauzeren. Ik heb zojuist jullie TV ontvanger ontkoppeld. Deze graag weer opnieuw aanmelden met abonnementsnummer en pincode. Wellicht dat het opnieuw installeren van de software dit probleem verhelpt. In afwachting van jullie reacties.

Stephen
het probleem is er nog steeds ook naar de update
Badge
Stephen, hier ben ik niet blij mee, ontvanger nogmaals aangemeld, probleem blijft bestaan.
Probleem zit niet in afmelden of aanmelden.
Volgens mij betreft het een aanstuurprobleem en hebben veel meer mensen er last van. Het pauzeren heen en terugspoelen komt rechtstreeks vanaf KPN en zit beslist niet in de ontvanger!
Er schijnt een trucje te zijn om het flashgeheugen in de ontvanger leeg te maken en dan de laatste upgrade te installeren, ben alleen vergeten hoe, een van de Telfort TD ers heeft het me ooi verteld.
Reputatie 8
Badge +16
@mariovanberkel, @RNI2020a,

Jammer dat ontkoppelen en het opnieuw aanmelden van de TV-ontvangers niet heeft geholpen. Ik heb jullie daarom een nieuwe TV-ontvanger toegestuurd die binnen enkele dagen zal arriveren. Ik ontvang graag een bericht wanneer jullie de nieuwe TV-ontvanger hebben ontvangen. Dan ontkoppel ik de oude zodat de nieuwe TV-ontvanger succesvol kan worden aangemeld.

Stephen
Badge
Stephen, dat is niet nodig, het enige noodzakelijke is de code om het flashgeheugen leeg te maken en de laatste versie te her installeren ( voor zover ik mij herinner ontvanger uit, stroom er af, 30 seconden , stroomer op en dan de aan/uit knop een aantal keren indrukken )
Is het nieuwe ontvanger verstuurd ?
Badge
@Mariovanberkel: Het schijnt dat de ontvangers op de post zijn.
Badge
Is het nieuwe ontvanger verstuurd ?@Mariovanberkel: Het schijnt dat de ontvangers op de post zijn.
Hopen dat ze morgen binnen zijn want dit is niet leuk meer zo
Badge
Hopen dat ze morgen binnen zijn want dit is niet leuk meer zo Anders zou je het volgende nog kunnen proberen: stroom voor 20 seconden van de ontvanger af, stroom er op, aan en uit knop tig tal keren indrukken totdat je een scherm op je tv ziet met diverse opties, kies voor software verwijderen, klik op de aan/uit knop voor 3 seconden, de software wordt nu verwijderd en nogmaals geïnstalleerd. Operatie duurt ongeveer 20 minuten.Er is een kans dat het probleem dan verholpen is maar, tussen jou en mij gezegd, ik denk dat het niet in de ontvangers zit maar dat de pauze mogelijkheid niet meer in de datastream zit. Ik heb na bovenstaande operatie de ontvanger een zelftest laten doen, die gaf aan dat er niets aan de hand is met pauze/vooruit en terugspoelen.
Reputatie 8
Badge +16
@RNI2020a,

Stephen, dat is niet nodig, het enige noodzakelijke is de code om het flashgeheugen leeg te maken en de laatste versie te her installeren ( voor zover ik mij herinner ontvanger uit, stroom er af, 30 seconden , stroomer op en dan de aan/uit knop een aantal keren indrukken )

Begrijp ik nou goed dat bovenstaande handelingen het probleem bij jou hebben opgelost? De TV-ontvanger arriveert morgen, 1 mei 2015. Je kunt ervoor kiezen om deze te weigeren of je kunt deze ook in ontvangst nemen en je oude TV-ontvanger terugsturen. Ik laat dit aan jou over. :)

@mariovanberkel,

Ik kan helaas nog niet inzien wanneer de nieuwe TV-ontvanger arriveert, maar ik zie wel dat deze is verzonden en ik verwacht dat jij hem ook morgen ontvangt.

Stephen
Reputatie 8
Badge +16
@mariovanberkel,

Ik zie dat je de TV-ontvanger vanochtend hebt ontvangen. Kun jij dit bevestigen? In dat geval ontkoppel ik je oude TV-ontvanger zodat je de nieuwe kunt aanmelden.

@RNI2020a,

Ik zie dat de TV-ontvanger morgen om 15.00 uur bij jou wordt bezorgd.

Stephen
Ja de ontvanger is binnen en de nieuwe doet het ook
Reputatie 8
Badge +16
@mariovanberkel,

Bedankt voor het melden. Veel plezier met de nieuwe TV-ontvanger. :)

Stephen
Badge
Ook hier de vervangende ontvanger met succes aangesloten, nog even contact opgenomen met de TD lijn 2 ( HD zenders las de ontvanger niet, bleek dat de oude ontvanger ook nog gekoppeld stond zodat de 2 X SD geactiveerd stond i.p.v. 1 X SD plus 1 X HD ).

M.B.T. de oude ontvanger nog een kleine opmerking: Het pauzeren vooruitspoelen en terugspoelen deed het in de Uitzending gemist mode normaal, alleen bij live TV niet. Lijn 2 gaat dit nog verder intern onderzoeken, als het met de laatste upgrade te maken heeft dan zullen veel meer mensen binnenkort tegen dit probleem aanlopen.
Reputatie 8
Badge +16
@RNI2020a,

Bedankt voor de terugkoppeling. Zodra er updates hierover beschikbaar zijn zal ik je op de hoogte brengen.

Leuke profielfoto trouwens en wat fijn dat je meedoet. :D

Stephen