Overstappen zwarte naar witte afstandsbediening

• 16 november 2018
  • 28 reacties
  • 915 keer bekeken

Reputatie 1
In mijn wijk, Vathorst, moeten\mogen we overstappen. Dat gaat soms niet soepel. Sommigen dagen lang geen tv\internet. Of als je gebeld wordt gaat de telefoon bij de buurman. Duurt dagen voor het opgelost werd en dan bleek het alleen maar een fout gewisseld stekkertje te zijn. Ik ben over en paar weken aan de beurt. Gaat de monteur echt niet weg voor alles werkt?,zoals in de brief staat. Waarom moet er in de wijkkast iets geregeld worden. Er wordt toch alleen binnen een ander kastje geplaatst. Of is niet allemaal zo simpel.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid en topic verplaatst naar juiste categorie

28 reacties

Reputatie 1
Guidion gebeld en dat valt niet mee. Ik stond daar nog niet in het systeem. Half uur later een sms om een afspraak te maken. Kon niet meer op 3 dec, maar nu op 4 dec. In de mail staat dat ik een bevestiging van telfort moet hebben, maar die heb ik nog niet.
"Houd de orderbevestiging van Telfort bij de hand. Het onderwerp van deze mail is: "Welkom! Uw Telfort bestelling en contract". Deze heeft de monteur namelijk nodig tijdens de installatie."
Krijg ik ook nog wat onderdelen, kastjes ed thuisgestuurd, dan graag wel voor 3 december.
Reputatie 3
Badge +1
Heb hier al 10 jaar glasvezel.

Dat maakt in dit geval helemaal niet uit.
Je wordt fysiek in de POP (glasvezelcentrale) omgepatcht van de actieve oude WGDO? apparatuur naar de actieve KPN WBA apparatuur.
Hierdoor is er in jouw huis een andere NTU (feitelijk modem) nodig en in sommige gevallen zelfs een nieuwe FTU (grondplaat waarop de glasvezels afgemonteerd zijn).

de patchwerkzaamheden in de POP worden normaal gesproken door Reggefiber/Allinq uitgevoerd en het monteren van de NTU (bij de klant thuis) door Guidion.
Ik heb uit een ander topic begrepen dat Guidion monteurs inmiddels ook worden opgeleid om de patchwerkzaamheden uit te mogen voeren, hierdoor kan het omzetten in principe binnen 1 dag gebeuren.
Reputatie 8
Badge +10
Bij het overstappen kon je inderdaad kiezen uit verschillende opties zoals Galdor aangaf. In dit geval is er geen nieuw jaarcontract afgesloten bij dit nieuwe abonnement. Ik heb beide abonnementen naast elkaar gelegd en het klopt zo te zien allemaal wel.
Je had het Alles-in-1 Glasvezel Extra pakket voor 52,50 euro per maand. Het nieuwe abonnement is het Glasvezel Internet + Interactieve TV voor 42,50 euro per maand, met de extra's bellen (2,50) en de 100/100 snelheid (7,50). Samen komt het nieuwe basispakket dus gelijk als je oude basispakket. Het opnemen pakket is een losse extra, waardoor het bedrag daarmee inderdaad 5 euro per maand hoger wordt. Op de link van Galdor wordt dat bij punt 9 uitgelegd.
De wijziging van het pakket was ook de reden dat je in de Mijn Telfort niet alle gegevens kon zien, die wijziging is nu klaar waardoor je het wel weer moet kunnen zien.
Reputatie 1
IK dacht ik bel maar weer met telfort. Blijkt dat er een pakketje onderweg is.
Voor een overstap moet je schijnbaar overal zelf voor bellen.
OP de site bij bestelstatus staat alleen de status van 10 jaar geleden.
Reputatie 1
IN de mail die ik van de klantenservice kreeg ivm track&trace kreeg ik een melding van phishing, kan niet verifiëren of het van Telfort komt.
Ligt dat aan Telfort of aan mijn instellingen?
Reputatie 1
Pakket ontvangen. Maar niet het beloofde modem 10A, maar een "oude 10". Jammer. Omruilen?
@Jasper - Telfort toch is er hier met het TV deel iets misgegaan als HCP51 nu alleen het nieuwe basis tv pakket heeft. Terwijl hij het volledige pakket hoort te houden dus basis+uitgebreid.
Reputatie 1
Ook geen post ontvangen met de codes. Maar weer gebeld. per mail gestuurd.
Reputatie 8
Badge +17
In mijn ogen ben je beter af met de experia V10
Reputatie 8
Badge +17
Overstap van zwart naar wit dan denk ik dat je de overstapt van het oude glasvezel abo naar het nieuwe glasvezel.
Dat men in de wijkkast iets moet veranderen zal wel niet anders kunnen omdat het nieuwe glasvezel een heel andere leverancier heeft en zodra dat voor jou is gedaan wordt het huidige glasvezelkastje bij jou verwisseld en daar zit vaak 1 dag tussen lees ik her der op het forum
Reputatie 1
Heb hier al 10 jaar glasvezel.
Reputatie 8
Badge +10
Die had ik inderdaad over het hoofd gezien, goed punt. Ik had me daarbij vooral op de nieuwe pakketten met bijbehorende bedragen gericht. Het Uitgebreide tv pakket staat niet aan bij het abonnement van HCP51, terwijl die wel behouden kan blijven. Ik heb hiervoor een melding doorgezet met de vraag of die alsnog kan worden toegevoegd, als ik daar meer over weet kom ik er op terug 🙂
Reputatie 1
Volgens Telfort doet reggefiber smorgens de wijkkast, guidion smiddags thuis.
Reputatie 3
Badge +1
Volgens Telfort doet reggefiber smorgens de wijkkast, guidion smiddags thuis.

Het kan ook soms op dezelfde dag, maar door drukte bij Guidion lukt dat soms ook niet
Reputatie 8
Badge +10
Hallo HCP51, als je in de buurt zulke situaties hebt meegemaakt kan ik me voorstellen dat je daar graag duidelijkheid over wilt hebben. Dennis beschrijft het proces al heel mooi, het streven daarbij is inderdaad dat het op dezelfde dag wordt gedaan. De monteur zal daarbij alles in huis aansluiten en kijken of het ook werkt. Het telefoonnummer moet overgezet worden naar een ander platform, dat kan een dag duren. Daardoor kan het zijn dat die nog niet werkt als de monteur er is.
In het voorbeeld wat je noemt over het nummer dat bij buren werkt, lijkt het erop dat in de wijkcentrale een kruising was. Dat komt gelukkig niet vaak voor, ik ga er niet vanuit dat dat bij jou zal gebeuren.
Ik zie dat de overgang voor jou gepland staat voor 3 december, daarna zal je gebruik maken van de nieuwe glasvezelverbinding.
Reputatie 8
Badge +10
Ik zie inderdaad dat je meerdere contact hebt gehad met de klantenservice en dat daarbij gegevens naar je gestuurd zijn. Als ik het goed begrijp heb je alle gegevens en apparatuur nu wel ontvangen, en zal de monteur morgenochtend komen om alles aan te sluiten. Laat je ons daarna weten hoe het gegaan is?
Reputatie 1
Maandag monteur van Reggefiber geweest voor de glasvezelaansluiting.
De hele dag en avond geen tv, da's wel wennen. Dan maar alle tijdschriften,reclames en kranten doorgenomen.
Dinsdag, de monteur komt wat later, dus zelf wat voorbereidingen getroffen. Modem opgehangen, draden aangesloten, tv kastje aangesloten, afstandsbediening geprogrammeerd. De draden waren er al, is ipv de "zwarte" opstelling.
Dinsdagmiddag de monteur van Guidion. Glasvezel aangesloten, een tijdje wachten, even afstellen en een korte uitleg. Andere wifi codes, ww instellen.
En weet je, alles werkt. Alleen voor dezelfde prijs wel minder zenders, van ca 60 naar ca 40.
Goed gedaan Telfort.
Maar de toeloop hiernaar toe was niet soepel, moest zelf vaak bellen. Dus dat is voor verbetering vatbaar.
Groeten en afsluiten dit onderwerp.
@HCP51 dan ben je ingegaan op een kortingsaanbieding en heb je nu een jaar contract.
Je zou gewoon 60 kanalen moeten hebben.
Reputatie 1
Overstap van zwart naar wit. De afstandsbediening takelde af, dus dan alvast nu maar. De prijs zou hetzelfde blijven. Maar.. opnemen +500,telefoon +250. Minder zenders. Extra zenders +500 en of +1000.
Is wel slim, er staat je betaald hetzelfde. Je krijgt alleen minder. Nu waren dat al niet de populaire zenders.
Telfort... Hoe zit dat?
Je hebt overstappen en overstappen, ben je nog contract vrij of heb je nu een jaarcontract, wat je nu beschijft klinkt als een nieuw contract en niet een overstap zoals bedoelt.

Hangt er vanaf wat je populair noemt er zitten diverse intresante kanalen tussen.
Het pluspakket is voor beide situaties 10,00 tenzij je dit als combivoordeel afneemt, maar bij de juiste omzetting had jij gewoon alle zenders van het extra pakket zonder meerkosten moeten houden.
Reputatie 1
Hallo Telfort
088 moeilijk te bereiken dus de vraag hier.
3 december gaat er en monteur aan de slag. Moet alleen een afspraak maken. Er staat dat ik een brief krijg met verwijzing naar de site om een afspraak te maken. Een maand van te voren. Maar nog niet ontvangen. Straks is het tekort dag om op dezelfde dag een afspraak te maken.
Wacht weer in spanning af
Groeten
Reputatie 1
Ben geen nieuwe klant. Eerst XMS, dan Telfort. Iedere "zwarte" moet "wit" worden. Het is eigenlijk niet overstappen maar wisselen van apparaten.
Mijn combivoordeel is 500 korting. Dubbele data hoef ik eigenlijk niet, werk niet meer dus niet zoveel data meer nodig. Meer zenders zou voor mij beter zijn.
Leg ns uit Telfort
Je snapt me blijkbaar niet helemaal.
Iedereen moet inderdaad over dat klopt maar er is een manier waardoor je standaard als nieuwe klant wordt behandeld, dit heb ik meegemaakt naar aanleiding van een verhuizing.
En je hebt een manier waarmee niks veranderd behalve de hardware.
https://forum.telfort.nl/internet-267/vraag-en-antwoord-zorgeloos-naar-een-nieuwe-glasvezelverbinding-77670
Omdat je aangeeft nu minder zenders te zien is jou alles in1 pakket niet omgezet zoals zou moeten daarom de vraag kan je in mijn telfort zien of in bevestings communucatie of je nu nog contract vrij bent.

Omdat het een technische overstap is zijn eigenlijk alle aansluitingen die omgezet worden nieuwe klanten echter zou je de oorspronkelijke pakketten moeten houden zonder extra kosten, behalve eventuele extra ontvangers of opname pakket. Wat niet zou moeten veranderen is de basisprijs
Reputatie 1
Nog geen reactie van Telfort gehad op toevoegen van het uitgebreide pakket, wat bij de zwarte afstandsbediening wel in het basispakket zat. Er zou niets veranderen, alleen de hardware.
Wanneer geregeld voor 0,00?
Hoop niet dat bij de volgende overstap naar KPN er weer beknibbeld wordt op zenders.

Het hoort hier niet,..... maar de HD zenders beginnen op 1 volgende week.
Alleen de verwijzing naar de zenders is oud.
De NPO extra zenders staan er bv niet op.
Wel bijblijven Telfort!
Reputatie 1
Ik kan in mijn Telfort niet zien hoe het contract was of is\wordt. Er staat al een paar weken dat er iets gewijzigd gaat worden. Zal Telfort erover bellen. Maar misschien lezen ze dit forum wel en reageren ze en zeggen dan oh ja, foutje.

Reageer