beantwoord

Overstappen naar andere provider binnen contract

• 20 oktober 2019
  • 27 reacties
  • 379 keer bekeken

goedemiddag ik stap na 4jaar over naar een andere provider 

mijn vraag is dan hoef ik tog geen boete te betalen nu zeg telfort in eens dat ik tot 20 maart 2020 contract heb   maar ben al 4 jaar bij jullie 

Admin: titel aangevuld i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 21 oktober 2019, 15:12

Hoi@janb40, ik lees dat je ons gaat verlaten. Ik zie de opheffing van het abonnement er ook al in staan. Nu vraag je je af of je een boete krijgt. Het antwoord is in jouw geval ja. Dit omdat jouw contract nog tot en met 03-03-2020 loopt. Het is dan welliswaar geen boete maar je koopt het abonnement af. Je zit namelijk in het contract en dat moet je uitzitten. Als je nu weggaat betaal je namelijk nog de abonnementskosten tot 03-03-2020. Hoe lang je al klant bij ons bent maakt in dit geval niet uit. Het contract is leidend namelijk, hier heb je voor getekend. 

Om dit allemaal te voorkomen wil ik je aanraden de overstap te stoppen en je contract bij ons uit te zitten. Het afkopen zou zonde zijn. Je moet dan bij de nieuwe provider het abonnement stop zetten en bij ons de opheffing annuleren. Dit gaat via de afdeling opzeggingen

Bekijk reactie

27 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @janb40 , in MijnTelfort kunt je precies zien hoelang een contract loopt.

dat weet ik en dat heb ik ook gezien

maar na 1jaar zal je  tog vrijblijvens kunnen overstappen 

ik zit er al 4 jaar

Reputatie 8
Badge +8

Hallo@janb40 , WELKE einddatum staat er in jouw MijnTelfort voor het thuisabo?

Of heb je toevallig ook nog een mobiel abo dat nog loopt, kijk daar ook eens naar de contracteinddatum.

ben sinds 2015 al lid 

hij geeft aan maart 2020

Reputatie 8
Badge +11

Dan heb je tussentijds verlengd. Als je niet verlengd loopt het contract gewoon door met dan een opzegtermijn van een maand. Verlengen is steeds voor minimaal een jaar.

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @janb40 , de enigste mogelijkheid voor de einddatum is dat je in maart van dit jaar een aanpassing aan je abo hebt gedaan waarbij je weer een jaarcontract bent aangegaan, maar dat moet je in je eigen papieren terug kunnen vinden.

Reputatie 8
Badge +8

Dan heb je tussentijds verlengd. Als je niet verlengd loopt het contract gewoon door met dan een opzegtermijn van een maand. Verlengen is steeds voor minimaal een jaar.

Hallo @GJC en @janb40 , gezien de topic-rubriek lijkt het hier om een thuisabo te gaan en dat verleng je in de regel niet.

o dankje zal ff kijken maar heb in iedergeval geen pappieren er van

en staat ook niks in me email 

24-11-2018 is de enigste verandering 

toen verhoogde ik me internet snelheid 

dus dat zou betekenen dat 24-11-2019 dat ik zonder kosten er van zou kunnen komen 

Waar het om gaat zoals eerder aan gegeven wat staat er in de Mijn Telfort Thuis omgeving bij einddatum contract? Zie onderstaand voorbeeld.

Een snelheids verhoging mag normaal gesproken niet tot een nieuw jaar contract leiden.

Reputatie 8
Badge +11

Hallo@GJC en@janb40 , gezien de topic-rubriek lijkt het hier om een thuisabo te gaan en dat verleng je in de regel niet.

Er zijn mensen die dat wèl doen en dan weer een leuke korting bedingen :wink:

Reputatie 8
Badge +12

Hoi@janb40, ik lees dat je ons gaat verlaten. Ik zie de opheffing van het abonnement er ook al in staan. Nu vraag je je af of je een boete krijgt. Het antwoord is in jouw geval ja. Dit omdat jouw contract nog tot en met 03-03-2020 loopt. Het is dan welliswaar geen boete maar je koopt het abonnement af. Je zit namelijk in het contract en dat moet je uitzitten. Als je nu weggaat betaal je namelijk nog de abonnementskosten tot 03-03-2020. Hoe lang je al klant bij ons bent maakt in dit geval niet uit. Het contract is leidend namelijk, hier heb je voor getekend. 

Om dit allemaal te voorkomen wil ik je aanraden de overstap te stoppen en je contract bij ons uit te zitten. Het afkopen zou zonde zijn. Je moet dan bij de nieuwe provider het abonnement stop zetten en bij ons de opheffing annuleren. Dit gaat via de afdeling opzeggingen

Er is niks getekend?

Zou dan graag ff willen weten van en hoe het tot 2020 is heb geen andere zenders of wat dan ook bij genomen alleen sneller internet 

ik heb het al het ging om een 2de tvontvanger 

maar die is geanuleerd en weer trug gebracht dan kunnen jullie tog niet zomaar weer met een jaar verlengen ??????

heb net ff gebeld krijg geen duidelijke antwoord waarom me contract is verlengt tot maart 2020

lag niet aan de ontvanger  vraag je waarom die verlengd is krijg je geen antwoord op je vraag 

staat verders niks in me mail wat ik getekend zou moeten hebben dat gaf ik ook aan ik vind dit een beetje wazig allemaal wie kan mijn nu zeggen waarom die verlengt is bij telford dit is belachgelijk 

Reputatie 8
Badge +18

Je kunt het beste eens nagaan wanneer je de snelheid hebt verhoogt en zo ja op welke manier je dat hebt gedaan , op dezelfde datum behoor je een bevestiging per mail te krijgen die wellicht in de spam box is beland 

24-11-2018 via de site van telfort daar heb ik wel mail van 

Had vandaag ook gebeld en ze kon niet zeggen om welk reden dan ook me contract verlengt is dus vroeg ik haar om de 2de tv ontvanger die geannuleerd is nee dus toen de snelheid van internet ook niet ook geen extra tv paket nee dan vraag ik me af waar is het mee verlengt dan en daar krijg ik geen antwoord op

Reputatie 8
Badge +18

En in die mail staat vast het contractoverzicht van een wijziging en ook wanneer dat in is gegaan en het zo is zou ik het advies van @Bart - Telfort opvolgen en je nieuwe provider inlichten dat je nieuwe contract in maart 2020 moet ingaan

Ja dat is 24-11-2018 

Maar raar dat telfort het zelf ook  niet kan zeggen waarvoor 2020 

Reputatie 8
Badge +18

Ik vindt dat Telfort duidelijkheid moet geven dmv een contract dat tot volgend jaar loopt en er geen welles nietes verhaal van moet maken 

Dat is het dus ik weet het verders ook niet

Want ik had al een compleet paket alleen toen de internetverbinding. omhoog gedaan op 24-11-2018 

Hoe ben je omhoog gegaan had je nog een ouder contract bijvoorbeeld tot 40 MB? 

Of in geval van glasvezel van 100 naar 200  en is daarbij andere hardware toegestuurd.

Heb je in je nog in je Mijn Telfort op omgeving gekeken?

Wat is er omstreeks maart 2019 veranderd? Op basis van de datum die Bart geeft is er toen iets gewijzigd wat een nieuw jaar contract tot gevolg had.

Ja dat was de 2de tv ontvanger maar die is geannuleerd en de 200 mb internet had ik al

Reageer