beantwoord

overstap van glasvezel met analoog naar volledig digitaal

• 14 december 2018
  • 13 reacties
  • 903 keer bekeken

Ik heb begrepen dat komend jaar het analoge signaal gaat verdwijnen van de aansluiting. Mijn aansluiting bestaat nu uit een glasvezelmodem mét een aansluiting voor analoge TV en radio.
Naast de interactieve TV, heb ik ook nog een paar analoge (coax) TV's in gebruik op de slaapkamers en dus een analoge stereo/radio combinatie.
Hoe ga ik die allemaal aansluiten op een ander (geheel digitaal) modem??

Voordat ik daarvoor een oplossing heb wil ik nog niet over naar volledig digitaal.
Hoe kan dit worden opgelost.

Hans
icon

Beste antwoord door Dennis-L 14 december 2018, 20:35

In dit topic wordt hier al heel erg veel over geschreven en uitgelegd.

In het kort, de TV ontvanger(s) sluit je aan middels een UTP kabel op je modem (experiabox).
Wanneer de TV's op de slaapkamers het ondersteunen dan zou je ook kunnen kiezen voor de IPTV app i.c.m. chromecast.
Wat betreft radio, daar zou je een gewone FM antenne voor kunnen gebruiken om het signaal uit te lucht te "plukken".
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 3
Badge +1
In dit topic wordt hier al heel erg veel over geschreven en uitgelegd.

In het kort, de TV ontvanger(s) sluit je aan middels een UTP kabel op je modem (experiabox).
Wanneer de TV's op de slaapkamers het ondersteunen dan zou je ook kunnen kiezen voor de IPTV app i.c.m. chromecast.
Wat betreft radio, daar zou je een gewone FM antenne voor kunnen gebruiken om het signaal uit te lucht te "plukken".
Reputatie 3
Een hoop ellende waar je niets mee opschiet, sterker nog je betaald uiteindelijk meer en krijgt minder.🤔
Reputatie 2
Niet per se neem hiervoor contact op met de klantenservice ik geloof er vast wel iets te regelen is!
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Hans04, Het klopt inderdaad dat we over gaan op volledig Digitaal. Het oude glasvezel met analoge tv gaat eruit. Nu maak je hier alleen nog wel gebruik van. en je vraagt je af hoe deze analoge tv's en radio aan te sluiten. Je wilt graag de nieuwe situatie voor je zien.

Dennis-L verwijst al naar het topic wat hier over gaat. Hier zijn de vele situaties al besproken heb je daar al rondgekeken? Daarbij geeft hij ook kort aan hoe je het aan kan sluiten. Je kan er ook nog voor kiezen om de stereo via een line out op de tv-ontvanger te installeren. Zo gebruik je het signaal van de ontvanger via de boxen van de stereo.
Dank allemaal voor het support.
Ik ga het nog even aanzien.
Ik zie tezijnertijd wel wat het aanbod is en anders ga ik naar een ander.
Ik zag ook nog iets van 50/5 voorbij komen, terwijl ik nu 50/50 heb en een 2e digitale ontvanger gratis (ja, voor 6 maanden dan!!!).

Ik heb de huidige Amino nu rechtstreeks via een UTP verbonden. Betekent dit, dat de eerste digitale ontvanger, dan gebruik kan worden voor een 2e TV-toestel?
Of heeft elk toestel een digitale ontvanger nodig? Dus 4 TV-tst is 4x digitale ontvanger?

Hans
Reputatie 3
Badge +1
In dat geval krijg je gewoon 50/50 🙂
Volgens mij gaan die Amino's niet meer werken op de nieuwe propositie.
In principe heeft elke TV een ontvanger nodig als je TV wil kijken, maar je kan ook gebruik maken van Chromecast i.c.m.de Telfort IPTV app.
Reputatie 8
Badge +11
Wat Dennis-L zegt, dat klopt helemaal. Je hebt voor elke tv een eigen ontvanger nodig. Je kan ook online tv-kijken en deze casten via een Chromecast. Daarbij wordt je snellheid behouden. Kijk het nog even aan en mocht je zo nog vragen hier over hebben, laat het ons dan vooral weten. We helpen je graag.
Reputatie 3
Ik vraag me af of het met een chromecast wel werkt, als ik het verhaal van de t.s. lees heeft hij het over puur analoge televisies, deze hebben volgens mij geen HDMI aansluiting, dit is voor een chromecast noodzakelijk.

Echter als het redelijk recente zijn, dus zeg maar een paar jaar oud zit er soms wel een HDMI aansluiting op vaak zijn dat tv's die wel DVB-T hebben maar geen DVB-C.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is zeker een punt BeMu. Voor de Chromecast heb je inderdaad een HDMI poort nodig. Zonder dat kun je niet casten. Een andere optie is misschien online kijken via een laptop of tablet.
Ik vraag me af of het met een chromecast wel werkt, als ik het verhaal van de t.s. lees heeft hij het over puur analoge televisies, deze hebben volgens mij geen HDMI aansluiting, dit is voor een chromecast noodzakelijk.

Echter als het redelijk recente zijn, dus zeg maar een paar jaar oud zit er soms wel een HDMI aansluiting op vaak zijn dat tv's die wel DVB-T hebben maar geen DVB-C.

De tv's zullen toch minimaal scart hebben tenzij het nog buizen televisies zijn. Puur analoog dus enkel een antenne aansluiting zonder dvb ondersteuning zijn er al jaren niet meer, de bewuste televisies zullen toch minimaal dvb c en t ondersteunen.
Inderdaad hebben een tweetal wat oudere TV,s, wel een scart aansluiting.
Kan dan een "scart to hdmi "adaptor een oplossing zijn om een chromecast aan te sluiten?

Groet,
Hans
Afhankelijk van waar je voor kiest toch even noemen dat de TV ontvangers nog wel een scart aansluiting hebben.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten of de ChromeCast werkt in een Scart tot HDMI converter. Want volgens mij haalt de Chromecast ook stroom via de HDMI naar binnen. Ik weet niet of deze functie nog blijft bestaan.

Reageer