Overgang naar nieuw glasvezel.

• 7 november 2018
  • 9 reacties
  • 505 keer bekeken

Ik ben ook benaderd door Telfort en dan is het: "We gaan analoog TV verwijderen. Zal ik u nu overzetten.?" " Er verandert vrijwel niets voor u" Als ik aangeef dat ik 5 TV aansluitingen heb, is het van "Oh ja dat is wel iets anders want u krijgt maar 1 ontvanger er bij." Moet dus dan € 20,00 per maand extra betalen. " Ehhh ja" is het dan.
Begrijp dat KPN de beslissing heeft genomen om DVB-C uit te schakelen, maar het blijft een ordinaire truck om meer geld binnen te halen. Bovendien staan al die kastjes straks 24 uur per dag 365 dagen per jaar energie te verbruiken, terwijl we in Nederland minder energie willen gaan gebruiken dacht ik. Jammer dat de overheid hier blijkbaar geen zeggenschap in heeft.
Voor mij wordt het dus straks Ziggo. Die biedt nog DVB-C aan en hoef ik niet overal kastjes te plaatsen en de bekabeling aan te passen.

Admin: afgesplitst naar eigen topic.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +12
Hoi GUNA, Ik begrijp dat jij ook al over mag naar de nieuwe situatie. Mijn collega heeft dan ook al contact met je gehad om het in orde te maken. Er is aangeven dat je er maar 1 ontvanger bij krijgt. Dat is is ook wel zo maar niet helemaal. De 2e ontvanger is namelijk ook gratis voor het eerste jaar. De 3e ontvanger krijg je het eerste jaar voor de helft van het geld. Het is dus niet direct 20 euro extra betalen. Daarnaast bestaat er ook nog ITV Online waarmee je zowel binnen als buitenshuis tv kan kijken. Ik denk een leuke vervanger voor de extra tv's.

Het is echt niet bedoelt om extra geld binnen te halen. De overgang van oud naar nieuw is vooral om een goede dienstverlening te kunnen blijven geven. Wanneer iedereen straks op hetzelfde netwerk zit is dat veel makkelijker bij te houden. Mocht je nog verdere vragen hebben over de overgang. Dan hoor ik dat graag. Heb je overigens ook al in dit topic rond gekeken. Hier staat alle informatie hier verder over.

De kastje verbruiken inderdaad ook stroom, je kan er natuurlijk voor kiezen, dat wanneer deze niet zijn aangesloten om de stroom er volledig af te halen.
Beste Bart,

Niets persoonlijks hoor, je werkt voor Telfort, dat snap ik.
Maar zullen we gewoon even ‘man en paard’ noemen: het is geen kwestie van over ‘mogen’ maar over ‘moeten’.
En ja, je krijgt minder diensten. En ja, je gaat meer betalen.

”Dat is ook wel zo maar niet helemaal”, zeg je...
Kom op zeg, het is een simpele rekensom met een heel duidelijke conclusie die GUNA hier plaatst.
Misschien handig voor Telfort om haar klanten nog enige intelligentie toe te dichten en dit soort ‘uitleg’ achterwege te laten.
Voor de helpdesk is het uiteraard makkelijker daar ben ik het wel mee eens. Maar vooral op TV gebied dan met name beeldkwaliteit zouden alle glasvezel klanten naar deze propositie hebben gemoeten dan hadden we allemaal meteen HDglas vanaf 1.

De gedachte erachter zal vast niet de extra inkomsten uit de huur van de tv ontvangers zijn echter stijgen de onkosten wel.

Itv online is leuk als vervanging voor DVB-c waarbij je ook een kleiner aanbod in aantal zenders had maar voor een Amino is het geen vervanging. Plus je moet dan wel een goede wifi verbinding hebben of utp aansluitingen naar de plekken waar gekeken wordt.
Beste Bart,

Als het om een goede dienstverlening e.d. gaat, zou ik zeker DVB-C laten bestaan. Er zijn diverse mensen die ik ken die meer problemen met de digitale ontvangers hebben dan ik met DVB-C. Dat heeft op een enkele storing na jaren perfect gefunctioneerd, met een prima beeldkwaliteit.
Toch jammer dat een bedrijf als KPN er voor zorgt dat de klant zeker niet op de eerste plaats staat en in tegenstelling van wat ze verkondigen vele ontwikkelingen juist tegenwerken. Weet zeker dat we met Reggefiber beter af waren geweest en dat er meer ontwikkelingen waren geweest op het glasvezelnetwerk. Van al die capaciteit van een glasvezelnetwerk wordt er straks maar een piepklein deel gebruikt.
dit is een mededeling van Ziggo:

Vanaf april 2018 zetten we het analoge tv-signaal uit. Dat doen we regio voor regio. Het digitale signaal blijft natuurlijk wel. Kijk jij al digitaal?
dit is een mededeling van Ziggo:

Vanaf april 2018 zetten we het analoge tv-signaal uit. Dat doen we regio voor regio. Het digitale signaal blijft natuurlijk wel. Kijk jij al digitaal?

Dat is al bijna een jaar bekend. Dat is ook niet zo erg, Telfort had analoog ook uit mogen zetten als DVB-c was behouden, die 2 moet je niet verwarren.
Reputatie 3
Dat is nu juist de grote verwarring DVB-c is het zelfde wat Ziggo digitaal noemt en ook is, het voordeel van dvb-c (digitale video broadcasting) is dat iedere beetje moderne tv hier op werkt dus geen losse ontvangers enz. en perfecte beeldkwaliteit epg en zelfs de mogelijkheid voor doorgifte van UHD 4k zonder dat dit ip bandbreedte opsnoept dus schakel analoog gewoon af telfort en laat het dvb signaal lekker doordraaien dit scheelt heel veel klanten die anders weg lopen.
Precies maxje1000.
In een groot deel van Europa wordt met DVB-C gewerkt omdat het precies doet waar het voor gemaakt is. Perfecte TV signalen doorgeven.
Blijkbaar heeft Ziggo (en wat lokale glasaanbieders in Brabant) dit wel door.
Als KPN zoals zo vaak hun eigen ideeën blijven doorvoeren gaat ze dat een keer opbreken.
De kabelontwikkeling staat ook niet stil en waar nu DOCSIS 3.1 is ingevoerd, is DOCSIS 4.0 al in ontwikkeling. (Waar wellicht de reeds bestaande DVB-C2 norm wordt geïntegreerd.)
Wij hebben straks glasvezel dat niet meer is dan een veredeld KPN DSL principe.
Reputatie 8
Badge +12
Ik begrijp de frustratie. Je wilt vasthouden aan het vertrouwde DVB-C signaal wat altijd goed heeft gewerkt. Nu moet je over naar het nieuwe ITV platform. DVB-C stopt. Dit is hoe de nieuwe situatie eruit gaat zien. Het komt inderdaad voor dat hier wel eens een storing mee is, je werkt eenmaal met techniek. We kunnen sneller reageren op deze verstoringen.

Reageer