beantwoord

ouderwetse videorecorder

• 10 augustus 2015
  • 2 reacties
  • 841 keer bekeken

Hallo ik heb internet en bellen van Telfort en denk erover nu ook digitale tv van Telfort te nemen.
Ik wil alleen wel nog opnemen met een ouderwetse videorecorder. (Ja, ik weet het erg ouderwets , maar ik heb er mijn reden voor). Kan ik de digitale tv van Telfort opnemen met een videorecorder?
icon

Beste antwoord door Franzki 10 augustus 2015, 14:54

De videorecorder zal het televisiesignaal van Telfort niet kunnen ontvangen. Dat betekent dat je hooguit met een SCART-kabel zou kunnen opnemen wat je op dat moment bekijkt met de Telfort-decoder. Als het ontvangen van een analoog signaal via coax voor jou belangrijk is, dan ben je beter af met een kabelabonnement bij Ziggo.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 8
Badge +16
De videorecorder zal het televisiesignaal van Telfort niet kunnen ontvangen. Dat betekent dat je hooguit met een SCART-kabel zou kunnen opnemen wat je op dat moment bekijkt met de Telfort-decoder. Als het ontvangen van een analoog signaal via coax voor jou belangrijk is, dan ben je beter af met een kabelabonnement bij Ziggo.
Reputatie 8
Er zijn ook video capture apparaten met HDMI aansluiting voor het maken van "video-films" op een computer of aangesloten harddisk.
Veelal gebruikt om het spelen van games van een XBOX e.d. op te nemen.

Volgens mij moet het dan ook mogelijk zijn het uitgaande HDMI-signaal (in HD kwaliteit) van een TV setup-box op te nemen. Geen ervaring mee, maar lijkt me een logisch vervolg in een dergelijke opstelling. Zou je wel moeten kijken of de specs van het apparaatje de beeldrate van TV ondersteunt. 25 of 50 Hz (100 Hz).

Computerschermen hebben meestal een beeldfrequentie van 60 Hz. Apparaten ondersteunen dan een beeldrate (van de opgenomen video-beeldjes) van 30 of 60 beeldjes per seconde. Dat past echter niet netjes in de gebruikelijke beeldfrequentie van TV waar 25 - 50 - 100 Hz wordt gebruikt.