Opnemen TV werkt niet

  • 30 juli 2019
  • 61 reacties
  • 1589 keer bekeken

Reputatie 1
Het gebeurt geregeld dat geplande opnames niet worden opgenomen of de lijst eenvoudig gewist is.
Mis dus vaker programma's. Je moet elke dag controleren of de geplande opname er nog wel bij staat.
Ook de opgenomen programma's verdwijnen geregeld van de lijst, soms komen ze later weer eens te voorschijn?
Ook lopende programma's die je op wilt nemen worden niet opgenomen ook al wordt de "opname" bevestigd. Later merk je dat er weer niets op staat.
Series worden vaak niet opgenomen ook al staat alles zoals het zou moeten of de "serie" verdwijnt eenvoudig van de lijst. Het record symbool kan in de programma lijst aan staan terwijl er niets mee gedaan wordt. Hopeloos is dat want je moet het afkijken anders mis je later het programma.
Aan de beeldbuis gekluisterd door falende software.

61 reacties

Reputatie 1

Ik heb alles gewist en geprobeerd opnieuw een serie te plannen.

Nog dezelfde dag bleek ook dat niet te werken.

Ook gisteren sloeg hij weer een tweetal afleveringen van dezelfde serie (Castle) over.

Er staat dan ook geen opneem icoontje meer bij, terwijl dat bij de planning wel zo was.

Zo komt het ook voor dat het wel in de op te nemen programmalijst staat, maar toch niet wordt opgenomen, terwijl de serie nota bene real time loopt.

Dat kan heel goed, opnemen is zover ik weet niet meer de juiste term, je reserveert kijk mogelijkheid daar kan inderdaad van alles fout gaan. Zover ik goed op de hoogte ben heeft niet elke klant een stukje cloud waar een kopie van het programma wordt opgeslagen.  

Reputatie 1

Misschien heeft het te maken met het interactief opnemen? Je moet immers zelf een serie of opname selecteren en dat moet door de software worden gelezen en geactiveerd.

Blijkbaar wordt dat niet goed verwerkt. Het gebeurt immers ook wel eens bij enkele opnames.

Als het software matig is moeten bijna alle klanten met opnemen hier last van hebben. Het kan software matig zijn maar dan in het achterliggend systeem niet in de ontvangers.

 

Reputatie 1

Hoi Galdor68

Kan het nog eens proberen, alhoewel ik die optie al eerder zelf suggereerde.

In hoeverre die series door de verschillende omroepen goed worden aangeduid is natuurlijk ook de vraag?

Er is inderdaad geen verschil tussen de kastjes van KPN of Telfort dus van die kant hoeven we ook niets te hopen.

Over het algemeen laat ik geen series meer staan, eenmaal gezien wis ik ze, tenzij het een bijzonder mooie film is, maar dat is dan geen serie.

Dat het in het netwerk zou zitten wil er bij mij niet in. Het lijkt mij een typisch software probleem.

@GJC Telfort klanten maken van exact hetzelfde achterliggende systeem en software gebruik wat KPN, XS4ALL en overige WBA klanten gebruiken het zal mij dan ook ten sterkste verbazen als dat zou veranderen zodra er KPN op de factuur staat. Wij hebben en krijgen exact dezelfde updates.

 

 

Ps @brnrds het wissen van oude serie opnames helpt niet?

Hoewel dit probleem is blijkbaar toch anders dan deze hier https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/opnames-instellen-werkt-niet-482182

Reputatie 8
Badge +11

@brnrds Ik heb de melding even nagelezen. Wat rot dat er geen structurele oplossing blijkt te zijn. Ik zou je heel graag vertellen dat ik nog andere mogelijkheden of oplossingen voor je heb, maar andere mogelijkheden dan de Technische Dienst heeft heb ik niet. Het spijt me dat er geen beter antwoord uit al onze moeite gekomen is, ik hoop toch dat het tussentijds resetten een beetje helpt.

Reputatie 8
Badge +11

Je weet maar nooit. Ik kan me ook zo voorstellen dat Telfort niet teveel moeite (geld) meer in de ontwikkeling van de ontvangersoftware stopt.

Reputatie 1

Vergeet het maar GJC want Telfort = KPN.

Reputatie 8
Badge +11

Ik herken het @brnrds en heb de moed inmiddels opgegeven. Ik hoop dat het bij KPN beter wordt……….

Reputatie 1

Gisteren het TV kastje gereset, maar dezelfde dag nog bleek ook dat niets op te leveren, hij miste weer een aantal afleveringen, zoals verwacht overigens. De enige manier is om afleveringen individueel te programmeren en vooral te controleren of het opneemicoontje wel verschijnt in het TV menu. en of de aflevering wel in de op te nemen programma's van die dag voorkomt.

Het serie opneem programma lijkt wel wat op een Alzheimer patiënt.

Reputatie 1

Ben gebeld door een medewerker die vertelde dat het probleem in het netwerk zou zitten en dat ze het daarom niet kunnen bereiken of oplossen.

Enige raad was, iedere keer als het opnemen niet werkte het TV kastje opnieuw op te starten.

Nou daar kun je mee bezig blijven.

Sorry, maar dat vind ik echt een slap verhaal en een oplossing van Jantje van Leiden.

Aangezien een eerdere medewerker al had verteld dat er meerdere abonnees in het land met dit probleem kampen lijkt mij dat geen goede reclame. De medewerker die ik nu sprak wendde voor dat hij dit niet wist. Maar aangezien het dus geen individueel probleem betreft, moet dat toch zeker in breder kring bekend zijn.

Reputatie 8
Badge +11

@brnrds Dat klopt, het is helaas niet met een druk op de knop opgelost, om het maar zo te zeggen. Ik zie dat de Technische Dienst druk bezig is met het onderzoek. Zo gauw zij meer informatie voor je hebben of zodra er een oplossing bekend is, nemen ze contact met je op om je op de hoogte te stellen.

Reputatie 1

Hoi Alexandra.

Inderdaad is contact opgenomen.

Helaas is het opnemen nog steeds een drama.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @brnrds, natuurlijk! Ik wil graag kijken wat we kunnen doen om het op te lossen, en helpen waar ik kan :slight_smile:

Ik zie inderdaad dat de Technische Dienst er al naar gekeken heeft en zodoende contact met je heeft opgenomen. Zo te zien zijn ze bezig met het doen van onderzoek. Fijn dat ze zo snel gereageerd hebben en ermee aan de slag zijn gegaan. Laat je het me weten als je iets hebt gehoord?

Reputatie 1

Ben gebeld door de servicedienst die een en ander zouden checken simuleren vanuit hun apparatuur.

Wijs nog eens terug naar een opmerking van de monteur die hier ooit langskwam en opperde dat het wellicht in verband kan staan met de abonnementswijziging?

Het is nogal vreemd dat het met die wijziging waarbij alleen het TV kastje werd vervangen opeens een opneem-probleem zou ontstaan en dat dan e wijten zou zijn aan de modem die het voorheen voor zover ik mij kan herinneren wel deed. Destijds is de modem vervangen vanwege de slechte WIFI en de veel te lage internet snelheden. Zie hier dat ik het opneem-probleem inderdaad een drie maanden geleden al rapporteerde. Dat valt dus ongeveer samen met het toen gewijzigde abonnement.

Reputatie 1

Hoi Alexandra

 

Kan het eens proberen maar het heeft in het verleden niets opgelost om het kastje te resetten dus ik verwacht er niet veel van. Fijn dat je er weer wat aan gaat doen. In afwachting van nieuwe hoop….

groetjes.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @brnrds, ik hoopte dat geen bericht goed bericht is, maar dat is helaas niet zo lees ik. Goed dat je het laat weten, we gaan er weer mee aan de slag samen. Maakt het voor de tussentijd verschil, aangezien het even geleden is dat we elkaar gesproken hebben, als je de tv-ontvanger een reset geeft

Ik vraag daarnaast weer hulp aan de Technische Dienst en heb aangegeven dat het niet opgelost is. Als ik nieuws heb, laat ik het je weten.

Reputatie 1

Het is nog steeds hopeloos met opnemen. Zelfs enkele opnamen slaat hij over.

Het is bijna onmogelijk om een serie over langere tijd te blijven volgen.

Vaak slaat hij de eerste aflevering over en pakt de tweede.

Castell is zo’n voorbeeld. Vier afleveringen op een dag en hij ziet er vaak maar een.

De rest moet je single aanzetten.

Maar dan weer vallen de volgende afleveringen weg of hij vergeet dat de volgende week ook een aantal afleveringen voorkomen.

Elke dag moet je dus blijven controleren of hij het nog wel bij de op te nemen programma's heeft staan en dan nog moet je kijken of het inderdaad werkt op het moment van de uitzending.

Het opneemicoontje enkel of serie verschijnt vaak niet eens, ook niet als je meerdere keren die aflevering aanklikt. Zo moet ik vaak de serie en de afzonderlijke afleveringen programmeren.

Het gebeurt bij meerdere zenders (ook op NED. al kijk ik daar nauwelijks naar).

Het komt nogal eens voor dat een programma niet is opgenomen omdat er een "fout” is opgetreden of het niet kan worden afgespeeld.

Reputatie 8
Badge +11
@brnrds Dat is prima. Probeer het maar uit en als je voorbeelden én tijd hebt, dan geef ik ze voor je door aan de Technische Dienst. Je weet me te vinden als ik iets voor je kan doen.
Reputatie 1
Enkele opnames gaan doorgaans wel, al komt er soms wel een melding dat een iets niet uitgezonden is maar dat zal wel de zender zelf zijn. Zal nog wat verder testen al ben ik nu even druk met andere dingen.
Reputatie 8
Badge +11
@brnrds Fijn om te horen 🙂 Dat is prima, laat het maar weten. Gaat het met de 'gewone' opnames wel goed?
Reputatie 1
Moet zeggen dat het de laatste dagen beter lijkt te gaan met de series opnemen.
Ik laat er een aantal proefdraaien.
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen @brnrds, we gaan gewoon verder aan de slag met dit issue met de opnames 🙂 Ik zal je reactie alvast doorspelen aan de Technische Dienst en hoor het graag als je meer informatie of specifiekere bevindingen voor ons hebt! Als ik nieuws heb laat ik het je uiteraard weten.

Kan je trouwens de lijst met opnames, die gek genoeg ineens terug is, wel allemaal bekijken? Zijn geplande opnames ook weer terug?

Ik zal de vergoeding er ook voor je in zetten, dit wordt verrekend op de komende factuur als deze klaar staat. Anders ontvang je een tussentijdse factuur en wordt het bedrag overgemaakt op je rekening. Dat gebeurt binnen uiterlijk 10 werkdagen.
Reputatie 1
Ja, maar dat moet je vaak weer betalen, dat voert mij te ver en het aanbod is ook niet mijn keus.
Daarvoor bestaan betere alternatieven.

Reageer