Opnemen TV werkt niet

• 30 juli 2019
  • 61 reacties
  • 1589 keer bekeken

Toon het eerste bericht

61 reacties

Reputatie 1

Gisteren het TV kastje gereset, maar dezelfde dag nog bleek ook dat niets op te leveren, hij miste weer een aantal afleveringen, zoals verwacht overigens. De enige manier is om afleveringen individueel te programmeren en vooral te controleren of het opneemicoontje wel verschijnt in het TV menu. en of de aflevering wel in de op te nemen programma's van die dag voorkomt.

Het serie opneem programma lijkt wel wat op een Alzheimer patiënt.

Reputatie 8
Badge +11

Ik herken het @brnrds en heb de moed inmiddels opgegeven. Ik hoop dat het bij KPN beter wordt……….

Reputatie 1

Vergeet het maar GJC want Telfort = KPN.

Reputatie 8
Badge +11

Je weet maar nooit. Ik kan me ook zo voorstellen dat Telfort niet teveel moeite (geld) meer in de ontwikkeling van de ontvangersoftware stopt.

Reputatie 8
Badge +11

@brnrds Ik heb de melding even nagelezen. Wat rot dat er geen structurele oplossing blijkt te zijn. Ik zou je heel graag vertellen dat ik nog andere mogelijkheden of oplossingen voor je heb, maar andere mogelijkheden dan de Technische Dienst heeft heb ik niet. Het spijt me dat er geen beter antwoord uit al onze moeite gekomen is, ik hoop toch dat het tussentijds resetten een beetje helpt.

@GJC Telfort klanten maken van exact hetzelfde achterliggende systeem en software gebruik wat KPN, XS4ALL en overige WBA klanten gebruiken het zal mij dan ook ten sterkste verbazen als dat zou veranderen zodra er KPN op de factuur staat. Wij hebben en krijgen exact dezelfde updates.

Ps @brnrds het wissen van oude serie opnames helpt niet?

Hoewel dit probleem is blijkbaar toch anders dan deze hier https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/opnames-instellen-werkt-niet-482182

Reputatie 1

Hoi Galdor68

Kan het nog eens proberen, alhoewel ik die optie al eerder zelf suggereerde.

In hoeverre die series door de verschillende omroepen goed worden aangeduid is natuurlijk ook de vraag?

Er is inderdaad geen verschil tussen de kastjes van KPN of Telfort dus van die kant hoeven we ook niets te hopen.

Over het algemeen laat ik geen series meer staan, eenmaal gezien wis ik ze, tenzij het een bijzonder mooie film is, maar dat is dan geen serie.

Dat het in het netwerk zou zitten wil er bij mij niet in. Het lijkt mij een typisch software probleem.

Als het software matig is moeten bijna alle klanten met opnemen hier last van hebben. Het kan software matig zijn maar dan in het achterliggend systeem niet in de ontvangers.

Reputatie 1

Misschien heeft het te maken met het interactief opnemen? Je moet immers zelf een serie of opname selecteren en dat moet door de software worden gelezen en geactiveerd.

Blijkbaar wordt dat niet goed verwerkt. Het gebeurt immers ook wel eens bij enkele opnames.

Dat kan heel goed, opnemen is zover ik weet niet meer de juiste term, je reserveert kijk mogelijkheid daar kan inderdaad van alles fout gaan. Zover ik goed op de hoogte ben heeft niet elke klant een stukje cloud waar een kopie van het programma wordt opgeslagen.  

Reputatie 1

Ik heb alles gewist en geprobeerd opnieuw een serie te plannen.

Nog dezelfde dag bleek ook dat niet te werken.

Ook gisteren sloeg hij weer een tweetal afleveringen van dezelfde serie (Castle) over.

Er staat dan ook geen opneem icoontje meer bij, terwijl dat bij de planning wel zo was.

Zo komt het ook voor dat het wel in de op te nemen programmalijst staat, maar toch niet wordt opgenomen, terwijl de serie nota bene real time loopt.

Reageer