Opnemen TV werkt niet
Mis dus vaker programma's. Je moet elke dag controleren of de geplande opname er nog wel bij staat.
Ook de opgenomen programma's verdwijnen geregeld van de lijst, soms komen ze later weer eens te voorschijn?
Ook lopende programma's die je op wilt nemen worden niet opgenomen ook al wordt de "opname" bevestigd. Later merk je dat er weer niets op staat.
Series worden vaak niet opgenomen ook al staat alles zoals het zou moeten of de "serie" verdwijnt eenvoudig van de lijst. Het record symbool kan in de programma lijst aan staan terwijl er niets mee gedaan wordt. Hopeloos is dat want je moet het afkijken anders mis je later het programma.
Aan de beeldbuis gekluisterd door falende software.
Blijkbaar is de lijst met op te nemen programma's nu definitief gewist want het staat nog steeds op nul.
Welke programma's zijn onlangs niet opgenomen? Op welke dag is het programma uitgezonden, heb je ook zender en tijdstip voor me? Je merkt deze problemen niet bij specifieke programma's op, maar bij allemaal toch? Laat je het me weten?
Ik stel daarnaast ook voor dat ik 3 maanden van het Opnemenpakket voor je vergoed, gezien hoe lang we hier al mee bezig zijn.
Tot nu toe heb ik steeds afbeeldingen gemaakt van het opname menu.
Daar staan (of stonden) uiteraard alle op te nemen programma's in.
Vraag mij iets af? Met de gebruikelijke eeuwige herhalingen in series als bladvulling zou het wellicht mogelijk zijn dat een eerder uitgezonden versie een verkeerd labeltje draagt of identiek zodat de software die als reeds opgenomen beschouwt?
Nu is enkele keren wel de eerste van een reeks van twee aansluitende afleveringen opgenomen. Het icoontje was ook zichtbaar in het zender menu. Onder anderen Castle. Andere series zijn weer gestopt met afleveringen. Ga als test wat andere series opnemen. Voorwaarde is dan dat het twee aaneengesloten versies moeten zijn om de fout op te roepen.
Hoewel ook enkele opnamen wel vaker "vergeten" worden.
Het is in elk geval niet zo dat het op een enkel kanaal fout gaat. Het is niet plausibel dat meerdere studio's soortgelijke fouten maken met een labeltje.
Overigens is de oude lijst met op te nemen series na een vier dagen niets weer tevoorschijn getoverd.
De "acute dementie" is blijkbaar tijdelijk geweest haha.
Deze "verdwijntruc" die ook gedeeltelijk voorkomt is wellicht de oorzaak van gemiste opnames.
Ben wel blij dat ik niet de enige ben met dit probleem al valt mij die "eer" vaak te beurt.
Als analist en pechvogel loop ik altijd tegen de meest merkwaardige problemen aan.
Dank voor je attenties.
Wat ik uit andere topics begrijp.
Als een seizoen herhaalt wordt zou je deze opnieuw moeten inplannen staan deze al tussen je opnames moet je deze verwijderen. Anders worden ze niet opgenomen.
Die blokprogrammering moet wel hetzelfde seizoen en opeenvolgende afleveringen zijn het is mij al eens opgevallen dat er eerst de meest recente aflevering van een seizoen wordt uitgezonden daarna de herhaling van een ouder seizoen of het is mee ook al opgevallen eerst de herhaling van de week ervoor en daarna pas een nieuwe aflevering.
Ps Castle hoef je niet echt op te nemen als je het pluspakket hebt is seizoen 1 tot 8 via on demand te kijken.
Weet wel dat je on demand kunt kijken maar dat sluit ook de reclame in die ik liever versneld doorspoel.
Klopt wel dat oude en nieuwe afleveringen door elkaar lopen.
Een aantal geplande series heb ik verwijderd om zo te omzeilen dat ze als opgenomen blijven staan.
De opnames echter verwijder ik sowieso als ik ze eens bekeken heb.
Daarvoor bestaan betere alternatieven.
Kan je trouwens de lijst met opnames, die gek genoeg ineens terug is, wel allemaal bekijken? Zijn geplande opnames ook weer terug?
Ik zal de vergoeding er ook voor je in zetten, dit wordt verrekend op de komende factuur als deze klaar staat. Anders ontvang je een tussentijdse factuur en wordt het bedrag overgemaakt op je rekening. Dat gebeurt binnen uiterlijk 10 werkdagen.
Ik laat er een aantal proefdraaien.
Het is nog steeds hopeloos met opnemen. Zelfs enkele opnamen slaat hij over.
Het is bijna onmogelijk om een serie over langere tijd te blijven volgen.
Vaak slaat hij de eerste aflevering over en pakt de tweede.
Castell is zo’n voorbeeld. Vier afleveringen op een dag en hij ziet er vaak maar een.
De rest moet je single aanzetten.
Maar dan weer vallen de volgende afleveringen weg of hij vergeet dat de volgende week ook een aantal afleveringen voorkomen.
Elke dag moet je dus blijven controleren of hij het nog wel bij de op te nemen programma's heeft staan en dan nog moet je kijken of het inderdaad werkt op het moment van de uitzending.
Het opneemicoontje enkel of serie verschijnt vaak niet eens, ook niet als je meerdere keren die aflevering aanklikt. Zo moet ik vaak de serie en de afzonderlijke afleveringen programmeren.
Het gebeurt bij meerdere zenders (ook op NED. al kijk ik daar nauwelijks naar).
Het komt nogal eens voor dat een programma niet is opgenomen omdat er een "fout” is opgetreden of het niet kan worden afgespeeld.
Goedemorgen
Ik vraag daarnaast weer hulp aan de Technische Dienst en heb aangegeven dat het niet opgelost is. Als ik nieuws heb, laat ik het je weten.
Hoi Alexandra
Kan het eens proberen maar het heeft in het verleden niets opgelost om het kastje te resetten dus ik verwacht er niet veel van. Fijn dat je er weer wat aan gaat doen. In afwachting van nieuwe hoop….
groetjes.
Ben gebeld door de servicedienst die een en ander zouden checken simuleren vanuit hun apparatuur.
Wijs nog eens terug naar een opmerking van de monteur die hier ooit langskwam en opperde dat het wellicht in verband kan staan met de abonnementswijziging?
Het is nogal vreemd dat het met die wijziging waarbij alleen het TV kastje werd vervangen opeens een opneem-probleem zou ontstaan en dat dan e wijten zou zijn aan de modem die het voorheen voor zover ik mij kan herinneren wel deed. Destijds is de modem vervangen vanwege de slechte WIFI en de veel te lage internet snelheden. Zie hier dat ik het opneem-probleem inderdaad een drie maanden geleden al rapporteerde. Dat valt dus ongeveer samen met het toen gewijzigde abonnement.
Goedemorgen
Ik zie inderdaad dat de Technische Dienst er al naar gekeken heeft en zodoende contact met je heeft opgenomen. Zo te zien zijn ze bezig met het doen van onderzoek. Fijn dat ze zo snel gereageerd hebben en ermee aan de slag zijn gegaan. Laat je het me weten als je iets hebt gehoord?
Hoi Alexandra.
Inderdaad is contact opgenomen.
Helaas is het opnemen nog steeds een drama.
Ben gebeld door een medewerker die vertelde dat het probleem in het netwerk zou zitten en dat ze het daarom niet kunnen bereiken of oplossen.
Enige raad was, iedere keer als het opnemen niet werkte het TV kastje opnieuw op te starten.
Nou daar kun je mee bezig blijven.
Sorry, maar dat vind ik echt een slap verhaal en een oplossing van Jantje van Leiden.
Aangezien een eerdere medewerker al had verteld dat er meerdere abonnees in het land met dit probleem kampen lijkt mij dat geen goede reclame. De medewerker die ik nu sprak wendde voor dat hij dit niet wist. Maar aangezien het dus geen individueel probleem betreft, moet dat toch zeker in breder kring bekend zijn.
Reageer
Welkom
Heb je nog geen forumaccount? Maak een account aan
Inloggen met Facebook
Inloggen met FacebookEnter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.