Opnemen TV werkt niet

  • 30 juli 2019
  • 61 reacties
  • 1589 keer bekeken


Toon het eerste bericht

61 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen @brnrds, de monteur is dus afgelopen week bij je geweest, maar hij heeft niets nagekeken? Hoe gaat het nu met de opnames, merk je nog hetzelfde? Ongeacht het abonnement dat je hebt, hoor je de opnames gewoon te kunnen bekijken, mits je het Opnemenpakket hebt. Dat heb je, dus het hoort gewoon te werken, maar het is goed om te zoeken naar alle mogelijke oorzaken!
Reputatie 1
Hoi Alexandra

Gisteren was de hele lijst met op te nemen programma's en series verdwenen.
Ik heb er een foto van gemaakt.
Vandaag stond de lijst er weer in zijn geheel op ????
Misschien heeft het iets met de "zondagsrust" te maken want het is niet de eerste keer dat het op zondag gebeurt.

Reputatie 8
Badge +11
@brnrds Dat is gek, dat het een zondag is zou geen invloed moeten hebben op of jij je opnames ziet of niet. De lijst is nu wel weer terug begrijp ik. Werken de opnames nu wel goed? En hoe gaat het als je nieuwe opnames inplant?
Reputatie 1
Hoi Alexandra.
Een van de series is nu inderdaad opgenomen, twee films aaneen gesloten. (Castle)
Maar ook vandaag is de hele lijst met geplande, nog op te nemen programma's verdwenen?

Reputatie 8
Badge +11
@brnrds Ik vind het echt balen dat je hier nog steeds last van hebt. Ik heb het gevoel dat ik steeds in herhaling val en dat vind ik niet fijn, maar ik heb het wederom doorgegeven aan de Technische Dienst, duidelijk aangegeven dat het al lang én nog steeds speelt, met verzoek om verder onderzoek te doen. Het is niet de bedoeling dat je hiermee blijft zitten, het hoort gewoon goed te werken. Zo gauw ik nieuws heb, laat ik het je weten.
Reputatie 1
Hoi ALexandra

Blijkbaar is de lijst met op te nemen programma's nu definitief gewist want het staat nog steeds op nul.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @brnrds, ik ben opnieuw in overleg geweest met een collega van de Technische Dienst. Dit probleem dat je hebt met de opnames heeft te maken met een soort storing die al langer speelt. Mijn collega geeft aan dat het waarschijnlijk niet snel opgelost zal zijn (helaas), maar gaat hier wel verder mee aan de slag. Hij wil dit voorleggen aan de specialisten, en om hem hier zo goed mogelijk bij te helpen heb ik voor de zekerheid een paar vragen voor je.

Welke programma's zijn onlangs niet opgenomen? Op welke dag is het programma uitgezonden, heb je ook zender en tijdstip voor me? Je merkt deze problemen niet bij specifieke programma's op, maar bij allemaal toch? Laat je het me weten?

Ik stel daarnaast ook voor dat ik 3 maanden van het Opnemenpakket voor je vergoed, gezien hoe lang we hier al mee bezig zijn.
Reputatie 1
Hoi Alexandra. Ik zal wat feiten gaan verzamelen.
Tot nu toe heb ik steeds afbeeldingen gemaakt van het opname menu.
Daar staan (of stonden) uiteraard alle op te nemen programma's in.
Vraag mij iets af? Met de gebruikelijke eeuwige herhalingen in series als bladvulling zou het wellicht mogelijk zijn dat een eerder uitgezonden versie een verkeerd labeltje draagt of identiek zodat de software die als reeds opgenomen beschouwt?
Nu is enkele keren wel de eerste van een reeks van twee aansluitende afleveringen opgenomen. Het icoontje was ook zichtbaar in het zender menu. Onder anderen Castle. Andere series zijn weer gestopt met afleveringen. Ga als test wat andere series opnemen. Voorwaarde is dan dat het twee aaneengesloten versies moeten zijn om de fout op te roepen.
Hoewel ook enkele opnamen wel vaker "vergeten" worden.
Het is in elk geval niet zo dat het op een enkel kanaal fout gaat. Het is niet plausibel dat meerdere studio's soortgelijke fouten maken met een labeltje.
Overigens is de oude lijst met op te nemen series na een vier dagen niets weer tevoorschijn getoverd.
De "acute dementie" is blijkbaar tijdelijk geweest haha.
Deze "verdwijntruc" die ook gedeeltelijk voorkomt is wellicht de oorzaak van gemiste opnames.
Ben wel blij dat ik niet de enige ben met dit probleem al valt mij die "eer" vaak te beurt.
Als analist en pechvogel loop ik altijd tegen de meest merkwaardige problemen aan.
Dank voor je attenties.
Ter aanvulling als de vertonings rechten zijn verlopen zullen opnames verdwijnen, dat zal hier niet het geval zijn.

Wat ik uit andere topics begrijp.
Als een seizoen herhaalt wordt zou je deze opnieuw moeten inplannen staan deze al tussen je opnames moet je deze verwijderen. Anders worden ze niet opgenomen.

Die blokprogrammering moet wel hetzelfde seizoen en opeenvolgende afleveringen zijn het is mij al eens opgevallen dat er eerst de meest recente aflevering van een seizoen wordt uitgezonden daarna de herhaling van een ouder seizoen of het is mee ook al opgevallen eerst de herhaling van de week ervoor en daarna pas een nieuwe aflevering.


Ps Castle hoef je niet echt op te nemen als je het pluspakket hebt is seizoen 1 tot 8 via on demand te kijken.
Reputatie 1
Hoi Galdor
Weet wel dat je on demand kunt kijken maar dat sluit ook de reclame in die ik liever versneld doorspoel.
Klopt wel dat oude en nieuwe afleveringen door elkaar lopen.
Een aantal geplande series heb ik verwijderd om zo te omzeilen dat ze als opgenomen blijven staan.
De opnames echter verwijder ik sowieso als ik ze eens bekeken heb.
Het on demand aanbod uit het plus pakket bevat geen reclame dat is juist het mooie daarvan.
Reputatie 1
Ja, maar dat moet je vaak weer betalen, dat voert mij te ver en het aanbod is ook niet mijn keus.
Daarvoor bestaan betere alternatieven.
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen @brnrds, we gaan gewoon verder aan de slag met dit issue met de opnames 🙂 Ik zal je reactie alvast doorspelen aan de Technische Dienst en hoor het graag als je meer informatie of specifiekere bevindingen voor ons hebt! Als ik nieuws heb laat ik het je uiteraard weten.

Kan je trouwens de lijst met opnames, die gek genoeg ineens terug is, wel allemaal bekijken? Zijn geplande opnames ook weer terug?

Ik zal de vergoeding er ook voor je in zetten, dit wordt verrekend op de komende factuur als deze klaar staat. Anders ontvang je een tussentijdse factuur en wordt het bedrag overgemaakt op je rekening. Dat gebeurt binnen uiterlijk 10 werkdagen.
Reputatie 1
Moet zeggen dat het de laatste dagen beter lijkt te gaan met de series opnemen.
Ik laat er een aantal proefdraaien.
Reputatie 8
Badge +11
@brnrds Fijn om te horen 🙂 Dat is prima, laat het maar weten. Gaat het met de 'gewone' opnames wel goed?
Reputatie 1
Enkele opnames gaan doorgaans wel, al komt er soms wel een melding dat een iets niet uitgezonden is maar dat zal wel de zender zelf zijn. Zal nog wat verder testen al ben ik nu even druk met andere dingen.
Reputatie 8
Badge +11
@brnrds Dat is prima. Probeer het maar uit en als je voorbeelden én tijd hebt, dan geef ik ze voor je door aan de Technische Dienst. Je weet me te vinden als ik iets voor je kan doen.
Reputatie 1

Het is nog steeds hopeloos met opnemen. Zelfs enkele opnamen slaat hij over.

Het is bijna onmogelijk om een serie over langere tijd te blijven volgen.

Vaak slaat hij de eerste aflevering over en pakt de tweede.

Castell is zo’n voorbeeld. Vier afleveringen op een dag en hij ziet er vaak maar een.

De rest moet je single aanzetten.

Maar dan weer vallen de volgende afleveringen weg of hij vergeet dat de volgende week ook een aantal afleveringen voorkomen.

Elke dag moet je dus blijven controleren of hij het nog wel bij de op te nemen programma's heeft staan en dan nog moet je kijken of het inderdaad werkt op het moment van de uitzending.

Het opneemicoontje enkel of serie verschijnt vaak niet eens, ook niet als je meerdere keren die aflevering aanklikt. Zo moet ik vaak de serie en de afzonderlijke afleveringen programmeren.

Het gebeurt bij meerdere zenders (ook op NED. al kijk ik daar nauwelijks naar).

Het komt nogal eens voor dat een programma niet is opgenomen omdat er een "fout” is opgetreden of het niet kan worden afgespeeld.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @brnrds, ik hoopte dat geen bericht goed bericht is, maar dat is helaas niet zo lees ik. Goed dat je het laat weten, we gaan er weer mee aan de slag samen. Maakt het voor de tussentijd verschil, aangezien het even geleden is dat we elkaar gesproken hebben, als je de tv-ontvanger een reset geeft

Ik vraag daarnaast weer hulp aan de Technische Dienst en heb aangegeven dat het niet opgelost is. Als ik nieuws heb, laat ik het je weten.

Reputatie 1

Hoi Alexandra

 

Kan het eens proberen maar het heeft in het verleden niets opgelost om het kastje te resetten dus ik verwacht er niet veel van. Fijn dat je er weer wat aan gaat doen. In afwachting van nieuwe hoop….

groetjes.

Reputatie 1

Ben gebeld door de servicedienst die een en ander zouden checken simuleren vanuit hun apparatuur.

Wijs nog eens terug naar een opmerking van de monteur die hier ooit langskwam en opperde dat het wellicht in verband kan staan met de abonnementswijziging?

Het is nogal vreemd dat het met die wijziging waarbij alleen het TV kastje werd vervangen opeens een opneem-probleem zou ontstaan en dat dan e wijten zou zijn aan de modem die het voorheen voor zover ik mij kan herinneren wel deed. Destijds is de modem vervangen vanwege de slechte WIFI en de veel te lage internet snelheden. Zie hier dat ik het opneem-probleem inderdaad een drie maanden geleden al rapporteerde. Dat valt dus ongeveer samen met het toen gewijzigde abonnement.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @brnrds, natuurlijk! Ik wil graag kijken wat we kunnen doen om het op te lossen, en helpen waar ik kan :slight_smile:

Ik zie inderdaad dat de Technische Dienst er al naar gekeken heeft en zodoende contact met je heeft opgenomen. Zo te zien zijn ze bezig met het doen van onderzoek. Fijn dat ze zo snel gereageerd hebben en ermee aan de slag zijn gegaan. Laat je het me weten als je iets hebt gehoord?

Reputatie 1

Hoi Alexandra.

Inderdaad is contact opgenomen.

Helaas is het opnemen nog steeds een drama.

Reputatie 8
Badge +11

@brnrds Dat klopt, het is helaas niet met een druk op de knop opgelost, om het maar zo te zeggen. Ik zie dat de Technische Dienst druk bezig is met het onderzoek. Zo gauw zij meer informatie voor je hebben of zodra er een oplossing bekend is, nemen ze contact met je op om je op de hoogte te stellen.

Reputatie 1

Ben gebeld door een medewerker die vertelde dat het probleem in het netwerk zou zitten en dat ze het daarom niet kunnen bereiken of oplossen.

Enige raad was, iedere keer als het opnemen niet werkte het TV kastje opnieuw op te starten.

Nou daar kun je mee bezig blijven.

Sorry, maar dat vind ik echt een slap verhaal en een oplossing van Jantje van Leiden.

Aangezien een eerdere medewerker al had verteld dat er meerdere abonnees in het land met dit probleem kampen lijkt mij dat geen goede reclame. De medewerker die ik nu sprak wendde voor dat hij dit niet wist. Maar aangezien het dus geen individueel probleem betreft, moet dat toch zeker in breder kring bekend zijn.

Reageer