Opnemen TV werkt niet

  • 30 juli 2019
  • 61 reacties
  • 1357 keer bekeken

Reputatie 1
Het gebeurt geregeld dat geplande opnames niet worden opgenomen of de lijst eenvoudig gewist is.
Mis dus vaker programma's. Je moet elke dag controleren of de geplande opname er nog wel bij staat.
Ook de opgenomen programma's verdwijnen geregeld van de lijst, soms komen ze later weer eens te voorschijn?
Ook lopende programma's die je op wilt nemen worden niet opgenomen ook al wordt de "opname" bevestigd. Later merk je dat er weer niets op staat.
Series worden vaak niet opgenomen ook al staat alles zoals het zou moeten of de "serie" verdwijnt eenvoudig van de lijst. Het record symbool kan in de programma lijst aan staan terwijl er niets mee gedaan wordt. Hopeloos is dat want je moet het afkijken anders mis je later het programma.
Aan de beeldbuis gekluisterd door falende software.

61 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @brnrds, wat lastig dat je steeds opnames kwijt bent, ze niet gemaakt worden of er later ineens wel weer staan. Dat hoort natuurlijk niet zo te gaan. Ik help je graag om dit op te lossen, zodat je gewoon weer opnames kan maken en kijken.

De opnames die je maakt, worden bij ons 'in de cloud' opgeslagen en voor je bewaard. Het klinkt alsof de tv-ontvanger niet altijd een goede verbinding heeft met de cloud, waardoor ze soms niet gemaakt worden of opnames soms niet zichtbaar zijn. Kan je de tv-ontvanger een volledige reset geven volgens deze stappen? Meestal verhelpt dat zulke problemen heel goed. Laat je weten of het is gelukt en hoe het daarna gaat? 🙂
Reputatie 1
Ik kan het proberen al heb ik dat al eens eerder getest.
Vreemd genoeg stond de opneemlijst gisteravond ineens weer wel in het menu.
Maar als hij die mist is er natuurlijk ook geen opname.
Het eerder live opgenomen programma echter was niet opgeslagen en dus kon ik er later niet meer naar kijken.
Het ding lijkt behoorlijk te dementeren.
Reputatie 1
Helaas heeft het ook na de reset weer niet gewerkt en werd vanmiddag een serie niet opgenomen.
Ook staan de series in het menu niet aangemerkt terwijl ik dat al meerdere keren gedaan heb.
De eerdere serie op Ned 1 meen ik? Endeavour faalde. Vanmiddag Petite Meurtre op Canvas zijn niet opgenomen.
Ik heb er op proef weer een aantal geselecteerd.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @brnrds, jammer dat de reset geen verschil maakt. Dan zoeken we verder! Ik heb een melding aangemaakt voor de Technische Dienst, met verzoek om na te kijken hoe we dit kunnen oplossen. Zij doen onderzoek en nemen contact met je op zo gauw ze meer weten. Ik hou de melding zelf ook voor je in de gaten.

Laat je het weten wanneer er iets veranderd en ook als je iets hebt gehoord?
Reputatie 1
Hoi Alexandra
Ik ben gebeld en ze zouden vandaag weer terugbellen.
Intussen heb ik wat screenshots gemaakt waaruit duidelijk de ongerijmdheden blijken.
Zo kreeg ik gisteren op verschillende tijdstippen andere of geen lijsten te zien.
Na ongeveer 1530 u kwam dan de hele op te nemen lijst tevoorschijn waar voor die tijd 0 stond.
Kortom er klopt helemaal niets van. Evenmin begrijp ik het aantal op te nemen of geplande opnamen dat niet overeenstemt met de geselecteerde programma's of series. Ook komt het voor dat een serie niet tijdens het bekijken en tegelijk opnemen geen opneemindicatie toont in de TV gids met kanalen. Er staat wat dubbel maar ik kan het niet meer wijzigen.

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @brnrds, dankjewel voor de voorbeelden! Ik heb ze doorgegeven aan de Technische Dienst en ook meegegeven dat ze hier in het topic jouw screenshots kunnen zien. Laat je het weten als er iets veranderd of als je iets hebt gehoord?
Reputatie 1
Hoi Alexandra, dat zal ik doen.
Reputatie 8
Badge +11
@brnrds Goedemorgen, de Technische Dienst vroeg me om meer uitleg/informatie over wat er aan de hand is. Dat heb ik zojuist aan ze doorgegeven, op basis van alles wat je me hier hebt verteld. Ik hou de melding in de gaten en laat het je weten zo gauw ik iets nieuws zie!
Reputatie 1
Het werkt nog steeds niet naar behoren.
Een serie staat wel in de opneemlijst maar niet in de geplande opnames?
Dus moest ik het weer handmatig via het programmamenu aanvinken.
Serie opnemen, vergeet het.
Heb er weer voorbeelden van gemaakt.
Reputatie 8
Badge +11
@brnrds Fijn dat je nog nieuwe voorbeelden hebt als het nog niet goed gaat. Ik heb nog een paar vragen terug gekregen van de Technische Dienst. Het makkelijkst is om deze per e-mail en met voorbeelden (en deze afbeeldingen) aan ze door te geven. Ik stuur je een e-mail waarop je kan reageren, stuur je ons de voorbeelden + afbeeldingen dan door?

Dit zijn hun vragen: Wanneer zijn de opnames gemaakt en wanneer heb je geprobeerd ze te bekijken? Is de opname wel ingepland maar mist deze, of is de opname wel gemaakt en heb je 'm gekeken, waarna deze niet meer zichtbaar is in het menu?
Reputatie 1
Hoi Alexandra, uit de voorbeelden zal duidelijk blijken wat en hoe ik dat geprogrammeerd had.
Ik heb ook de indruk dat de menu's soms omgekeerd lijken te werken dus gepland en op te nemen.
De laatste voorbeelden dateren van gisteren.
Zeker wat handiger per EMail met al die bijlagen.
Ik had de opnamen van gisteren manueel opnieuw aangezet.
Controleerde dat ook op het moment van de uitzending.
Het icoontje record was afwezig en pas na opnieuw op de rode knop drukken verscheen het in het programmamenu en de geplande opnamen. Dus hij neemt gewoon die serie niet mee.
Maar dat is niet het enige want ook niet seriële opnamen worden vaak gemist.
Wellicht ook doordat de programmalijst niet veel verder dan een week kan kijken?
Het blijft een grote verdwijntruc.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @brnrds, helemaal goed, dankjewel voor alle voorbeelden en extra uitleg 🙂 Ik ga er vanuit dat ze zo voldoende weten en met het onderzoek bezig kunnen. Ik heb alles doorgezet naar de specialisten. Ik laat het je weten mocht ik nog vragen van ze krijgen, en hoor het ook graag van je als je zelf iets hebt gehoord.
Reputatie 8
Badge +11
Hi @brnrds, het is alweer even geleden dat ik je gesproken heb. De melding is nog in behandeling bij de Technische Dienst zie ik, zij hebben in de tussentijd ook contact met je gehad toch? Ik hoor graag hoe het verder gaat en blijft de melding zelf ook volgen.
Reputatie 1
Hoi Alexandra
Het probleem bestaat nog steeds.
Ook vandaag miste hij weer een serie Poirot.
Het lijkt wel of je elke week moet testen of de opnames niet "vergeten zijn".
Het totaal wegvallen van de geplande lijst is op het moment niet meer voorgevallen.

Het kan voorkomen dat je iets bekijkt, ontdekt dat de serie draait en op even checkt of de opname loopt, maar neen dus, ondanks dat er soms meerdere keren een serieopname of enkele opname is aangezet.
Druk je dan op de record toets en kiest, of enkel, of serie, wijzigt niets want hij neemt het niet over.
Ik ben een keer benaderd door een van de technische medewerkers verder niets meer vernomen.
Ben gekweld door ziekte en tegenslag dus het is even stil aan deze kant.
Reputatie 8
Badge +11
@brnrds Oei, ziekte en tegenslag klinkt goed goed. Niet al te ernstig hoop ik. Veel beterschap!

Niet fijn dat 't nog niet veel anders is, maar de specialisten van de Technische Dienst zijn er nog mee bezig. Zo gauw er meer bekend is, zullen zij je hiervan op de hoogte stellen. Ik hoop dat de oplossing snel gevonden is, zodat je de opnames weer helemaal goed kunt gebruiken. Ik ben komende week vrij, ik zal mijn collega's vragen om het een beetje in de gaten te houden.
Reputatie 1
Blijkbaar krijg ik opnieuw een andere set toegestuurd volgens een SMS.
Groetjes
Reputatie 1
Vanmorgen stond het service-ledje aan.
Na een herstel begon het te knipperen.
Power off en weer aan en daarna werkte het gelukkig weer.
Reputatie 1
Mijn TV account is geblokkeerd, vermoedelijk door de verkeerde PIN code in te voeren.
HELP ?
De oude code werkt blijkbaar niet of ik ben hem vergeten.
Heb een nieuwe code ingevoerd, hoop dat jullie het niet weer wijzigen
Volgens de klantenservice zou het na 24 uur vanzelf moeten deblokkeren, maar ze kunnen het niet even herstellen. Wat een gedoe is dat.
Verder is volkomen onduidelijk of en wat de nieuwe PIN zou moeten zijn, want de oude staat er nog en de nieuwe is blijkbaar nog niet doorgevoerd. Wat concreet inhoudt dat ik weer 24 uur zonder TV zit en het risico loop dat ik de verkeerde code kies en opnieuw 24 een blackout krijg.
Reputatie 8
Badge +12
Wat balen zeg. Het duurt inderdaad 24 uur voordat je weer kan inloggen. Heb je dat al geprobeerd? We zullen de nieuwe code in ieder geval niet wijzigen. Voor de zekerheid heb ik deze ook nog even privé naar je gestuurd. Ik ga er vanuit dat het daarmee lukt.
Reputatie 1
Hoi Bart.
Ze hebben alweer een nieuw kastje gestuurd.
Dat werkte in elk geval wel, al moet ik afwachten of het opnemen nu goed zal gaan.

Voor de zekerheid heb ik een afbeelding gemaakt van het inlogscherm en de gegevenscombinatie.
Reputatie 1
Het werkt nog steeds niet naar behoren.
Een serie van Castle. Twee films op rij.
De tweede wordt aangeduid als serieopname in het menu, maar de eerste wordt niet gezien.
Ook niet als ik dat live controleer en op de opnametoets druk terwijl de film draait.
Het lukte alleen als ik die eerste film als eenmalige opname programmeerde.
Je ziet al in de programmagids dat het icoontje niet werkt bij de eerste film.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @brnrds, ik ben er weer. Wat jammer dat de nieuwe tv-ontvanger het toch niet heeft opgelost. Heb je intussen nog iets gehoord van de Technische Dienst? Ik heb dit resultaat in ieder geval aan ze doorgespeeld met het verzoek om verder te kijken. Ik hoor het graag als je iets nieuws hebt gehoord en ik laat het je weten als ik van deze kant updates heb.
Reputatie 1
Hoi Alexandra
Neen, ik heb niets meer vernomen van de technische dienst.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @brnrds, ik zie dat mijn berichtje van gisteren vrij snel opgepakt is door de Technische Dienst. Dat is fijn 🙂 Ze hebben contact met je opgenomen vanochtend en een monteur ingepland, toch? Laat je weten hoe het bezoek afgelopen is?
Reputatie 1
Monteur is geweest en er is niets getest of veranderd of nagezien.
Een opmerking was wel een nadenkertje, het probleem zou wellicht in verband kunnen staan met de abonnementswijzing die na de blunder van Telfort werd geïnstalleerd?
Een andere roze wolk in de clouds met een vlekje?

Reageer