beantwoord

Opnemen RTL7 lukt momenteel niet

• 29 juni 2020
  • 7 reacties
  • 94 keer bekeken

Kan het zijn dat er een wijziging is in het Opnemen pakket?

Het lukt mij momenteel niet om films op te nemen bij RTL7

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 3 juli 2020, 13:45

Hoi @Splinter, het kan inderdaad zijn dat bepaalde films niet op te nemen zijn, maar dan kan je ze vooraf al niet inplannen. Als dat wel lukte en je krijgt een melding dan is er iets fout gegaan met de opname. Je kan eens proberen om de ontvanger te resetten. Je maakt dan een schone verbinding met het netwerk. Soms herstelt dat de opname. Zo niet, dan is deze verloren gegaan helaas.

Bekijk reactie

7 reacties

Dat klopt RTL 7 geeft daar geen toestemming voor. Dat is een licentie rechten kwestie.

Dan is het vreemd dat KPN/Telfort nog steeds meldt bij Opnemen Pakket: geen programma's meer missen. Zo werkt dat pakket dus niet echt als een vervanging voor een video/DVD recorder

Klopt er zijn wel meer kanalen en uitzendingen die niet mogen worden opgenomen of teruggekeken.

Ik meen dat ik bij andere kanalen weleens "dit programma kan niet opgenomen worden" als melding kreeg. Of "dit programma kan niet teruggekeken worden" (als geen opname geprogrammeerd was)

Vreemd dat ik (bij RTL7) pas merk dat iets niet opgenomen is/wordt nadat de uitzending geweest is.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Splinter, het kan inderdaad zijn dat bepaalde films niet op te nemen zijn, maar dan kan je ze vooraf al niet inplannen. Als dat wel lukte en je krijgt een melding dan is er iets fout gegaan met de opname. Je kan eens proberen om de ontvanger te resetten. Je maakt dan een schone verbinding met het netwerk. Soms herstelt dat de opname. Zo niet, dan is deze verloren gegaan helaas.

Het resetten van de TV ontvanger via de afstandsbediening lijkt geholpen te hebben.

Bedankt!

Reputatie 8
Badge +12

Dat klinkt goed. :)

Mocht er nog eens iets zijn, dan horen wij graag weer van je.

Reageer