beantwoord

Opnemen ineens tegen betaling (en voor leugenaar uitgemaakt door de helpdesk)

• 21 november 2018
  • 9 reacties
  • 590 keer bekeken

Reputatie 1
Al sinds 2012 heb ik glasvezel, eerst van Concepts IT en daarna van Telfort. Dit alles naar volle tevredenheid. Daarom ben ik ook binnen Telfort overgestapt naar het nieuwe glasvezelnetwerk. Telefonisch is mij beloofd dat dit inclusief alles wat ik in huidige abonnement had zou zijn. Nu blijkt na activatie en installatie van het nieuwe abonnement dat ik niet meer kan opnemen zonder bijbetaling.

Ik kon dit tot afgelopen maandag wel. Ik heb dat al die tijd gekund, eerst bij concepts IT via een enorme harddiskrecorder, later bij Telfort via de AMINO A140 Settopbox in de cloud. Dus ik verwachte dat onder mijn nieuwe abo ook te kunnen. En dat is niet zo.

Navraag bij de helpdesk gaf aan dat ik geen opnemen abonnement gehad heb en dus nooit heb kunnen opnemen. Ik kon zeggen wat ik wilde, het staat niet in de computer dus het kon niet. Ik zou uren met de mevrouw kunnen bomen over de drama's van het amino besturingssysteem inzake opnemen maar ik ben niet meer zo gezellig als je me uitmaakt voor leugenaar.

Ik heb namelijk geen reden hierover te liegen. Op het hele abonnement is die 4,99 voor mij niet echt een issue.

Ik zou graag horen of meer voormalige concepts IT klanten hier tegenaan gelopen zijn? En ik wil graag een reactie van telfort over hoe we dit samen kunnen oplossen. Misschien met welgemeende excuses mbt het feit dat ik door een medewerker voor leugenaar word uitgemaakt??
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 22 november 2018, 15:45

Dag @TimmieB. Van harte welkom hier op het Forum. Laat ik allereerst benadrukken dat ik het enorm leuk vind om te lezen dat je al zo lang klant bij ons bent. Dat waarderen we 😃.

Ik lees dat je er onlangs voor hebt gekozen om je glasvezelverbinding te vernieuwen en daarmee ook je abonnement te verlengen. Nadat de nieuwe verbinding is opgeleverd, bemerkte je dat je niet langer kunt opnemen, terwijl dat voorheen wel mogelijk was. Dat is op zijn zachtst gezegd zuur. Zeker als je ervan verzekerd bent dat er niets zou veranderen.

Je geeft aan dat je eerst met een harddiskrecorder en later met de Amino 140 kon opnemen zonder Opnemen pakket. Net als @Galdor68, verbaast het ook mij dat je met de Amino 140 hebt kunnen opnemen zonder pakket. De Amino 140 beschikt namelijk, in tegenstelling tot de Amino 540, niet over een harde schijf. Concreet betekent dit dat je 3 jaar lang gratis hebt kunnen opnemen. Ik kan niet ontdekken hoe dit mogelijk is geweest. Er is namelijk nooit een Opnemen pakket actief geweest op je aansluiting.

Ik begrijp daarom dat mijn collega heeft aangegeven dat er niets zou veranderen. Immers, zien wij in het systeem -los van Bellen Onbeperkt en je CombiVoordeel- geen extra pakketten. Maar dat mag geen excuses zijn geweest om je voor leugenaar uit te maken. Mijn oprechte excuses daarvoor. Laat ik vooropstellen dat we je geloven. Bewijs is niet nodig. Het lijkt er inderdaad sterk op dat je door een systeemfout hebt kunnen opnemen zonder Opnemen pakket.

Helaas kan ik er niet voor zorgen dat je ook met het nieuwe glasvezelpakket gratis kunt blijven opnemen. Maar ik wil wel graag kijken of ik de pijn een beetje kan verzachten. Zou je jouw profiel willen voorzien van je postcode en huisnummer, geboortedatum, de naam van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van je IBAN? Ik hoop dat we er samen uit kunnen komen 🙂.
Bekijk reactie

9 reacties

Het verbaasd mij dat je via Telfort met een Amino 140 nooit die vijf euro hebt betaald voor het opnemen. Kan het zijn dat je dat opnemen als combivoordeel had ? Dat is namelijk de enige mogelijkheid die ik kan bedenken.

Heb je ergens zwart op wit dat je het opname pakket had?
Reputatie 1
Ik heb het net even nagezocht, ik heb de papieren van concepts waarin de harddiskrecorder word genoemd. Ik heb ook gekeken naar mijn telfort gegevens, daar staat niet specifiek genoemd dat ik kan opnemen. Ik heb daar nooit over nagedacht want het kon altijd gewoon. Dat is ook minder interessant, ik ben nog steeds overtuigd dat ik daar wel netjes met telfort uitkom op een of andere manier. Maar me in een telefoongesprek voor leugenaar uitmaken kan ik slecht tegen.

Mijn combivoordeel heb ik pas sinds ik in 2018 van mobiel provider gewisseld ben. Mijn combivoordeel is Foxsports Eredivisie
Als het niet benoemd staat is dit toch wel van belang want het komt op mij over dat je gebruik hebt kunnen maken van het opnemen door een fout in het systeem, het ging echt om de ovale A140 niet een A540 deze hebben wel opname functie.
Reputatie 1
Dat gevoel over systeemfout heb ik ook. Ik heb het kastje nog niet teruggestuurd. Het is een amino a 140. Kan ik die met het nieuwe abo nog aansluiten om wat screenshots te maken als bewijs??
Nee helaas zal die een foutmelding geven in de strekking van kan geen netwerk vinden.
Mischien dat het via de app van de oude propositie nog lukt om een gemaakte opname te tonen.
Ik geef het stokje verder over aan een Telfort medewerker als mede oud Amino gebruiker kan ik bijna wel zeggen dat je niet onder die 5 euro voor dat opname pakket uit komt maar dat is aan Telfort.
Reputatie 1
Ik heb die app niet. Gebruikte ik eigenlijk nooit. Jammer. Dat gaat bewijzen lastig maken. Ik ben benieuwd naar de reactie vanuit telfort. Dank voor je meedenken Galdor.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @TimmieB. Van harte welkom hier op het Forum. Laat ik allereerst benadrukken dat ik het enorm leuk vind om te lezen dat je al zo lang klant bij ons bent. Dat waarderen we 😃.

Ik lees dat je er onlangs voor hebt gekozen om je glasvezelverbinding te vernieuwen en daarmee ook je abonnement te verlengen. Nadat de nieuwe verbinding is opgeleverd, bemerkte je dat je niet langer kunt opnemen, terwijl dat voorheen wel mogelijk was. Dat is op zijn zachtst gezegd zuur. Zeker als je ervan verzekerd bent dat er niets zou veranderen.

Je geeft aan dat je eerst met een harddiskrecorder en later met de Amino 140 kon opnemen zonder Opnemen pakket. Net als @Galdor68, verbaast het ook mij dat je met de Amino 140 hebt kunnen opnemen zonder pakket. De Amino 140 beschikt namelijk, in tegenstelling tot de Amino 540, niet over een harde schijf. Concreet betekent dit dat je 3 jaar lang gratis hebt kunnen opnemen. Ik kan niet ontdekken hoe dit mogelijk is geweest. Er is namelijk nooit een Opnemen pakket actief geweest op je aansluiting.

Ik begrijp daarom dat mijn collega heeft aangegeven dat er niets zou veranderen. Immers, zien wij in het systeem -los van Bellen Onbeperkt en je CombiVoordeel- geen extra pakketten. Maar dat mag geen excuses zijn geweest om je voor leugenaar uit te maken. Mijn oprechte excuses daarvoor. Laat ik vooropstellen dat we je geloven. Bewijs is niet nodig. Het lijkt er inderdaad sterk op dat je door een systeemfout hebt kunnen opnemen zonder Opnemen pakket.

Helaas kan ik er niet voor zorgen dat je ook met het nieuwe glasvezelpakket gratis kunt blijven opnemen. Maar ik wil wel graag kijken of ik de pijn een beetje kan verzachten. Zou je jouw profiel willen voorzien van je postcode en huisnummer, geboortedatum, de naam van de contracthouder en de laatste 3 cijfers van je IBAN? Ik hoop dat we er samen uit kunnen komen 🙂.
Reputatie 1
Langs andere weg (twitter) heb ik al een aanbod ontvangen. Ik heb besloten dat aanbod niet aan te nemen. Met het t.o.v. de Amino sterk verbeterde systeem voor terugkijken is voor ons het opnemen niet meer interessant denk ik. Het ging mij om de excuses, niet om gratis diensten.

Dank voor het aanbieden van een goedmaker en vooral voor de excuses, voor mij is de zaak bij deze afgedaan.
Reputatie 7
Badge +9
Langs andere weg (twitter) heb ik al een aanbod ontvangen. Ik heb besloten dat aanbod niet aan te nemen. Met het t.o.v. de Amino sterk verbeterde systeem voor terugkijken is voor ons het opnemen niet meer interessant denk ik. Het ging mij om de excuses, niet om gratis diensten.

Dank voor het aanbieden van een goedmaker en vooral voor de excuses, voor mij is de zaak bij deze afgedaan.

Met Terugkijken kan je inderdaad maximaal 7 dagen terugkijken. Dat helpt natuurlijk wel, afhankelijk van de zenders die je graag bekijkt 🙂. Ik vind het in ieder geval fijn om te lezen dat het voor jou zo is opgelost. Toch nog ergens vragen over? Dan weet je ons te vinden.

Reageer