Opnames via iPad/iPhone app niet zichtbaar op Arris tv-ontvanger

• 5 augustus 2019
  • 16 reacties
  • 303 keer bekeken

Reputatie 1
Al ik op mijn iPad of iPhone een programma opneem bv NPO1 dan kan ik hem terug kijken op de de iPad en iPhone, maar niet via de Aris settopbox. Het opgenomen programma staat dat wel in opnames op de iPad/iPhone
Andersom kan het wel, de opnames die ik geprogrammeerd heb op de settopbox zie ik wel op de iPad/iPhone.

Voorheen met de oude Telfort App en de Amino HD 540 kon het wel.

Waat gaat er iets fout?

Mvg,
Peter

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Terechte vragen, @Galdor68. Ik heb het voor je nagevraagd binnen de organisatie. Ik durf daar nog geen definitief antwoord op te geven.

Mooi dat alles nu werkt, @Peter Bronsema. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan weet je mij te vinden. 🙂
Reputatie 1
Beste Galdor,
Ook jij bedankt, het werkt nu naar behoren.
Groet Peter.
Wat mij nu in dit topic verbaast welke SD zenders? De kanalen in de app zijn gelijk of daar nu wel of niet HD bij staat lijkt niks uit te maken.

Omdat de topic starter een glasvezel klant is zal deze toch net als de overige glasvezel klanten enkel nog de HD en HDglas kanalen ontvangen met uitzondering van een aantal kanalen die niet HD zijn.

Kijk ik in mijn kanalen lijst op de Arris zijn er geen SD kanalen meer om te verbergen. Begrijp ik het nu goed dat er goed steeds klanten de 701 HD kanalen hebben of is hier sprake van miscommunicatie?
Reputatie 7
Badge +9
Dank Natasja, de SD zenders hand ik verborgen op de Arris. Op mijn iPad en iPhone had ik ze geprogrammeerd op een SD zender.
Decopnane kwam te voorschijn nu ik de SD zender weer zichtbaar maakte.
Ben nu aan het uitzoeken of ik op de iPad/Phone de zelfde zenders kan verbergen als op de Arris.
Weet jij of dat kan?

Ah, kijk. Dan is nu duidelijk waarom je de opnames die je in plande via de app niet zichtbaar werden op je tv-ontvanger. Je kunt in de app geen zenders verbergen, maar zoals @Galdor68 aangeeft kun je de HD-zenders wel aan je favorieten toevoegen, zodat het eenvoudiger is om die zenders te selecteren.
Je kan zenders niet verbergen wel instellen als favoriet door op het hartje te tikken bij de betreffende zender.
Dan alleen de favorieten we

ergeven.
Reputatie 1
Dank Natasja, de SD zenders hand ik verborgen op de Arris. Op mijn iPad en iPhone had ik ze geprogrammeerd op een SD zender.
Decopnane kwam te voorschijn nu ik de SD zender weer zichtbaar maakte.
Ben nu aan het uitzoeken of ik op de iPad/Phone de zelfde zenders kan verbergen als op de Arris.
Weet jij of dat kan?
Reputatie 7
Badge +9
Oké, duidelijk @Peter Bronsema. Heb je ook al eens geprobeerd om een opname in SD-kwaliteit in te plannen? Gaat het dan wel goed? En je gaf eerder aan dat je alleen HD-zenders hebt geprogrammeerd. Kan je uitleggen wat je daarmee bedoelt? Als je bijvoorbeeld opnames instelt in SD-kwaliteit, terwijl je alle SD-zenders hebt verborgen, dan verschijnen de opnames niet in het overzicht. Als je de SD-zenders op je tv-ontvanger dan weer zichtbaar maakt, zouden ook de opnames zichtbaar moeten worden.
Reputatie 1
Npo3 hd
Reputatie 1
geen Serie.
the Elvis all Star Tribute van afgelopen zaterdag20-8 on 22.10
Reputatie 7
Badge +9
Jammer dat het resetten van de software niets heeft opgeleverd. Kan je mijn andere vragen nog beantwoorden? Gaat het om een serieopname of een enkele opname? En plan je de opnames in in HD-kwaliteit? Kan je mij ten slotte een voorbeeld geven van een opname die je inplant (zender, programma, HD/SD, datum en tijdstip) waarbij het misgaat?
Reputatie 1
Dag Natasja, sorry voor mijn late reactie, maar was even niet aanwezig.
Heb de Arris op de 2 voorgestelde manieren gereset, helaas zonder resultaat.
Op de iPhone en iPad app geprogrammeerde programma's zie ik nog steeds niet op Arris.
andersom wel.
Groet Peter
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @Peter Bronsema. Heb je al de mogelijkheid gehad om de software van je tv-ontvanger te resetten? Ik ben wel benieuwd of dit heeft geholpen.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @Peter Bronsema. Van harte welkom hier. Lastig dat de opnames die je inplant via de iTV app met je iPhone of iPad niet op je tv-ontvanger verschijnen. Klopt het dat je de opnames inplant in HD? Gaat het om een serieopname of een enkele opname? Wil je de software van je tv-ontvanger resetten? Zie je de opnames dan wel verschijnen? Als dit niet helpt, kan je mij dan een voorbeeld geven van een opname die je inplant (zender, programma, HD/SD, datum en tijdstip) via de app die niet op je tv-ontvanger zichtbaar wordt?
In de app heb je de HD kanalen als favoriet in gesteld bedoel je?
Dan geef ik het over aan een Telfort medewerker of iemand die van de opname functie gebruik maakt.
Reputatie 1
Dank voor je reactie.
Ik heb alleen de HD zenders geprogrammeerd, dus het slaat op al deze zenders.
Groet Peter
Je stelt via de app een programma in via NPO1 niet NPO1HD?

Kanaal 1 op de Arris zal NPO1 HD zijn. Staat bij een opname via de ontvanger ingesteld in de app de specificatie van het kanaal?
Naast NPO hebben meerdere kanalen in de app een HD en niet HD plek.
Dat verschil is op dit moment wat ik als meest voor de hand liggend zie.

Reageer