beantwoord

Opnames synchroniseren niet op tv-ontvangers

• 15 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 137 keer bekeken

Reputatie 1
Ik blijf het probleem houden, dat beide TV boxen niet synchroon lopen. Mijn opnames van de ene box kloppen niet met de andere box. Opnamen gemaakt of gepland op de ene box zie ik niet terug op de andere box en vice versa. Reeds verwijderde opnamen op de ene box zijn ook niet weg op de andere. Eenmalig opnieuw opgestart heeft 1x geholpen maar daarna loopt alles weer niet synchroon. Kan niet de bedoeling zijn om telkens op beide boxen de stekker er eerst uit te moeten halen om te resetten (kost ook nog eens veel tijd voordat hij weer operationeel is) .... iemand een passende oplossing ?

Via Messenger krijg ik al bericht van iemand van Telfort dat ik beide boxen maar weer eens moet resetten en de software moet verwijderen (Ik heb ze pas sinds gisteren en dat heb ik gisteren al 2x gedaan, dus dat lijkt een standaard antwoord). Ze voegt er aan toe dat: "Houd er overigens wel rekening mee dat de tv-ontvangers niet continu synchroniseren, dat kan soms een dag duren."

Vroeger (Amino-boxen) waren altijd synchroon. Nu weet je toch niet meer welke opnamen wel of niet worden gemaakt, en OF ze überhaupt wel worden gemaakt. Beneden gemaakte opnamen kun je vervolgens boven niet verder kijken en vice versa. Dat was nou juist de kracht van opnemen in de Cloud. Sorry hoor, maar ik geloof dat Telfort/KPN hun zaakjes niet meer op orde hebben.

Ik lees in het forum tal van klachten op opnemen, serie opnemen, veelal van 1 jaar tot nu aan toe, en blijkbaar nog geen updates geweest op dit vlak …

Groet,
Robert

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 16 augustus 2019, 16:25

Dag @rvdbrugg. Van harte welkom hier. Ik kan me voorstellen dat het echt irritant is dat de opnames die je inplant niet altijd op beide tv-ontvangers zichtbaar zijn. Het niet altijd zichtbaar zijn van opnames op meerdere tv-ontvangers is een bekend probleem. Dit heeft te maken met synchronisatieproblemen tussen de servers waarop de opnames worden bewaard en je tv-ontvanger(s). Vaak is dit op te lossen door je tv-ontvanger opnieuw op te starten of de software van je tv-ontvanger te resetten. Zoals @Enterprise aangeeft zijn dit twee verschillende handelingen.

Voor het hervatten van programma's tussen tv-ontvangers geldt het volgende: op het moment dat je het programma of de opname stopt, wordt er een bookmark gezet en deze moet worden opgehaald door de andere tv-ontvanger(s). Het ophalen gebeurt normaal gesproken na 10 minuten en eerder als daar een aanleiding voor is. Maar het komt ook voor dat deze bookmark niet naar alle apparaten wordt gepusht. Advies is om programma's of opnames niet te pauzeren, maar te stoppen en vervolgens de tv-ontvanger op stand-by te zetten. Als je vervolgens de andere tv-ontvanger aanzet en daar verder wilt kijken, zou het wel moeten werken.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Even voor de duidelijkheid, de stekker even uit de TV-ontvanger trekken is iets anders dan resetten.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm
Reputatie 7
Badge +9
Dag @rvdbrugg. Van harte welkom hier. Ik kan me voorstellen dat het echt irritant is dat de opnames die je inplant niet altijd op beide tv-ontvangers zichtbaar zijn. Het niet altijd zichtbaar zijn van opnames op meerdere tv-ontvangers is een bekend probleem. Dit heeft te maken met synchronisatieproblemen tussen de servers waarop de opnames worden bewaard en je tv-ontvanger(s). Vaak is dit op te lossen door je tv-ontvanger opnieuw op te starten of de software van je tv-ontvanger te resetten. Zoals @Enterprise aangeeft zijn dit twee verschillende handelingen.

Voor het hervatten van programma's tussen tv-ontvangers geldt het volgende: op het moment dat je het programma of de opname stopt, wordt er een bookmark gezet en deze moet worden opgehaald door de andere tv-ontvanger(s). Het ophalen gebeurt normaal gesproken na 10 minuten en eerder als daar een aanleiding voor is. Maar het komt ook voor dat deze bookmark niet naar alle apparaten wordt gepusht. Advies is om programma's of opnames niet te pauzeren, maar te stoppen en vervolgens de tv-ontvanger op stand-by te zetten. Als je vervolgens de andere tv-ontvanger aanzet en daar verder wilt kijken, zou het wel moeten werken.
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @rvdbrugg. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben benieuwd hoe het nu is. Hebben bovenstaande tips verbetering gegeven?
Reputatie 1
Het was niet zozeer dat het zogenaamde 'hervatten' niet werkt, dat gaat volgens mij wel redelijk goed, dat ging voorheen ook op de Amino's niet goed.

Het ging mij meer op de ingeplande opnamen op de ene of de andere box, of in de app, die staan vervolgens pas 'veel later' op de andere. Dat is inderdaad wel aardig op te lossen door de box volledig uit te zetten, of zelfs door de software te resetten, maar dat vind ik eerlijk gezegd een nood-oplossing, die bovendien onnodig veel tijd kost. De box terugzetten naar de fabrieksinstellingen is zelfs onwenselijk (hoewel het wrs wel werkt) omdat je dan ook allerlei andere gemaakte instellingen opnieuw moet veranderen. Bovendien kost alleen het volledig uitzetten van de box daarna ook onnodig veel opstarttijd. Dus ik hoop dat het in ieder geval binnen de 10 minuten 'vanzelf' wel wordt verholpen. Je collega via Facebook Messenger vertelde me dat de boxen slechts 1x per dag synchroniseren. Dat lijkt me echter een verkeerde aanname, als dat zo zou zijn, zou je echt niet meer weten hoe het zit.

Brengt me overigens op weer een nieuwe tip:
voorheen kon je 'zien' of je een opname al had bekeken, en zo ja 'hoever' je was via een balk. En dan bedoel ik dus in het totaaloverzicht, dus nog voordat je de opname (opnieuw) hebt gestart. Mss ook handig voor gebruikers om zo'n optie terug in te voeren.

PS over mijn ideeen over het seriematig opnemen en het ontbreken van handmatig, dagelijks en wekelijks opnemen heb ik een andere discussie lopen …
https://forum.telfort.nl/tv-338/nieuwe-glasvezel-opnemen-pakket-terug-in-de-tijd-minder-mogelijkheden-arris-vs-amino-83728

Groet,
Robert
Reputatie 7
Badge +9
Fijn dat het hervatten in ieder geval redelijk gaat. Het was me duidelijk dat je voornamelijk doelde op de synchronisatieproblemen. Ik snap dat het niet ideaal is dat je die moet oplossen door je tv-ontvanger(s) opnieuw op te starten of de software te verwijderen. Het terugzetten naar fabrieksinstellingen is niet nodig. Daarbij moet je dan inderdaad de instellingen opnieuw doorlopen. Dat hoeft bij het verwijderen van de software niet. Het klopt overigens niet dat de tv-ontvangers (wat opnames betreft) één keer per dag synchroniseren.

Je feedback heb ik intern doorgegeven. Er wordt uiteraard voor beide problemen gekeken naar een structurele oplossing door de ontwikkelaars. Ik durf je alleen nog niet te zeggen wanneer die er komt. Het is helaas niet een heel concreet antwoord, maar meer kan ik je op dit moment niet vertellen.

Reageer