Opnames niet terug te zien op tablet

• 19 januari 2017
  • 7 reacties
  • 800 keer bekeken

Reputatie 1
Wij kunnen sinds vandaag eindelijk opnames maken van programma's via tv en tablet. Alleen het terugkijken gaat alleen via de tv. Via onze tablet, die prima HD kan weergeven, is dit terugkijken niet mogelijk. Waarom eigenlijk niet? en wanneer wordt dit wel mogelijk? Dat dit alleen vanuit huis kan vinden wij niet zo'n probleem, maar wij zouden het wel handig vinden als onze kinderen de opname van hun kinderprogramma zouden kunnen kijken op de tablet, terwijl wij op de tv iets anders kijken.

7 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Opnames die zijn gemaakt van een programma op een HD-zender zijn niet terug te kijken op een tablet of phone, je zal dus de gewenste programma's moeten opnemen van een SD-zender.
Deze zijn wel terug te kijken op een tablet.
Waarom..?
De stelling is dat de schermpjes van tablets dermate klein zijn dat het afspelen van een programma in HD geen toegevoegde waarde heeft door het geringe beeldformaat.
Of en wanneer dit wel mogelijk wordt..? ik zou mijn adem niet inhouden... 😉
Reputatie 1
Opnames die zijn gemaakt van een programma op een HD-zender zijn niet terug te kijken op een tablet of phone, je zal dus de gewenste programma's moeten opnemen van een SD-zender.
Deze zijn wel terug te kijken op een tablet.
Waarom..?
De stelling is dat de schermpjes van tablets dermate klein zijn dat het afspelen van een programma in HD geen toegevoegde waarde heeft door het geringe beeldformaat.
Of en wanneer dit wel mogelijk wordt..? ik zou mijn adem niet inhouden... ;)

Beste Enterprise,

Jammer, dat men alleen in SD opgenomen programma's terug kan kijken op tablet. Tegenwoordig kijken veel jongeren op hun smartphone naar video's op YouTube en vele andere vergelijkbare kanalen met een betere kwaliteit. Deze schermen zijn inderdaad niet groot, maar er zijn ook tablets te koop van 10 inch of groter waarop men prima een film in HD zou kunnen bekijken. Naar mijn mening zou Telfort deze mogelijkheid gewoon moeten aanbieden. Geef de klant de keuze of hij/zij een HD film op een scherm van 5 inch zou willen kijken. De wifi verbindingen zijn tegenwoordig snel genoeg om deze hoeveelheid informatie te versturen.
Reputatie 8
Badge +19
Ik vind de kwaliteit van het SD-beeld zo slecht nog niet hoor...
Onderstaande afbeeldingen (screenshots) heb ik zojuist gemaakt van Disney XD en MTV op een tablet met een resolutie van 1280 x 800 pixels, geen HD dus.
SD is 576 pixels.
Lijkt me toch een zeer behoorlijk beeld voor de koters... :D

Reputatie 1
Ik vind de kwaliteit van het SD-beeld zo slecht nog niet hoor...
Onderstaande afbeeldingen (screenshots) heb ik zojuist gemaakt van Disney XD en MTV op een tablet met een resolutie van 1280 x 800 pixels, geen HD dus.
SD is 576 pixels.
Lijkt me toch een zeer behoorlijk beeld voor de koters... :D

Hallo Enterprise/Telfort support,

Ja, dat lijkt mij in eerste instantie voldoende. Ik ben echter nog even aan het rondkijken geweest naar SD- en HD-zenders, maar nu blijkt dat wij verschillende opnames gemaakt hebben via de SD kanalen, dus niet via de 700+ kanalen. Bij verschillende programma's zien we bij het inplannen via de telfort app ook de optie 'Kijk op Tablet' staan, maar als ik deze dan later probeer te bekijken dan moet de amino aanstaan en wordt de opname niet via de tablet afgespeeld. Moet is daarvoor de telfort app po de tablet nog configureren? Hoe kan ik aan een opname zien of deze is af te spelen via de tablet (ik zie namelijk maar 1 knop 'Afspelen')'? Of moet Telfort hiervoor aan hun kant ook weer iets aanpassen?
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb geen glasvezel en dus ook geen Amino en kan je derhalve niet specifiek vertellen hoe en wat.
De knop 'afspelen' is wat donkerder als een programma afspeelbaar is en grijs (greyed out) als een programma niet afspeelbaar is.
Wij hebben geen opname, maar ik weet wel dat bij tv op de tablet kijken de animo aan moet staan om diverse zenders te kunnen zien. Staat deze niet aan is het zender aanbod beperkter.
Reputatie 1
Werkelijk absurd dat je een HD opname niet via de tablet kan afspelen. Heb de formule 1 in HD opgenomen. Wil het eerste stuk in bed op mijn tablet kijken en de rest straks op de tv. Toch niet zo vreemd. Helaas Telfort, lees KPN, heeft weer eens iets heel onlogisch bedacht. Ja KPN, je zal wel eens met de klant meedenken 😞.

Herman.

Reageer