Opname tijd verlengen

• 22 april 2012
  • 11 reacties
  • 3611 keer bekeken

Badge
Na de veranderingen met ITV is het niet meer mogelijk op de opname tijd van een programma te verlengen. Bij veel zenders lopen de programma's uit qua tijd, vroeger kon je de opname met een bepaalde tijd verlengen echter is dit nu niet meer mogelijk met als gevolg dat bij veel programma's het einde niet meer wordt opgenomen. Is dit simpel op te lossen? Nu moet ik na een programma ook het programma erna opnemen om het einde niet meer te missen. Niet handig en kost dus extra opslag.

11 reacties

Badge
Iemand van Telfort die hierop kan reageren?
Sinds een week is bij mij het Telfort TV Online opnemen geactiveerd.
Op zich een nuttige feature, echter nadat mijn HDD ontvanger online nieuwe firmware heeft gekregen, kan ik de opname tijden niet meer aanpassen.
Het is nu al diverse keren voorgekomen dat de opname niet op tijd startte en ik een deel van de opname miste.
Enige optie voor correcte opnames is nu voor mij m'n oude KPN-Digitenne HDD recorder te gebruiken....
Tsja, daar heb ik geen TV-Online voor genomen.Wie weet raad?
Reputatie 1
Badge +1
Tot Telfort met een goede oplossing komt om een opname eerder te starten en langer door te laten lopen, kan je het programma voor en na het op te nemen programma ook opnemen om zo het begin en einde te hebben.
Badge
Tot Telfort met een goede oplossing komt om een opname eerder te starten en langer door te laten lopen, kan je het programma voor en na het op te nemen programma ook opnemen om zo het begin en einde te hebben.

Vervelende is dat je zo veel overlap hebt met opgenomen programma's. Erg omslachtig allemaal. Functionaliteit gaat erg achteruit op deze manier.
Zelfde problemen hier.
Zo moet je weer programma's instellen op tijd. Dat is zooo jaren 90.

Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt, want over een jaar wil telfort dat we hier ook nog eens extra voor gaan betalen (http://forum.telfort.nl/interactieve-tv-and-digitenne-268/betalen-voor-opnemen-25681/) .
Badge
Sinds een week is bij mij het Telfort TV Online opnemen geactiveerd.
Op zich een nuttige feature, echter nadat mijn HDD ontvanger online nieuwe firmware heeft gekregen, kan ik de opname tijden niet meer aanpassen.
Het is nu al diverse keren voorgekomen dat de opname niet op tijd startte en ik een deel van de opname miste.
Enige optie voor correcte opnames is nu voor mij m'n oude KPN-Digitenne HDD recorder te gebruiken....
Tsja, daar heb ik geen TV-Online voor genomen.Wie weet raad?

Hoe krijg je het uberhaupt voor elkaar om met een andere HDD op te nemen vanaf de tv? Zou leuk zijn als dit ook nog zou werken, dan kan ik via de STB een zender opnemen en dan via een HDD een andere zender als ik geen tv aan het kijken ben.
Voorheen met digitenne kon ik op mijn TV (samsung led 6500) een externe HDD aansluiten via USB en deze dan gebruiken om op te nemen. Alleen nu met telfort (STB aangesloten via HDMI) werkt dat niet meer. Nu geeft de TV aan dat de functie opnemen niet meer beschikbaar is. Ik had het idee dat dit kwam omdat de tv stream binnenkomt via de STB en niet meer via de TV zoals voorheen met digitenne, maar als ik jou reactie lees, dan zou het dus wel moeten kunnen? hoe sluit jij de boel aan dan?
Badge
Graag ontopic blijven.

Kan iemand van webcare nog antwoord geven?
Badge +1
Is het niet zo dat elke opname standaard 5 minuten eerder start en 15 minuten later eindigt dan gepland ?
Badge +2
Ja dat klopt, ik heb nog geen problemen gehad dat het te kort is!
Is het niet zo dat elke opname standaard 5 minuten eerder start en 15 minuten later eindigt dan gepland ?
Badge
Nou ik anders regelmatig. Vooral op Veronica.

Reageer