Oplevering duurt veel te lang. Alstublieft ik wil tv kijken!

• 28 februari 2012
  • 9 reacties
  • 2796 keer bekeken

Badge
Goedenavond,

Helaas gaat er nogal wat fout bij Telfort en ik hoop dat dit bij deze recht gezet kan worden.

Op 12 januari heb ik mijn internet + vast bellen met een jaar verlengt. Helaas was interactieve tv op mijn adres toen nog niet beschikbaar, maar er werd mij wel aangeraden om dan meteen Internet Standaard met de download snelheid tot 25 Mb/s te nemen om mij voor te bereiden op interactieve tv. Dat heb ik dus ook gedaan !

Op 13 februari was het dan zover, Telfort interactieve tv beschikbaar op mijn adres ! Ik meteen gebeld en toen bleek mijn huidige abonnement toch op Internet Instap te staan, hoewel ik aan had gegeven Internet Standaard te willen ! Ik had overigens al Internet Standaard voordat ik het abonnement opnieuw afsloot, ze hebben het dus veranderd naar Internet Instap hoewel ik nadrukkelijk om Internet standaard had gevraagd. Dat moest dus eerst geactiveerd worden en ik moest dan ook op 7 dagen bedenktijd wachten.

7 dagen erna meteen weer Telfort gebeld om alsnog Interactieve tv te bestellen + 1 KPN digitenne kastje en smartcard. (beiden verzocht in laten gaan op 13 maart)

Vervolgens kreeg ik een brief dat KPN digitenne al op 27 februari in gaat.

De brief van Telfort geeft het volgende aan:
Als u deze aanvraag wilt annuleren, dan kunt u dit binnen zeven werkdagen na de dagtekening van deze brief eenvoudig online doen via telfort.nl/mijntelfort. (dagtekening brief 27 februari 2012)

Kijk ik op Mijn Telfort dan staat er het volgende: Uw bestelling voor Interactieve TV kunt u tot en met 06-03-2012 annuleren.

Dat zijn 8 dagen i.p.v. 7 dagen na aantekening van de brief ! (vermoeden dat dit komt door schrikkeldag 29 februari)

nb: Ik zou overigens 7 dagen bedenktijd horen te hebben na het aanvragen van interactieve tv en niet na aantekening van de brief. Zo was de procedure immers ook met het verlengen van mijn Internet + vast bellen abonnement. Mijn bedenktijd hoort dus eigenlijk morgen al over te zijn maar begint dan pas.

Ik wil graag op 13 maart Interactieve tv hebben en als dat niet mogelijk is zo snel mogelijk na die datum. Is er een mogelijkheid dat ik een digitale handtekening zet of een variant hiervan zodat deze bedenktijd die in dit geval mijnsinziens niet klopt nietig gedaan kan worden?

U zou mij hier enorm mee helpen en alle gemaakte fouten daarmee goed maken.

Alvast bedankt !

9 reacties

Badge
Het verschil van de bedenktijd tot betrekking van de datum telefonische aanvraag en de brief kan er aan liggen dat je internet standaard eerst geactiveerd moest zijn tot de itv aanvraag in behandeling genomen kon worden.

Het geval dat je volgens de brief nu 8 dagen hebt zal zeker met het schrikkeljaar te maken hebben.
Zover ik weet kan de bedenktijd alleen bij aanvraag van internet verwijderd worden mits het hier om een fout gaat en je bedenktijd eigenlijk al over is.
In dit laatste geval zal webcare vast wel iets kunnen betekeken.

Maar ik snap niet waarom Itv op jew adres niet beschikbaar was als je wel internet tot 25Mb kon bestellen.
Als je snelheid hoger is dan 10Mb kun je gewoon Itv bestellen.
Of was internet standaard voor de abbonementsform weizigingen internet to 8Mb.
Als dit het geval is klopt het allemaal wel namelijk.
In dat geval kon je op je oude abbo geen Itv aanvragen.

Dus mischien heb je gekeken wat de abbo vormen nu waren en heb je verteld (er van uit gaand dat je intenet standaard had zoals hij nu is maar tot 20Mb)dat je wilt verlengen van wat je nu hebt.
Badge
En als laatste nog even.
Als je op intenet instap stond kon je ook geen Itv bestellen aangezien die tot 8Mb gaat en voor Itv een mininum van 10Mb word gehanteerd.
Dus als je via mijn telfort hebt gezien dat je Itv kon bestellen dan zat je niet op instap
Badge
Ik ben het met je eens dat de oplevering als Telfort klant veels te lang duurt.
Het is voor klanten niet mogelijk om twee wijzigingen tegelijkertijd door te voeren daar waar het voor nieuwe klanten wel mogelijk is om alles in een keer te bestellen.
Zelfs de afdeling Sales van Telfort gaf aan dat ze dit raar vonden, maar als Telfort klant kun je niet terecht bij de afdeling sales, dit gratis 0800 nummer is alleen voor nieuw aan te melden klanten.
Eenmaal klant van Telfort kun je uitsluitend contact opnemen met de kalntenservice op het betaalde 0900 nummer. Ik dacht dat het mogelijk was om de bedenktijd te verwijderen , want dat scheelt weer 7 dagen. Ik kreeg de indruk dat dat ook kon, aangezien dat webcare dat hier op dit forum op verzoek ook wel doet, maar zo werkt het kennelijk niet. De klantenservice gaf aan dat dit niet mogelijk is, aangezien dit wettelijk gezien ook niet mag. Ze kunnen dus geen wettelijke bedenktijd verwijderen, maar dat ligt dus niet aan Telfort.
Ook ik heb mijn Telfort abbonnement omgezet naar Telfort standaard, juist omdat ik ook interactieve televisie wil. Tussen aanvraag en oplevering van de VDSL lijn zat ruim 5 weken, ondanks dat de bedenktijd was verwijderd. Toen de VDSL was opgeleverd duurde het nog een aantal dagen voordat de wijziging administratief is doorgevoerd en in die tussenliggende tijd kun je dus ook geen nieuwe bestelling doen.
Na een paar dagen lukte dit wel, maar dan begin je weer van voor af aan met opnieuw de wettelijke bedenktijd. Dus voordat je bestelling dan weer in behandeling wordt genomen ben je weer een week verder.
Ik heb gisteren de brief ontvangen dat ik interactieve televisie hebt besteld en ook bij mij staat je kunt annuleren tot 7 dagen na dagtekening (27 februari) van de brief, terwijl de daadwerkelijke bestelling in de nacht van donderdag 23 op vrijdag 24 februari was gedaan.
Voordat de bestelling in behandeling wordt genomen moet eerst deze termijn verstreken zijn.
In mijn geval denk ik dat het zeker wel twee tot tweeenhalve maand duurt voordat mijn volledige bestelling (Telfort internet standaard met interactieve televisie) is afgerond.
En dat is ook in mijn ogen veels te lang, maar komt omdat je als telfort klant slechts 1 wijziging per keer kunt doorvoeren, en dat is belachelijk natuurlijk.
Dus ik zou zeggen: Telfort, doe hier iets aan!!
Neem gewoon de gehele bestelling in 1 keer in behandeling, dat scheelt aanzienlijk!
mvg,

Michel
Badge
@ aszen:
Ik ben er zeker van dat ik voor die tijd altijd al Internet Standaard had want ik haalde altijd al een snelheid van rond de 1200 Kb/ sec op Speedtest.nl voordat het nieuwe abonnemet werd afgesloten, daarna 800 kb/ sec en na het afsluiten van Internet standaard haalde ik weer 1200 kb/ sec.

Ik citeer: "Het verschil van de bedenktijd tot betrekking van de datum telefonische aanvraag en de brief kan er aan liggen dat je internet standaard eerst geactiveerd moest zijn tot de itv aanvraag in behandeling genomen kon worden."
----> Dit was al geactiveerd want ik haalde op dat moment alweer de 1200 kb/ sec.

Ik ben er zeker van dat ik toendertijd Internet Standaard heb besteld omdat ik vast voorbereid wilde zijn op itv, helaas werd er bij de bestelling op internet niet weergegeven of de bestelling Internet Standaard of Instap was, waardoor ik eigenlijk nog niets aan de bedenktijd heb omdat ik niet kan zien wat ik besteld heb.

Hoe kan ik trouwens zien of ik een VDSL of ADSL lijn krijg/ heb?

@ Houweling:
Ik hoop dat ik vandaag een reactie krijg van webcare en alsnog die 7 dagen bedenktijd geschrapt kan worden, want zoals ik al zei bij het verhogen van internet duurde het 7 dagen vanaf het bellen naar de helpdesk en nu bij itv moet het opeens 7 dagen na dagtekening van de brief duren.

Wat ik niet begrijp is dat er met producten van KPN Digitenne geen bedenktijd is en dat ik dit binnen 2 dagen via de post gelevert kreeg met 3 dagen later erachteraan een brief dat het op 27 februari in zou gaan.

Kortom: Telfort heeft wel 7 dagen bedenktijd en KPN niet.

nb: Bij mij lukte het opnieuw afsluiten van mijn vorige abonnement en het erbij bestellen van itv wel via het gratis 0800 nummer van Telfort. Ten slotte ben het met je eens, de bestelling in 1 keer kunnen afnemen zou zoveel moeite schelen !
Badge
Webcare, u besteed wel aandacht aan andere problemen.

Mag ik vragen waarom u geen antwoord geeft op mijn probleem en probeert mij te helpen?

Met vriendelijke groet,

Chris
Badge +7
De geplande oplevering van het bestelde abonnement is 13-03-2012. De bedenktijd is alleen te verwijderen als het gaat om een internet-aanvraag, Interactieve TV hoort daar helaas niet bij.

In de loop van volgende week zult u de ontvanger voor de televisie binnenkrijgen met de bijbehorende account -gegevens.

Henk
Badge
Dank u voor de reactie, ik wacht geduldig af.
Badge
Nog 1 vraag voordat ik het vergeet:

Ik zou ook graag Eredivisie live erbij willen bestellen. Zit hier ook 7 dagen bedenktijd op als ik dit later aan wil vragen en kan dit via internet aangevraagd worden?

mvg,

Chris
Badge +7
Nee, als u een extra pakket besteld worden deze binnen ongeveer 2 uur toegevoegd aan uw abonnement.

Henk

Reageer