Opgenomen items haperen bij afspelen

• 7 februari 2017
  • 13 reacties
  • 814 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Is er nu eindelijk een blijvende, werkende oplossing voor het haperen van de opgenomen items?
Alle op die forum aangeboden oplossingen werken dus tijdelijk of helemaal niet.
Nog steeds 2 minuten kijken en dan begint het, beeld stopt 1 tot 3 sec. en het geluid gaat wel verder. Dan springt het beeld vooruit met een seconde of 3 en loopt het weer in de pas. voor 3 minuten....

Ik word zo langzamerhand een beetje moedeloos van alle problemen die Telfort meebracht na de overstap/ overname van XMS.

Ook nog steeds spontane herstart of uitval van de "machtig mooie" Experia V8. Wat een brak ding is dat.
Spontaan herstartende setupboxen die daarna amper weer aan de praat te krijgen zijn. Ja en,... ik heb 2 van die dingen dus dubbel pret, zullen we maar zeggen.

Ik denk dat Telfort een goede sier zou maken om die brakke V8 zo snel mogelijk te vervangen voor de V10. Zeker voor Glasvezel abonnementen.
Ik betaal me scheel voor een 200/200 abo maar de service is er niet echt naar, met die regelmatige uitval.

grt

Wil.

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

13 reacties

Badge +1
Hoi Wil, welkom!

Het haperen van de opnames is een hardnekkig probleem en het lastige is dat het in verhouding maar een kleine groep klanten treft en er is geen duidelijk patroon in de oorzaak te vinden. Ik hoop ook echt oprecht dat er snel een structurele oplossing komt!

Ik begrijp dat je nog vanaf XMS bent gekomen en inmiddels bent overgestapt op de leverstraat met de Experia Box. Dan vind ik het wel gek dat je voor de overstap al problemen had met de opnames en nu nog steeds. De "oude" en "nieuwe" leverstraat hebben technisch gezien namelijk op geen enkel vlak iets met elkaar te maken.

Stuur me alsjeblief een privébericht met hierin je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN. Ik zal na ontvangst kijken wat ik voor je kan betekenen.
Ik heb hetzelfde. Tijd terug met de 1e ontvanger. Die maar gewisseld met de andere maar die heeft nu hetzelfde probleem. Betreft denk ik wel ander merk afspeler.
Gecheckt, arcadyan. Beide spelers laten een opname niet goed afspelen. Laptop en mobiel wel.
Beste Leon, het probleem kan wel hardnekkig zijn maar in mijn geval duidelijk te alloceren, het zit bij mij in de Arcadyan kastjes. Na verloop van tijd krijg je er dus last van, eerst het ene kastje, paar maanden later de ander.
Om toch opnames te kijken sluit ik mijn laptop dan maar aan op de TV en kijk via TV online, echter is daar de performance ook niet altijd even goed van.
Ik heb je collega van de helpdesk gesproken, hij wist er geen raad mee. Kwestie van afwachten.....
Ik verwacht deze week een oplossing en anders graag een nieuwe (doe maar meteen 2 stuks) Arcadyans graag, kan ik weer een paar maanden vooruit terwijl jullie verder werken aan het probleem.

Grt,
Michiel
Badge +1
Hoi Michiel,

Ik hoop dat het probleem bij jou inderdaad in de tv-ontvanger zit! Stuur mij ook je naam, postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN per privébericht. Ik zorg er dan voor dat je in ieder geval één vervangende tv-ontvanger krijgt. Als het de oplossing blijkt te zijn dan zal ik de tweede er achteraan sturen! :)

Bedankt alvast!
Badge +1
Hi Michiel,

Bedankt voor je berichtje! Een vervangende tv-ontvanger is onderweg. Laat je met me weten als ie binnen is? 🙂
Hi Leon,

Zal ik doen. Weet jij of in de tussentijd jullie al parameters oid gewijzigd hebben?
Ik hoor namelijk net dat mijn dochter gisteravond wel een opname heeft kunnen bekijken.
Als jullie niks centraal of decentraal gewijzigd hebben dan is dit onverklaarbaar, anders wel.
Ik zal voordat ik het kastje vervang eerst beide ontvangers nog een keer controleren.
Overigens heb ik het zelf woensdagavond nog een keer geprobeerd, toen werkte het nog niet.

Groet,
Michiel
Badge +1
Hoi Michiel,

Problemen met de opnames speelt al een geruime tijd. Er wordt continue gewerkt aan een oplossing en de groep met klanten die hier door getroffen zijn lijkt ook steeds kleiner te worden. Het is een heel bijzonder probleem. De engineers blijven in het duister tasten waar het nu exact mis gaat juist omdat het maar een select groepje aansluitingen betreft en er geen patroon te herkennen is. Het is dus goed mogelijk dat er inderdaad handelingen zijn verricht. Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet heel concreet kan zijn in mijn antwoord simpelweg omdat dat er niet is. :8

Als je zelf nog nieuwe ontwikkelingen hebt, dan hoor ik het natuurlijk graag van je!

@Megabyte1970,

Ik heb niets meer van je vernomen. Heb jij nog nieuws voor mij? 🙂
@Leon,

Het moet iets in het netwerk zijn of centraal bij jullie. Vandaag heb ik de ontvanger gekregen maar alvorens hem aan te sluiten heb ik beide in gebruik zijnde ontvangers getest. Ze werken beide weer goed. Wat mij opvalt is dat het menu sneller, ik kan sneller door de opnames bladeren en ik had een paar opnames die ik niet meer kon/mocht verwijderen. Dat kan nu ook en het gaat razendsnel.

Toen ik van de week het probleem met afspelen van opnames had ging ik het maar vanaf de laptop bekijken. Ook toen bleef het afspelen af en toe haperen, het was volgens mij duidelijk een bandbreedte probleem. Ik probeerde daarna de app op mijn iphone, ging even goed maar klapte er soms ook helemaal uit. Als ik nu TV online bekijk en de app, zijn eveneens beide razendsnel. Bijvoorbeeld het starten met een opname bekijken begint sneller, de interactie spoelen, spoelen versnellen en dan overgaan naar normaal afspelen werkt veel intuïtiever.

Ik heb nu 3 ontvangers, laat even weten wat je wilt. Kan ik iets specifiek voor jullie testen?
Terwijl ik last had van de problemen heb ik ook diverse speedtesten van internet gedaan, echter ping, jitter en bandbreedte scoren goed.
Hoewel het internetten soms anders ervaren wordt door mij kan ik het nooit met testen aantonen, alsof bandbreedte testen hoogste prio in het netwerk hebben (-;

Hoor graag van je.

Groet,
Michiel
Badge +1
Hi Michiel,

Het is ook iets bij ons in het netwerk. Maar wát? Dat blijft het mysterie! Ik begrijp het heel goed dat je een bandbreedte probleem vermoed, maar dat is echt het eerste waar we naar kijken. Bovendien zouden we dan ook meerdere meldingen uit jouw omgeving moeten ontvangen met de zelfde strekking en dat is niet het geval.

Ik ben in ieder geval blij dat het probleem vooralsnog bij jou opgelost lijkt te zijn door het wisselen van de tv-ontvangers. Dat alles wat sneller gaat kan ook wel kloppen... Je hebt nu een vernieuwde versie ontvangen van de vorige box. Uiterlijk is het zelfde alleen is dit de V2. Die heeft een iets snellere processor.

Ik zou het zo snel niet weten wat je nu voor mij zou kunnen testen aangezien het nu goed werkt. Ik vind het wel tof dat je het aanbiedt! :D

In jouw laatste regel geef je aan dat de ervaring van het internetgebruik niet overeenkomt met de metingen die je doet. Voor de volledigheid... Werk je dan met een bekabelde verbinding of via WiFi?
Hi Leon,
Let op, ik heb de ontvanger nog niet ontvangen..... Dus ik ervaar een betere performance op de bestaande ontvangers.
Nu ik weet dat dit de v2 is die je gestuurd hebt zal ik die aansluiten. Kijken of ik daar nog wat van merk.

Wat betreft de bandbreedte, ik werk met wifi en bekabeld. Als ik over wifi twijfel meet ik en daarna met kabel.
Dat maakt alleen verschil in bandbreedte, zo'n 10Mbps verschil. Maar over wifi nog steeds zo'n 35 tot 40Mb down dus prima.
Toch wil dan nu.nl of andere populaire site traag opkomen.... Ik meet wel verder, over het algemeen tevreden hoor.

Zodra ik weer ervaar dat opnemen of andere issues optreden laat ik het weten.

Groet,
Michiel
Badge +1
@Leon,

Vandaag heb ik de ontvanger gekregen maar alvorens hem aan te sluiten heb ik beide in gebruik zijnde ontvangers getest.

Vandaar dat ik dacht dat je 'm al wel binnen had! Dan blijft het nog steeds erg interessant hoe dit nu komt... Hopelijk blijft het nu goed werken en zal de V2 zelfs nog betere prestaties gaan leveren. :)

Het traag laden van pagina's kan ook een DNS dingetje zijn. Weet je hoe je op de laptop/pc handmatig een andere DNS kunt instellen? Probeer dan de DNS van Google (primair 8.8.8.8 en secundair 8.8.4.4) eens. Ik ben benieuwd of het een verschil maakt.
Badge +1
Hi Michiel, aangezien je reactie uitblijft, ga ik er vanuit dat je mijn hulp niet meer nodig hebt. Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op!