beantwoord

[Opgelost] YouTube werkt niet

• 28 november 2018
  • 66 reacties
  • 11174 keer bekeken

Sinds gisteren doet mijn youtube app het niet meer. Ik krijg alleen een zwart beeld en als ik weer terug wil naar tv kijken blijft het beeld zwart maar krijg wel geluid van de zender. Als ik de tv ontvanger opnieuw opstart is dit probleem weer verholpen, maar youtube werkt nog steeds niet. Ook als ik via mijn telefoon wil connecten met de tv doet hij het niet
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 3 december 2018, 15:54

Onderwerp: YouTube op de tv-ontvanger werkt niet goed

Beschrijving: De YouTube app op de tv-ontvanger loopt vast bij het opstarten, geeft alleen het logo aan of alleen een zwart scherm.

Wat kun je zelf doen? Door de tv-ontvanger opnieuw in te stellen wordt de YouTube app opnieuw geactiveerd.

Oplosdatum: 19 december 2018

-------

Update #1 dinsdag 04 december 2018 15:54: Er is een onderzoek gestart naar de oorzaak, de ontwikkelaars zijn op de hoogte van de situatie. Of het middels een software update verholpen zal kunnen worden of dat het achter de schermen opgelost kan worden is nog afwachten.

Update #2 zaterdag 08 december 2018 09:30: Het probleem is ontstaan tussen software updates van onze tv-ontvangers door, waardoor het daar niet aan lijkt te liggen. Daarom is er contact geweest met YouTube om te kijken wat er aan de hand is. Zij brengen dagelijkse kleine updates uit en geven aan dat ze verwachten dat het later deze week opgelost zou moeten zijn. Het kan zijn dat de tv-ontvangers daarvoor nog eenmaal naar de fabrieksinstellingen teruggezet moeten worden. Wij blijven het ook nog in de gaten houden tot we zeker weten of het echt is opgelost.

Update #3 woensdag 12 december 2018 09:02: De update die YouTube heeft gedaan heeft het probleem niet opgelost. Op dit moment wordt er getest met een andere methode om het op te lossen. Als die het gewenste effect heeft zal die voor kerst voor iedereen beschikbaar worden gemaakt.

Update #4 woensdag 19 december 08:45: Er is een update uitgebracht aan de software van de tv-ontvangers voor de problemen met YouTube. Deze zal de komende dagen worden geïnstalleerd. Voor iedereen met een 2260 is deze update afgelopen nacht beschikbaar geworden. Voor iedereen met een 2952 zal dit in twee groepen worden uitgebracht, komende nacht en de nacht daarna zal dit voor jullie beschikbaar worden. Het kan zijn dat de ontvanger daarna nog eenmalig naar de fabrieksinstellingen moet worden teruggezet, om de YouTube app weer te laten werken. Met deze update veranderd het versienummer van de software niet.
Na de reset zal je opnieuw moeten inloggen in YouTube en Netflix.
Bekijk reactie

66 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Bedoel je via de tv ontvanger op kanaal 100 of bedoel je een youtube app van je smart tv
Via de tv ontvanger. Maar ik heb het net opnieuw geprobeerd en nu doet hij het wel weer, heel vreemd..
Reputatie 8
Badge +17
Soms gebeuren er toch nog wonderen fijn dat het weer werkt en veel plezier met je verbinding
Hier precies hetzelfde probleem.
Reputatie 6
Badge +12
Welkom op het forum Marjan & Melanie!

@Marjan; fijn dat het inmiddels weer werkt 🙂. Daar ben ik blij om.

@Melanie; wil je naar Youtube kijken via je ontvanger? En krijg je hier een specifieke melding bij wanneer je wilt kijken en het lukt niet?
Ja ik wil via mijn ontvanger kijken en hij geeft geen foutmelding, maar het youtube logo blijft in beeld hangen en loopt zo vast. Het is precies hetzelfde verhaal als die van Marjan
Ik heb precies hetzelfde probleem als Melaniek. Hij geeft geen foutmelding als ik via de ontvanger Youthbe wil kijken. Hij geeft het YouTube logo of zwart beeld. Ik kan terug gaan naar een andere zender en dan hoor ik het geluid van die zender maar blijf zwart beeld/ YouTube logo behouden op m’n beeldscherm. Pas wanneer ik het kastje volledig uitzet, verdwijnt het.

Hoe kan dit opgelost worden?

Reputatie 1
Hier ook hetzelfde probleem en dat begint me echt te irriteren! Telkens moet ik de ontvanger aan/uit doen om weer normaal tv te kunnen kijken. We hebben 4 ontvangers en op alle 4 werkt you tube dus niet. Beeld blijft grijs of je ziet alleen het logo van you tube. Als je daarna probeert terug te gaan om iets anders te kijken werkt dit dus niet.
Hier ook hetzelfde probleem en dat begint me echt te irriteren! Telkens moet ik de ontvanger aan/uit doen om weer normaal tv te kunnen kijken. We hebben 4 ontvangers en op alle 4 werkt you tube dus niet. Beeld blijft grijs of je ziet alleen het logo van you tube. Als je daarna probeert terug te gaan om iets anders te kijken werkt dit dus niet.

En hij moet zichzelf dan opnieuw “installeren” wat veel tijd kost.
Reputatie 1
Heb ook het probleem met YouTube dat je het kastje uit moet zetten .Dit is nu al een paar dagen . Daarvoor deed YouTube het gewoon. Nu loopt alles vast. Hopelijk weet Telfort wat de oplossing is
Reputatie 1
Heb ook het probleem met YouTube dat je het kastje uit moet zetten .Dit is nu al een paar dagen . Daarvoor deed YouTube het gewoon. Nu loopt alles vast. Hopelijk weet Telfort wat de oplossing is
Reputatie 1
Heb het YouTube probleem net opgelost. Ga naar menu, instellingen en druk 2 keer op de gele toets. Verander bij de 2 regels nee in ja en de software wordt verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dit duurt wel een minuut of 10, maar YouTube werkt weer.wel bij Netflix je inloggevens opnieuw invoeren evenals bij YouTube. Succes iedereen met dit probleem
Zojuist ook geprobeerd met de Arris tv ontvanger hier geen logo alleen zwart beeld. Opgestart via Apps op Tv, het overschakel naar het apps scherm duurde al langer dan normaal.

Via de afstandsbediening uitzetten heeft geen effect wel wordt na het aanzetten een zender gekozen waar je het geluid van hoort via de p+ en p- kan ik een ander kanaal kiezen maar de ontvanger blijft in een grijs beeld hangen.

Ook casten vanaf een tablet via de tv ontvanger hetzelfde probleem het is puur de youtube app op de tvontvanger. De youtube app via de smarttv werkt prima.

Netflix start wel goed op kortom het is puur de 'nieuwe' youtube app die een update nodig heeft
De tip van Arjo toepassen is een goede optie hoewel ik youtube daar niet genoeg voor gebruik dus nu even niet.
Ik had Arjo,s tip al een tijdje terug geprobeerd, maar bij mij werkte het niet.
Hier helaas ook hetzelfde gedonder app werkt niet ook niet na herstart en ook niet na vernieuwing software.
Dit lijkt mij een gevalletje TEFORT los dit op!
Wij hebben exact hetzelfde probleem. Heb de ontvanger een paar weken geleden al eens gereset (dus software opnieuw downloaden en installeren). YouTube werkte toen weer een tijdje oké, maar sinds vandaag weer gezever: logo blijft hangen, terug naar TV geeft wel audio, maar beeld blijft hangen. Ook wanneer de ontvanger uitgeschakeld wordt (met afstandsbediening) blijft beeld hangen.

Wat te doen? Geen zin om de boel telkens opnieuw te installeren...
Ik zie momenteel maar 1 oplossing de youtube app niet gebruiken.
@Cindy - Telfort helaas is het probleem er nog steeds zelfs zoals in bovenstaande reacties is te lezen na herinstallatie.
Hier sinds een paar dagen precies hetzelfde probleem als hierboven: blijft hangen op youtube logo en als ik terug ga, zwart beeld. Via de arris ontvanger...
Hier precies hetzelfde probleem helaas.
Veel opnieuw gereset, maar niks helpt.
Hij blijft vast lopen met het logo van YouTube in beeld, ik krijg wel geluid van de tv zenders maar kan verder niks.
Ik moet het resetten om weer normaal tv te kunnen kijken.
Netflix en de andere apps doen het wel allemaal goed.
Zelfde probleem. Reset heeft 1 keer gewerkt en nu weer terug naar het grijze scherm. Alleen de uit/aan op de ontvanger werkt dan. Wel jammer want ik vond het wel fijn aangezien ik een oudere, niet zo smart, televisie heb.
ik hoop op een oplossing een keer.
Ik heb momenteel weer hetzelfde probleem! 🙄
Heb het YouTube probleem net opgelost. Ga naar menu, instellingen en druk 2 keer op de gele toets. Verander bij de 2 regels nee in ja en de software wordt verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dit duurt wel een minuut of 10, maar YouTube werkt weer.wel bij Netflix je inloggevens opnieuw invoeren evenals bij YouTube. Succes iedereen met dit probleem

Het werkt niet voor de lange termijn.. Ik heb het gisteravond geprobeerd en toen werkte YouTube weer, maar nu heb ik het probleem alweer.. @Cindy - Telfort wat kunnen jullie hier aan doen??
Reputatie 8
Badge +11
Het opnieuw installeren van de tv-ontvanger kost tijd inderdaad, als je eventjes snel een filmpje op YouTube wilt kijken of laten zien aan mensen die op bezoek zijn zit je daar niet op te wachten natuurlijk! Bij sommigen van jullie lijkt dat de oplossing ook niet volledig te zijn of niet blijvend verholpen te zijn. Wat het precies veroorzaakt durf ik niet te zeggen, ik heb de situatie daarom doorgestuurd naar de ontwikkelaars van de software van de tv-ontvangers zodat zij kunnen kijken wat er precies speelt.
Reputatie 8
Badge +11

Onderwerp: YouTube op de tv-ontvanger werkt niet goed

Beschrijving: De YouTube app op de tv-ontvanger loopt vast bij het opstarten, geeft alleen het logo aan of alleen een zwart scherm.

Wat kun je zelf doen? Door de tv-ontvanger opnieuw in te stellen wordt de YouTube app opnieuw geactiveerd.

-------

Update #1 dinsdag 04 december 2018 15:54: Er is een onderzoek gestart naar de oorzaak, de ontwikkelaars zijn op de hoogte van de situatie. Of het middels een software update verholpen zal kunnen worden of dat het achter de schermen opgelost kan worden is nog afwachten.

Update #2 zaterdag 08 december 2018 09:30: Het probleem is ontstaan tussen software updates van onze tv-ontvangers door, waardoor het daar niet aan lijkt te liggen. Daarom is er contact geweest met YouTube om te kijken wat er aan de hand is. Zij brengen dagelijkse kleine updates uit en geven aan dat ze verwachten dat het later deze week opgelost zou moeten zijn. Het kan zijn dat de tv-ontvangers daarvoor nog eenmaal naar de fabrieksinstellingen teruggezet moeten worden. Wij blijven het ook nog in de gaten houden tot we zeker weten of het echt is opgelost.

Update #3 woensdag 12 december 2018 09:02: De update die YouTube heeft gedaan heeft het probleem niet opgelost. Op dit moment wordt er getest met een andere methode om het op te lossen. Als die het gewenste effect heeft zal die voor kerst voor iedereen beschikbaar worden gemaakt.

Update #4 woensdag 19 december 08:45: Er is een update uitgebracht aan de software van de tv-ontvangers voor de problemen met YouTube. Deze zal de komende dagen worden geïnstalleerd. Voor iedereen met een 2260 is deze update afgelopen nacht beschikbaar geworden. Voor iedereen met een 2952 zal dit in twee groepen worden uitgebracht, komende nacht en de nacht daarna zal dit voor jullie beschikbaar worden. Het kan zijn dat de ontvanger daarna nog eenmalig naar de fabrieksinstellingen moet worden teruggezet, om de YouTube app weer te laten werken. Met deze update veranderd het versienummer van de software niet.
Na de reset zal je opnieuw moeten inloggen in YouTube en Netflix.

Reageer