beantwoord

OPGELOST: Storing Lochem| Wegvallend geluid en blokkerig beeld

  • 19 april 2017
  • 39 reacties
  • 1581 keer bekeken

Sinds twee dagen hebben we wegvallend geluid en blokkerig beeld via glasvezel. Updates gedaan. Geen resultaat. Aminos omgewisseld. Allemaal hetzelfde euvel. Gekeken op internet. Telfort had geen storingen. Buren en familie gevraagd. Allemaal dezelfde problemen. Vorig jaar dezelfde problemen gehad. Regio Lochem
icon

Beste antwoord door Stephen 28 april 2017, 15:11

Vandaag bijna geen storing gehad. De eerste en tot nu toe laatste was om 22:18. Blokken en geluid. Ik gun ze nog het voordeel van de twijfel. We wachten af.
Bedankt voor het melden. De storing is vandaag, 28 april 2017 om 12:00 uur officieel opgelost.
Bekijk reactie

39 reacties

Op de weggeefhoek lochem is al een oproep gedaan. Al weer 4 of 5 bellers. Tevens de adressen van de bij mij bekende telfortproblemen doorgegeven.
Reputatie 8
Badge +16
Fijn. Wat was er aan de hand?
De details van de storing zijn mij niet bekend dus kan ik je hierover helaas geen verklaring.
Aangezien het probleem zich alleen voordeed op de TV was er vermoedelijk sprake van een verstoord TV-signaal dat gelukkig is hersteld.
Toch wel raar dat er nog steeds geen melding van storing in Lochem is op de site. Inmiddels op een plaatselijke facebooksite al diverse meldingen van storingen bij Telfort.
Na contact gisteren met de klantenservice van Telfort vandaag al een nieuwe Tv-0ntvanger gekregen, ondanks dat ik ook al verteld had dat (veel) meer mensen in Lochem dezelfde storing hadden...
Sturen ze me een Amino A 140 terwijl ik een m540 had...
Natuurlijk is hiermee het probleem niet opgelost... Ga die die A140 maar terugsturen...
Dat hebben ze bij mij 2 jaar terug ook gedaan. Volgens mij is de 540 een apparaat met een harde schijf welke als videorecorder kan werken. Kijken dus als de verbinding weg is kan dan volgens mij ook. Nu wordt er opgenomen in de cloud. Wel betaald geloof ik maar al met al is het nog steeds hopeloos. Misschien maar een tegemoetkoming gaan eisen.
Net contact gehad met de klantenservice. De amino A140 was slechts als tijdelijk bedoeld totdat over twee weken een nieuw glasvezelmodem zal worden geplaatst. Dan komt er een Arcadyan.
De helpdeskmedewerker heb ik gewezen op dit forum, hij heeft het bekeken en nu ook een ticket aangemaakt om dit verder te onderzoeken. Stapje verder wellicht?
Net contact gehad met de klantenservice. De amino A140 was slechts als tijdelijk bedoeld totdat over twee weken een nieuw glasvezelmodem zal worden geplaatst. Dan komt er een Arcadyan.
De helpdeskmedewerker heb ik gewezen op dit forum, hij heeft het bekeken en nu ook een ticket aangemaakt om dit verder te onderzoeken. Stapje verder wellicht?


Ah je gaat over op de nieuwe infrastructuur, nieuw modem, experiabox en tvontvanger. Is ook een oplossing!
Ah je gaat over op de nieuwe infrastructuur, nieuw modem, experiabox en tvontvanger. Is ook een oplossing!

Haha..dat was een aanbod van Telfort zelf...in m'n oude abonnement zaten zaken die we inmiddels helemaal niet meer gebruiken en het glasvezelmodem was volgens de medewerker verouderd. Dus nu een wat goedkoper abonnement. Maar wel uiteindelijk vanwege de stringsmelding, anders had ik er nooit naar gekeken...
Reputatie 8
Badge +16
@stegie69,

Mijn collega's hebben de problemen die jij ervaart nog in onderzoek. Ik wil je daarom vriendelijk verzoeken om even af te wachten totdat zij contact met jou zullen opnemen.

@hgb1960,

Bedankt voor het overstappen naar het nieuwe glasvezel. :D

@Edwin22,

Ik ontvang graag je naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst kan ik dan kijken naar de status van het ticket.
Ik heb hetzelfde probleem sinds deze week en woon ook in Lochem. Ligt volgens mij aan de cdn van kpn itns. het is alleen op de publieke zenders en de npo themazenders. Als je kiest voor begin gemist dan is er geen storing.
Probleem is dat de helpdesk het meestal zoekt in draadjes bij je thuis bij dit soort klachten.

Kunnen jullie dit doorzetten naar KPN itns?
Ik heb hetzelfde probleem sinds deze week en woon ook in Lochem. Ligt volgens mij aan de cdn van kpn itns. het is alleen op de publieke zenders en de npo themazenders. Als je kiest voor begin gemist dan is er geen storing.
Probleem is dat de helpdesk het meestal zoekt in draadjes bij je thuis bij dit soort klachten.

Kunnen jullie dit doorzetten naar KPN itns?


Dat over die draadjes thuis, kan ik helemaal be-amen. Het schijnt dat ze gisteren het probleem hebben doorgeschoven naar de netwerkbeheerder. Tot nu toe nog niets veranderd.
Reputatie 8
Badge +17
@Steggie heb je Stephen moderator van Telfort zijn verzoek gelezen waarin hij vraagt om je gegevens In een pv bericht naar hem sturen
Yep. Was al gedaan. Het is alleen nig steeds hopeloos. Ben nu analoog aan het kijken.
Reputatie 8
Badge +17
Yep. Was al gedaan. Het is alleen nig steeds hopeloos. Ben nu analoog aan het kijken.

Als je Stephen je gegevens in een pv bericht hebt gestuurd dan zul je binnenkort wel antwoord krijgen en als je ergens vernomen hebt dat het doorgezet is naar de netwerkbeheerder dan lijkt het mij dat ze het nog niet gevonden hebben.
Doel bereikt! We staan erop.. https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm

Nu nog een oplossing uiteraard....
Nu al. Na een dikke week. Netjes. Misschien dat we dan toch nog Max kunnen aanschouwen tijdens de race. Ik ben benieuwd hoe de ergernissen gecompenseerd worden door Telfort. Toch al minimaal een week niet geleverd gekregen waar ik voor betaal. Kijk dat er een storing is, kan gebeuren. Maar dat je stad en land moet bewegen om de storing erkend te krijgen, is niet erg handig.
Nu al. Na een dikke week. Netjes. Misschien dat we dan toch nog Max kunnen aanschouwen tijdens de race.

En ik Maxima morgen... max zit niet in m'n pakket 😞
Ook wij hebben problemen met NPO zenders, vervelende storingen om de minuut.Alle 7 stappen doorlopen van Telfort-site "probleemoplosser".Bij telefonisch kontakt het hele riedeltje weer uitgevoerd.Geen resultaat.Ik moest de frequentie nakijken!!!.Daar kunnen we helemaal niet bij want Telfort zorgt daar zelf voor.Dan moest ik Samsung maar bellen want dan lag het aan de TV.We worden van het kastje naar de muur gestuurd.Nu lees ik op dit Forum dat er meer klachten zijn in Lochem.....
Ik heb een Sony. Maakt niets uit. Inmiddels zijn er bij mijzelf al ca 10 adressen bekend waar deze problemen zich voordoen. Duurt pas een week. Waarschijnlijk ook nog wel een week.
Ik heb een Sony. Maakt niets uit. Inmiddels zijn er bij mijzelf al ca 10 adressen bekend waar deze problemen zich voordoen. Duurt pas een week. Waarschijnlijk ook nog wel een week.

Ik heb het idee dat het ook niet helpt als iedereen individueel een melding aan gaat maken. Hier is het inmiddels erger, ook bij uitzending gemist zelfs. Lijkt me dan een netwerkproblemen op het tvsegment in Lochem...
Reputatie 8
Badge +17
@Edwin22 Het is wel degelijk belangrijk als iedereen een reactie achterlaat over deze storing, dan hoeft Telfort of de netwerkbeheerder niet induvidueel te gaan zoeken
Weer een halve dag verder. Het wordt steeds beroerder. Via twitter antwoord gekregen. Ik moest de TV rechtstreeks, zonder splitter aansluiten. Splitter? Waarschijnlijk een switch. Ik snap alleen niet dat mijn buren, en familie elders in Lochem dan ook last hebben als het daar aan zou liggen.
Reputatie 8
Badge +17
Als het inderdaad bij je buren en familie in Lochem er ook last van heeft dan denk ik dat ook niet
Reputatie 8
Badge +17
Maar heb je de switch er al even tussenuit gehaald dan weet je zeker of het daar nu wel,of niet aan ligt
Ook hier hetzelfde euvel (ook woonachtig in Lochem) sinds een paar dagen, ik denk sinds donderdag 20 april, kan een dag eerder of later zijn...
Uiteraard eerst de kabels vervangen maar dat hielp niet. Vervolgens op de Amino een update utgevoerd. Hielp ook niet. Toen dit forum geraadpleegd en gezien dat dit een meer voorkomend probleem is.
Hoopt dat Telfort meeleest en er iets aan gaat doen. Irritante storingen zijn dit...

Reageer