beantwoord

OPGELOST: Storing Lochem| Wegvallend geluid en blokkerig beeld

  • 19 april 2017
  • 39 reacties
  • 1578 keer bekeken

Sinds twee dagen hebben we wegvallend geluid en blokkerig beeld via glasvezel. Updates gedaan. Geen resultaat. Aminos omgewisseld. Allemaal hetzelfde euvel. Gekeken op internet. Telfort had geen storingen. Buren en familie gevraagd. Allemaal dezelfde problemen. Vorig jaar dezelfde problemen gehad. Regio Lochem
icon

Beste antwoord door Stephen 28 april 2017, 15:11

Vandaag bijna geen storing gehad. De eerste en tot nu toe laatste was om 22:18. Blokken en geluid. Ik gun ze nog het voordeel van de twijfel. We wachten af.
Bedankt voor het melden. De storing is vandaag, 28 april 2017 om 12:00 uur officieel opgelost.
Bekijk reactie

39 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Fijn. Wat was er aan de hand?
De details van de storing zijn mij niet bekend dus kan ik je hierover helaas geen verklaring.
Aangezien het probleem zich alleen voordeed op de TV was er vermoedelijk sprake van een verstoord TV-signaal dat gelukkig is hersteld.
Fijn. Wat was er aan de hand?
Reputatie 8
Badge +16
Vandaag bijna geen storing gehad. De eerste en tot nu toe laatste was om 22:18. Blokken en geluid. Ik gun ze nog het voordeel van de twijfel. We wachten af.
Bedankt voor het melden. De storing is vandaag, 28 april 2017 om 12:00 uur officieel opgelost.
Vandaag bijna geen storing gehad. De eerste en tot nu toe laatste was om 22:18. Blokken en geluid. Ik gun ze nog het voordeel van de twijfel. We wachten af.
Nu al. Na een dikke week. Netjes. Misschien dat we dan toch nog Max kunnen aanschouwen tijdens de race.

En ik Maxima morgen... max zit niet in m'n pakket 😞
Nu al. Na een dikke week. Netjes. Misschien dat we dan toch nog Max kunnen aanschouwen tijdens de race. Ik ben benieuwd hoe de ergernissen gecompenseerd worden door Telfort. Toch al minimaal een week niet geleverd gekregen waar ik voor betaal. Kijk dat er een storing is, kan gebeuren. Maar dat je stad en land moet bewegen om de storing erkend te krijgen, is niet erg handig.
Doel bereikt! We staan erop.. https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm

Nu nog een oplossing uiteraard....
Reputatie 8
Badge +16
@stegie69,

Mijn collega's hebben de problemen die jij ervaart nog in onderzoek. Ik wil je daarom vriendelijk verzoeken om even af te wachten totdat zij contact met jou zullen opnemen.

@hgb1960,

Bedankt voor het overstappen naar het nieuwe glasvezel. :D

@Edwin22,

Ik ontvang graag je naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst kan ik dan kijken naar de status van het ticket.
Ah je gaat over op de nieuwe infrastructuur, nieuw modem, experiabox en tvontvanger. Is ook een oplossing!

Haha..dat was een aanbod van Telfort zelf...in m'n oude abonnement zaten zaken die we inmiddels helemaal niet meer gebruiken en het glasvezelmodem was volgens de medewerker verouderd. Dus nu een wat goedkoper abonnement. Maar wel uiteindelijk vanwege de stringsmelding, anders had ik er nooit naar gekeken...
Net contact gehad met de klantenservice. De amino A140 was slechts als tijdelijk bedoeld totdat over twee weken een nieuw glasvezelmodem zal worden geplaatst. Dan komt er een Arcadyan.
De helpdeskmedewerker heb ik gewezen op dit forum, hij heeft het bekeken en nu ook een ticket aangemaakt om dit verder te onderzoeken. Stapje verder wellicht?


Ah je gaat over op de nieuwe infrastructuur, nieuw modem, experiabox en tvontvanger. Is ook een oplossing!
Net contact gehad met de klantenservice. De amino A140 was slechts als tijdelijk bedoeld totdat over twee weken een nieuw glasvezelmodem zal worden geplaatst. Dan komt er een Arcadyan.
De helpdeskmedewerker heb ik gewezen op dit forum, hij heeft het bekeken en nu ook een ticket aangemaakt om dit verder te onderzoeken. Stapje verder wellicht?
Dat hebben ze bij mij 2 jaar terug ook gedaan. Volgens mij is de 540 een apparaat met een harde schijf welke als videorecorder kan werken. Kijken dus als de verbinding weg is kan dan volgens mij ook. Nu wordt er opgenomen in de cloud. Wel betaald geloof ik maar al met al is het nog steeds hopeloos. Misschien maar een tegemoetkoming gaan eisen.
Na contact gisteren met de klantenservice van Telfort vandaag al een nieuwe Tv-0ntvanger gekregen, ondanks dat ik ook al verteld had dat (veel) meer mensen in Lochem dezelfde storing hadden...
Sturen ze me een Amino A 140 terwijl ik een m540 had...
Natuurlijk is hiermee het probleem niet opgelost... Ga die die A140 maar terugsturen...
Toch wel raar dat er nog steeds geen melding van storing in Lochem is op de site. Inmiddels op een plaatselijke facebooksite al diverse meldingen van storingen bij Telfort.
Ik heb ook de klantenservice nog maar eens gebeld en er werd direct aangegeven dat de storing in Lochem bekend is!!! Ik krijg een bericht wanneer de storing verholpen is (hoop ik)
Op de weggeefhoek lochem is al een oproep gedaan. Al weer 4 of 5 bellers. Tevens de adressen van de bij mij bekende telfortproblemen doorgegeven.
Ik heb zojuist de helpdesk toch maar gebeld. Er wordt een ticket aangemaakt voor kpn itns met een verwijzing naar deze thread. Dus @stegie69, als jij die andere 5 adressen ook zo ver krijgt om hier te reageren... Men denkt aan een router die ergens staat te koken in een pop in lochem...

Volgens het belscript moet ik mijn amino vervangen, gelukkig snapte de helpdesk het probleem!
Net weer gebeld door Telfort. Ik moest alle mac adressen en serienummers doorgeven. Het feit dat er meerdere klachten hier in Lochem zijn deed er niet toe. Ze had alleen maar een melding van mij gekregen dus alleen mijn probleem werd nu behandeld. Ik heb ook nog 5 andere adressen doorgegeven waar de problemen zich voordeden. Mischien dat ze er nog iets mee kon.
Ik heb inmiddels Telfort gebeld en daar houden ze vol dat het aan de Amino zal liggen. Een nieuwe is onderweg. Ben benieuwd, maar gezien alles dat hierboven staat vraag ik me dat dus af...:?

Daarom heb ik geen zin om de helpdesk te bellen, ik zet alle hoop op de call van stegie69 die bij kpn itns ligt.
Ik heb er 3 thuis. Alle 3 dezelfde problemen.
Ik heb inmiddels Telfort gebeld en daar houden ze vol dat het aan de Amino zal liggen. Een nieuwe is onderweg. Ben benieuwd, maar gezien alles dat hierboven staat vraag ik me dat dus af...:?
Ook hier hetzelfde euvel (ook woonachtig in Lochem) sinds een paar dagen, ik denk sinds donderdag 20 april, kan een dag eerder of later zijn...
Uiteraard eerst de kabels vervangen maar dat hielp niet. Vervolgens op de Amino een update utgevoerd. Hielp ook niet. Toen dit forum geraadpleegd en gezien dat dit een meer voorkomend probleem is.
Hoopt dat Telfort meeleest en er iets aan gaat doen. Irritante storingen zijn dit...
Reputatie 8
Badge +17
@Edwin22 Het is wel degelijk belangrijk als iedereen een reactie achterlaat over deze storing, dan hoeft Telfort of de netwerkbeheerder niet induvidueel te gaan zoeken
Ik heb een Sony. Maakt niets uit. Inmiddels zijn er bij mijzelf al ca 10 adressen bekend waar deze problemen zich voordoen. Duurt pas een week. Waarschijnlijk ook nog wel een week.

Ik heb het idee dat het ook niet helpt als iedereen individueel een melding aan gaat maken. Hier is het inmiddels erger, ook bij uitzending gemist zelfs. Lijkt me dan een netwerkproblemen op het tvsegment in Lochem...
Ik heb een Sony. Maakt niets uit. Inmiddels zijn er bij mijzelf al ca 10 adressen bekend waar deze problemen zich voordoen. Duurt pas een week. Waarschijnlijk ook nog wel een week.

Reageer