beantwoord

OPGELOST: Storing Lochem| Wegvallend geluid en blokkerig beeld

• 19 april 2017
  • 39 reacties
  • 1576 keer bekeken

Sinds twee dagen hebben we wegvallend geluid en blokkerig beeld via glasvezel. Updates gedaan. Geen resultaat. Aminos omgewisseld. Allemaal hetzelfde euvel. Gekeken op internet. Telfort had geen storingen. Buren en familie gevraagd. Allemaal dezelfde problemen. Vorig jaar dezelfde problemen gehad. Regio Lochem
icon

Beste antwoord door Stephen 28 april 2017, 15:11

Vandaag bijna geen storing gehad. De eerste en tot nu toe laatste was om 22:18. Blokken en geluid. Ik gun ze nog het voordeel van de twijfel. We wachten af.
Bedankt voor het melden. De storing is vandaag, 28 april 2017 om 12:00 uur officieel opgelost.
Bekijk reactie

39 reacties

Weer een halve dag verder. Het wordt steeds beroerder. Via twitter antwoord gekregen. Ik moest de TV rechtstreeks, zonder splitter aansluiten. Splitter? Waarschijnlijk een switch. Ik snap alleen niet dat mijn buren, en familie elders in Lochem dan ook last hebben als het daar aan zou liggen.
Reputatie 8
Badge +17
Als het inderdaad bij je buren en familie in Lochem er ook last van heeft dan denk ik dat ook niet
Reputatie 8
Badge +17
Maar heb je de switch er al even tussenuit gehaald dan weet je zeker of het daar nu wel,of niet aan ligt
Jawel. Net even geprobeerd. Rechtstreeks op de glasvezelmodem. Zoals al verwacht: Geen resultaat.
Tijdens vorige actie viel mij op dat de onderste led van de modem "het telefoonsymbool", flikkerde. Modem gereset waarna de led gewoon weer continu brandt. Telefoon met vaste nummer werkt ook niet. Modem geeft dus geen storing aan.
Reputatie 8
Badge +17
Je zult even moeten wachten op webcare Telfort totdat je topic in behandeling wordt genomen
Internetsnelheid getest. Ik zou bijna zeggen:"beter als anders".
Reputatie 8
Badge +7
Hallo stegie69, wat vervelend dat je problemen ervaart met het gebruik van Interactieve TV. Doen internet en telefonie het wel naar behoren? Graag ontvang ik je naam. adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Ik heb hetzelfde probleem sinds deze week en woon ook in Lochem. Ligt volgens mij aan de cdn van kpn itns. het is alleen op de publieke zenders en de npo themazenders. Als je kiest voor begin gemist dan is er geen storing.
Probleem is dat de helpdesk het meestal zoekt in draadjes bij je thuis bij dit soort klachten.

Kunnen jullie dit doorzetten naar KPN itns?
Ik heb hetzelfde probleem sinds deze week en woon ook in Lochem. Ligt volgens mij aan de cdn van kpn itns. het is alleen op de publieke zenders en de npo themazenders. Als je kiest voor begin gemist dan is er geen storing.
Probleem is dat de helpdesk het meestal zoekt in draadjes bij je thuis bij dit soort klachten.

Kunnen jullie dit doorzetten naar KPN itns?

Dat over die draadjes thuis, kan ik helemaal be-amen. Het schijnt dat ze gisteren het probleem hebben doorgeschoven naar de netwerkbeheerder. Tot nu toe nog niets veranderd.
Reputatie 8
Badge +17
@Steggie heb je Stephen moderator van Telfort zijn verzoek gelezen waarin hij vraagt om je gegevens In een pv bericht naar hem sturen
Yep. Was al gedaan. Het is alleen nig steeds hopeloos. Ben nu analoog aan het kijken.
Reputatie 8
Badge +17
Yep. Was al gedaan. Het is alleen nig steeds hopeloos. Ben nu analoog aan het kijken.

Als je Stephen je gegevens in een pv bericht hebt gestuurd dan zul je binnenkort wel antwoord krijgen en als je ergens vernomen hebt dat het doorgezet is naar de netwerkbeheerder dan lijkt het mij dat ze het nog niet gevonden hebben.
Ook wij hebben problemen met NPO zenders, vervelende storingen om de minuut.Alle 7 stappen doorlopen van Telfort-site "probleemoplosser".Bij telefonisch kontakt het hele riedeltje weer uitgevoerd.Geen resultaat.Ik moest de frequentie nakijken!!!.Daar kunnen we helemaal niet bij want Telfort zorgt daar zelf voor.Dan moest ik Samsung maar bellen want dan lag het aan de TV.We worden van het kastje naar de muur gestuurd.Nu lees ik op dit Forum dat er meer klachten zijn in Lochem.....
Ik heb een Sony. Maakt niets uit. Inmiddels zijn er bij mijzelf al ca 10 adressen bekend waar deze problemen zich voordoen. Duurt pas een week. Waarschijnlijk ook nog wel een week.
Ik heb een Sony. Maakt niets uit. Inmiddels zijn er bij mijzelf al ca 10 adressen bekend waar deze problemen zich voordoen. Duurt pas een week. Waarschijnlijk ook nog wel een week.

Ik heb het idee dat het ook niet helpt als iedereen individueel een melding aan gaat maken. Hier is het inmiddels erger, ook bij uitzending gemist zelfs. Lijkt me dan een netwerkproblemen op het tvsegment in Lochem...
Reputatie 8
Badge +17
@Edwin22 Het is wel degelijk belangrijk als iedereen een reactie achterlaat over deze storing, dan hoeft Telfort of de netwerkbeheerder niet induvidueel te gaan zoeken
Ook hier hetzelfde euvel (ook woonachtig in Lochem) sinds een paar dagen, ik denk sinds donderdag 20 april, kan een dag eerder of later zijn...
Uiteraard eerst de kabels vervangen maar dat hielp niet. Vervolgens op de Amino een update utgevoerd. Hielp ook niet. Toen dit forum geraadpleegd en gezien dat dit een meer voorkomend probleem is.
Hoopt dat Telfort meeleest en er iets aan gaat doen. Irritante storingen zijn dit...
Ik heb inmiddels Telfort gebeld en daar houden ze vol dat het aan de Amino zal liggen. Een nieuwe is onderweg. Ben benieuwd, maar gezien alles dat hierboven staat vraag ik me dat dus af...:?
Ik heb er 3 thuis. Alle 3 dezelfde problemen.
Ik heb inmiddels Telfort gebeld en daar houden ze vol dat het aan de Amino zal liggen. Een nieuwe is onderweg. Ben benieuwd, maar gezien alles dat hierboven staat vraag ik me dat dus af...:?

Daarom heb ik geen zin om de helpdesk te bellen, ik zet alle hoop op de call van stegie69 die bij kpn itns ligt.
Net weer gebeld door Telfort. Ik moest alle mac adressen en serienummers doorgeven. Het feit dat er meerdere klachten hier in Lochem zijn deed er niet toe. Ze had alleen maar een melding van mij gekregen dus alleen mijn probleem werd nu behandeld. Ik heb ook nog 5 andere adressen doorgegeven waar de problemen zich voordeden. Mischien dat ze er nog iets mee kon.
Ik heb zojuist de helpdesk toch maar gebeld. Er wordt een ticket aangemaakt voor kpn itns met een verwijzing naar deze thread. Dus @stegie69, als jij die andere 5 adressen ook zo ver krijgt om hier te reageren... Men denkt aan een router die ergens staat te koken in een pop in lochem...

Volgens het belscript moet ik mijn amino vervangen, gelukkig snapte de helpdesk het probleem!
Op de weggeefhoek lochem is al een oproep gedaan. Al weer 4 of 5 bellers. Tevens de adressen van de bij mij bekende telfortproblemen doorgegeven.
Ik heb ook de klantenservice nog maar eens gebeld en er werd direct aangegeven dat de storing in Lochem bekend is!!! Ik krijg een bericht wanneer de storing verholpen is (hoop ik)

Reageer