beantwoord

[Opgelost] Storing iTV

  • 27 augustus 2019
  • 46 reacties
  • 3414 keer bekeken

Reputatie 1
Al twee keer stappen gevolgd om foutmelding 561 op te lossen, helaas zonder resultaat... Wat nu?

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 27 augustus 2019, 08:35


Onderwerp: Storing iTV

Beschrijving: Er zijn landelijk problemen met iTV kijken, foutcode 301 komt daarbij voor en het opnieuw laden van de software in de ontvanger lukt niet.

Verwachte datum van oplossing: nog niet bekend

-------

Update #1 dinsdag 27 augustus 2019 08:35: Onderzoek naar de oorzaak loopt, het heeft hoge prioriteit bij de specialisten.

Update #2 dinsdag 27 augustus 2019 10:45: Er is een issue gevonden wat waarschijnlijk de problemen veroorzaakt. We gaan nu het signaal omleiden zodat we verder onderzoek kunnen gaan doen naar de oorzaak en dat oplossen. De verwachting is dat, na het omleiden, de meeste klanten weer beeld hebben. Zoals het er nu uitziet gaat het omleiden ongeveer een uur duren.

Update #3 dinsdag 27 augustus 2019 15:33: Voor zover we op dit moment weten zouden de problemen door de omleiding opgelost moeten zijn. Herstel van het originele probleem wordt verder aan gewerkt, waarna de omleiding weer opgeheven kan worden. Daar zouden jullie verder geen last van moeten hebben.

Update #4 woensdag 28 augustus 2019 15:25: De storing is nu inmiddels opgelost. Werkt het nog steeds niet, herstart dan het modem en ontvanger even. Werkt het daarna nog steeds niet, maak dan een topic aan of neem via een andere weg contact met ons op. Dan is er vermoedelijk iets anders aan de hand.
Bekijk reactie

46 reacties

Reputatie 3
Hallo,

Ik ervaar hetzelfde probleem. Heb al geprobeerd om de modem te herstarten en het kastje meerdere malen te herstarten. Zonder effect.
Graag hulp om de tv weer te laten werken met deze foutmelding.

Admin: topic samengevoegd met storingstopic
Mijn tv ontvanger blijfd blauw knipperen wat betekend dit en hebben meer mensen last van?

Admin: topic samengevoegd met storingstopic
😠😠😠
23 August nieuw pakket geïnstalleerd. Sinds dien geen vaste telefoon. Dit zou binnen dagwisseling verholpen zijn. Sinds vandaag 27 August ook geen tv meer. Storing naar storing. Ik wordt hier helemaal gek van. Gebrek naar gebrek. Zijn juist van digitaal naar glasvezel overgestapt ivm storingen. Nu is glasvezel samen met digitaal en hoppa ..... Storing en nog eens storing.
Ivm veel familie in buitenland die nog eens op leeftijd zijn zijn wij afhankelijk van vaste telefoon. Nu onbereikbaar.
En dan nu geen tv! Wat zal de volgende storing zijn?! 🤷🏼Hoe en hoe snel zal Telfort dit oplossen???

Admin: topic samengevoegd met storingstopic
hier hetzelfde
Alle stappen doorlopen maar foutmelding blijft terugkeren
Reputatie 1
Hier ook steeds foutcode 301...alle stappen doorlopen 😩
Reputatie 8
Badge +17
https://allestoringen.nl/storing/telfort
Storing!
Tijdens het tv kijken sprong het beeld ineens op zender niet beschikbaar. Geen enkele zender doet het. Terug naar fabrieksinstellingen met een paperclip werkt niet. Resetten. Kabeltjes erin en eruit. Er is geen storing in onze regio. Internet werkt wel. We willen graag tv kijken.

Admin: topic samengevoegd met storingstopic
Mijn tv ontvanger doet het niet, hij geeft aan dat het laden van de software niet lukt. Ik heb de stroom van mijn modem al 10 minuten eraf gehad. Daarna heb ik zeker 5 minuten daarna pas de stroom op de tv ontvanger erop gezet. maar hij geeft nog steeds de zelfde foutmelding

Admin: topic samengevoegd met storingstopic
Reputatie 8
Badge +11
Hi all, zoals jullie zien heb ik een aantal topics samengevoegd naar dit topic. Er speelt inderdaad een storing en via dit topic houden we jullie op de hoogte van de voortgang.
Reputatie 8
Badge +11


Onderwerp: Storing iTV

Beschrijving: Er zijn landelijk problemen met iTV kijken, foutcode 301 komt daarbij voor en het opnieuw laden van de software in de ontvanger lukt niet.

Verwachte datum van oplossing: nog niet bekend

-------

Update #1 dinsdag 27 augustus 2019 08:35: Onderzoek naar de oorzaak loopt, het heeft hoge prioriteit bij de specialisten.

Update #2 dinsdag 27 augustus 2019 10:45: Er is een issue gevonden wat waarschijnlijk de problemen veroorzaakt. We gaan nu het signaal omleiden zodat we verder onderzoek kunnen gaan doen naar de oorzaak en dat oplossen. De verwachting is dat, na het omleiden, de meeste klanten weer beeld hebben. Zoals het er nu uitziet gaat het omleiden ongeveer een uur duren.

Update #3 dinsdag 27 augustus 2019 15:33: Voor zover we op dit moment weten zouden de problemen door de omleiding opgelost moeten zijn. Herstel van het originele probleem wordt verder aan gewerkt, waarna de omleiding weer opgeheven kan worden. Daar zouden jullie verder geen last van moeten hebben.

Update #4 woensdag 28 augustus 2019 15:25: De storing is nu inmiddels opgelost. Werkt het nog steeds niet, herstart dan het modem en ontvanger even. Werkt het daarna nog steeds niet, maak dan een topic aan of neem via een andere weg contact met ons op. Dan is er vermoedelijk iets anders aan de hand.

Ik was zelf aan tv kijken opeens stond de zender niet beschikbaar en mijn tv ontvanger geef blauw lampje aan
Gister al gebeld 2x
Eerst internet eruit,
daarna tv zenders.

Vanmorgen wil ik tv kijken
En niks...
Foutmelding van 301 tot 3025, 864 enz
Alles geprobeerd, zelfs zoals ik gister moest doen resetten, fabrieksinstellingen.
En elke stap wat ik hier vind op 't forum
Ik weet 't niet meer!
En geef 't op na bijna 1.5 uur.
Enigste wat ik niet geprobeerd heb is om met de box en de ontvanger te gooien🤣
🙄
Nog meer tips?

Admin: topic samengevoegd met storingstopic
Het grappige is, wij hebben twee dezelfde ontvangers voor tv.
Beneden rechtstreeks op het modem aangesloten, foutcode 301.
Boven zit de ontvanger via een extra router, geen problemen 🤣
Reputatie 1
Hij laad 20 procent en dan geeft die foutcode aan erg vervelend al een uur bezig ermee alles nagekeken en als ik op mijn postcode en huisnummer druk staat er geen storingen in uw gebied wat is t dan
Hier ook precies hetzelfde foutcode 301 alle stappen gevolgd en nog steeds niks

Ik was zelf aan tv kijken opeens stond de zender niet beschikbaar en mijn tv ontvanger geef blauw lampje
Het lampje van services was bij ons oranje..en geen foutcode alleen geeft de ontvanger steeds aan dat hij gestart moet worden terwijl hij aan staat
Ik krijg steeds een melding 301.
Wat moet ik doen.
Al mijn stekkers al uitgetrokken maar blijf he zelfde

Admin: topic samengevoegd met storingstopic
Reputatie 8
Badge +10
Ik krijg steeds een melding 301.
Wat moet ik doen.
Al mijn stekkers al uitgetrokken maar blijf he zelfde

De eerste post in dit topic lezen..?
En daarna gewoon wachten tot de storing is opgelost.
Ik woon in Zoetermeer en heb geen TV-ontvangst meer. Ik heb een nieuw modem: Experiabox

Opmerkelijk:
Mijn moeder woont ook in Zoetermeer, heeft ook Telfort iTV en gebruikt nog een oud modem: Zyxell.
Zij heeft echter geen probleem met de TV-ontvangst.
Beste,

Ik heb al meerdere malen mijn router stroomloos gemaakt mijn tv kastje stroomloos
Alle stappen gedaan die ik moest doen 10 minuen wachten

Zelfs geprobeerd nieuwe software te instaleren maar met alles loopt het vast
En dat alleen omdat hij mijn opnames niet wilde afspelen
Want vanmorgen had ikg ewoon tv en nu helemaal niets meer

wie kan mij helpen

Groetjes

Bianca

Admin: topic samengevoegd met storingstopic
Ik krijg geen foutcode 301. Maar code 561.
Al 3 keer alle stekkers eruit, nog steeds geen tv

Ben 1 dag vrij, wil ff rustig Jinek terugkijken...
Krijg geen contact met klantenservice
Reputatie 1
Badge


Onderwerp: Storing iTV

Beschrijving: Er zijn landelijk problemen met iTV kijken, foutcode 301 komt daarbij voor en het opnieuw laden van de software in de ontvanger lukt niet.

Verwachte datum van oplossing: nog niet bekend

-------

Update #1 woensdag 27 augustus 2019 08:35: Onderzoek naar de oorzaak loopt, het heeft hoge prioriteit bij de specialisten.


Kleine verbetering; het is vandaag dinsdag 27 augustus 2019😉

Hier rood lampje bij services op Experiabox 10. Geen iTV. Ik wacht het rustig af. Als ik maar internet heb en dat heb ik 😀👍🏻

Reageer