beantwoord

[Opgelost] Storing analoge TV in Bleiswijk

• 27 april 2018
  • 72 reacties
  • 2011 keer bekeken

Toon het eerste bericht

72 reacties

Reputatie 3
Herstarten van het modem heeft geen enkele zin bij deze klachten!

Als ik het zo lees zit het probleem hoofdzakelijk bij de gemeente die te traag is met het afgeven van een nood vergunning om een defecte kabel te kunnen repareren?
Er is er nu schijnbaar een nood voorziening gecreëerd om toch iets van beeld door te kunnen geven?
Als ik inwoner van Bleiswijk zou zijn, zal ik even met de gemeente gaan bellen om de ambtenaren daar een beetje achter de broek aan te zitten....maar die zullen wel vrij zijn met al deze feest dagen 😞
Reputatie 1
De gemeente is wellicht vaak de oorzaak dat er iets niet goed gaat, maar nu niet. De oorzaak is de slechte organisatie van Telfort zelf.
Heb vandaag ( tot 10 minuten geleden) weer met Telfort gebeld. Kreeg een medewerkster aan de lijn die mij vertelde dat de storing inmiddels was opgelost. Als het niet werkte dan moest mijn modem worden vervangen en ach u heeft toch ook een digitale TV. Toen ik aangaf dat er veel meer mensen die in Bleiswijk wonen hetzelfde probleem hadden en het dus weer niet aan mijn modem zal liggen, gaf ze aan dat dit niet bekend was binnen de organisatie, en nee de mededelingen op het forum werden niet bekeken en daar doet Telfort niets mee.
Kortom: iedereen die nog steeds geen goed beeld heeft moet dit weer individueel gaan melden.
Daarnaast heb ik gevraagd wat de vergoeding was voor deze storing. Helaas wist ze dat niet, maar het zou niet zoveel zijn want u krijgt het analoge signaal er gratis bij!
Ook wist zij mij te vertellen dat Telfort het analoge signaal uiterlijk einde van dit jaar zou stoppen.
Al met al niet echt een gesprek waarmee mijn vertrouwen in Telfort is hersteld
Weer die opmerking!!! Maar er zit wel verschil in alleen analoog net als Ziggo dit voor de tv gaat afschakelen en DVB-c maar bij Telfort lijkt dit in de communicatie 1 te zijn.

Ik vind dat herstarten ook raar, de doorgifte van de kwaliteit gebeurt buitenshuis. De catv converter zet alleen licht om in electrisch veel meer niet. Het zijn inderdaad de standaard reacties net als apparatuur herstellen naar fabrieksinstellingen, dit zijn eigenlijk laatste hulpmiddelen als echt niks anders meer werkt. Ik heb altijd geleerd zoveel mogelijk van reset knoppen af te blijven.

Hoewel het een vreemd antwoord is snap ik het wel. Klanten die geen DVB meer krijgen gaan niet minder betalen eerder nog meer. Dus het lijkt zo dat we het erbij krijgen. Voor de klanten die hier meer gebruik van maken dan wij is het wegvallen toch een beduidende waarde vermindering. Die zouden dan of tv ontvangers moeten gaan huren. Of voor elke extra tv een chromecast aanschaffen, hoe dan ook extra kosten.
Reputatie 1
Net een bericht van Telfort gehad. Na bellen bleek dat, voordat ze wat aan de bovenstaande regionale klachten doen, ze eerst mijn modem willen vervangen, want het probleem was bij de anderen toch echt opgelost. Dus gelijk maar een afspraak gemaakt en maandag komt er iemand. Dat kon zo snel omdat de monteur toch al in Bleiswijk was............. Mocht het totale probleem in Bleiswijk echt aan mijn modem liggen, dan zal ik dat ook op het forum laten weten.

Heb begrepen dat de chromecast bij Telfort niet optimaal werkt. Bij Ziggo schijnt er een speciale aanpassing te zijn die er voor zorgt dat het beeld etc. veel beter is.
Van de andere providers weet ik het nog niet want ik ben nog maar net begonnen met mij op een andere mogelijkheden ( lees providers) te oriënteren. Zoek nu de alternatieven en hun mogelijkheden goed uit.

Tot voor kort vond ik dat niet nodig, had vertrouwen in Telfort, was tevreden met Telfort. Was eerlijk gezegd te lui om providers te vergelijken en wilde mijzelf het gedoe van een overstap besparen.
Reputatie 3
Badge +8
Omdat er nog steeds signalen binnen komen dat er nog hinder wordt ondervonden van deze storing, zou ik jullie willen vragen om te omschrijven wat jullie zien in beeld, @Bobby24, @DavidV, @Leo R & @hjTelfort. Zien jullie zoals @he615398 al aangaf allemaal trillende horizontale strepen in beeld? Zien jullie een blokkerig beeld? Hoe is het geluid, horen jullie daar ook ruis? Zien jullie sneeuw over het beeld heen? Ik hoor het graag zodat ik deze voorbeelden bij de technische dienst kan aankaarten!
@Rozemarijn - Telfort

Hoi Rozemarijn,

Bij mij is alles weer in orde. Ik gebruik alleen het DVB-C signaal
@Rozemarijn - Telfort Inderdaad trillende horizontale strepen op alle zenders. Voor de rest: niet dat het me opgevallen is.

Omdat er nog steeds signalen binnen komen dat er nog hinder wordt ondervonden van deze storing, zou ik jullie willen vragen om te omschrijven wat jullie zien in beeld, @Bobby24, @DavidV, @Leo R & @hjTelfort. Zien jullie zoals @he615398 al aangaf allemaal trillende horizontale strepen in beeld? Zien jullie een blokkerig beeld? Hoe is het geluid, horen jullie daar ook ruis? Zien jullie sneeuw over het beeld heen? Ik hoor het graag zodat ik deze voorbeelden bij de technische dienst kan aankaarten!
Reputatie 3
Badge +8
Dank je wel hjTelfort, ik heb het doorgegeven aan de technische dienst. Laat je het me weten als er veranderingen plaatsvinden, zowel positief als negatief?
Reputatie 1
Omdat er nog steeds signalen binnen komen dat er nog hinder wordt ondervonden van deze storing, zou ik jullie willen vragen om te omschrijven wat jullie zien in beeld, @Bobby24, @DavidV, @Leo R & @hjTelfort. Zien jullie zoals @he615398 al aangaf allemaal trillende horizontale strepen in beeld? Zien jullie een blokkerig beeld? Hoe is het geluid, horen jullie daar ook ruis? Zien jullie sneeuw over het beeld heen? Ik hoor het graag zodat ik deze voorbeelden bij de technische dienst kan aankaarten!Beste Rozemarijn.
Hier wordt het beeld van de analoge TV steeds minder van kwaliteit. Lees, Steeds slechter.
De horizontale strepen worden nu afgewisseld door korte zwarte balken door het beeld.
Het geluid op alle TV kanalen is wel prima. Ook via de radio is geen ruis waarneembaar.
Omdat het signaal ANALOOG is, heb je natuurlijk geen blokkerig beeld. Het ligt NIET aan mijn eigen tv's.
Het statement dat de storing is opgelost is dan ook zeker onjuist.
Ook de verklaring dat het analoge signaal "gratis "wordt bijgeleverd is pertinent onjuist.
Maar vanuit marketing oogpunt wel verklaarbaar. Want dan zit er geen echte prestatieverplichting aan mocht er iets uitvallen. Zoals nu.
Fake nieuws van Telfort in dit geval.
Het begint een klein beetje te voelen als die sketch van Pieter Derks over Ryanair.
https://www.youtube.com/watch?v=A22x-7nSDwM
Reputatie 3
Badge +8
Hi DavidV,

Ook jouw situatie heb ik voorgelegd bij de technische dienst. Dit is nu in behandeling. Ik verwacht dat mijn collega's binnen een week contact met je zoeken. Laat het me weten wanneer je deze week nog geen reactie ontvangt!
@Rozemarijn - Telfort

Beeld was van de week prima maar sinds vandaag is er veel blokvorming.
Reputatie 1
Ja, inderdaad vanavond is het weer helemaal mis , ik heb het nu dus over DVB-C, echt analoog kijk ik niet ,het signaal is blokkerig , geluid valt weg en krijg steeds een melding "geen signaal"
Het is op alle netten ook buitenland.
En voor een paar weken geleden hadden we echt een schitterd beeld.
En ja, alles wat jullie altijd vragen al geprobeerd, resetten, kabel vervangen etc. maar het ligt echt niet hier maar ergens in Bleiswijk.
Bobby24
Reputatie 1
Ook bij ons is het analoge signaal sinds vanavond weer slechter. Ons glasvezelmodem is eergisteren vervangen dus dat kan de oorzaak niet meer zijn. Na de wisseling bleef het analoge beeld slecht maar helaas werkte het internet en de digitale TV niet meer. Na veel gedoe werkt dat nu gelukkig weer. Al met al heb ik veel tijd en energie moeten stoppen in deze onnodige modem wisseling.
Conclusie blijft dat het een regionaal probleem is en het wordt tijd dat Telfort het echte probleem is goed aanpakt.
Krijg nu als antwoord dat Reggefiber, KPN of de gemeente iets moet doen maar dat helaas niet doet. Maar Telfort, Reggefiber en KPN behoren tot dezelfde economische eenheid dus moet dat geen probleem zijn. Mijn ervaringen met de gemeente zijn positief. Dus dat lijkt mij niet de oorzaak en lijkt mij op dit moment eerder een manier om de schuld van het een en ander elders te leggen. Als de gemeente wel de oorzaak is dan hoor ik dat graag, dan kan ik dat verder bekijken.
Wat mij betreft is Telfort de provider die helaas in gebreke blijft. Hoor graag wat en wanneer Telfort etc er aan gaat doen.
@Rozemarijn - Telfort Sinds gisteren is het beeld ( ook) bij ons slechter geworden.

Naast de trillende horizontale lijnen hebben we nu ook flitsende horizontale balken...
Reputatie 1
Ik weet niet wat ze vannacht gedaan hebben, maar voordat ik vanochtend wilde bellen met de service afdeling bij Telfort, nog even de kwaliteit van het signaal gechekt.
Tot mijn verbazing en genoegen zag ik zowel op DVB-C als op analoog een bijna perfect plaatje.
Misschien was de ellende van gisteravond wel het gevolg van een reparatie die bezig was.
In elk geval als het zo blijft, zul je mij niet meer horen.
Groeten uit Bleiswijk,
Bobby24
Reputatie 1
Het lijkt inderdaad dat er een wonder is geschied. Sinds vanmorgen (17 mei 2018) lijkt zowel als analoog als DVB-C weer normaal te zijn. Stabiel beeld zoals het hoort te zijn. Fijn dat de storing is verholpen, jammer dat het zo lang moest duren. Ik hoop dat TV kijken via deze techniek zal blijven gehandhaafd en dat de gesuggereerde verdwijning om plaats te maken voor IP-TV als enige kijkmogelijkheid fakenieuws was. Op die zogenoemde interactieve TV zit ik echt niet op te wachten.
Bij ons ook opgelost!
Reputatie 1
Bij ons is het ook weer normaal. Zijn daar blij mee. Jammer dat dit 3 weken heeft gekost! Hoop ook dat we hier lang van kunnen genieten.

Ga kijken welk alternatief (ook bij de concurrentie) als ze dit stoppen.
Reputatie 4
Badge +10
@Bobby24, @wi694766, @hjTelfort, @he615398, wat fijn om te lezen dat het van jullie kant ook bevestigd is dat het is opgelost Bedankt voor het laten weten!
Reputatie 1
Hi DavidV,

Ook jouw situatie heb ik voorgelegd bij de technische dienst. Dit is nu in behandeling. Ik verwacht dat mijn collega's binnen een week contact met je zoeken. Laat het me weten wanneer je deze week nog geen reactie ontvangt!

Hallo Rozemarijn.

Gisteren ben ik gebeld door Telfort om te vragen of het probleem opgelost was.
Zij hadden nog een verstoring gezien en hebben deze gisteren vanaf 9:00 verholpen.
Toen ik thuis kwam gisteren was de storing aan het analoge signaal inderdaad volledig verholpen.
Alle diensten die Telfort mij aanbiedt functioneren inmiddels weer naar behoren en volle tevredenheid.
Waarvoor dank.

Overigens blijft vermeld dat ik (en vele met mij denk ik) het zeer zou betreuren als het aanbod van analoge signalen door Telfort zou stoppen.
Reputatie 1
Badge
Overigens blijft vermeld dat ik (en vele met mij denk ik) het zeer zou betreuren als het aanbod van analoge signalen door Telfort zou stoppen.

Gelukkig hebben wij in Eindhoven en omgeving het aanbod van TriNed!
Omdat veel OnsNet (of ON)-klanten over 'moeten' stappen naar KPN en daarbij dus hun DVB-C verliezen, maakt TriNed juist reclame dat zij DVB-C dus wèl leveren. En laten zij zelfs de wijkcentrales aanpassen om dit te kunnen leveren.

Zelf ga ik deze week van Telfort naar TriNed, juist alleen maar omdat ik DVB-C wil (4 kamers met tv via coax)!! Daarnaast levert TriNed 500/500, dus lekker snel.

Misschien dat TriNed ook bij jullie levert??
Reputatie 1

Misschien dat TriNed ook bij jullie levert??

Bij ons is er geen TriNed aanbod.
Vooralsnog ben ik prima tevreden met de diensten van Telfort, mits het functioneert.
En zo vaak hebben we gelukkig geen storingen.
In ieder geval niet genoeg om over een overstap serieus na te denken.
Als Telfort zou besluiten om te stoppen met het doorgeven van de analoge signalen, als analoog en/of DVB-c dan wordt het tijd om op zoek te gaan naar een andere provider.
Qua snelheid ben ik al jaren prima tevreden met 100/100 MBit. 10 MB up/down is m.i. snel zat.
Nooit de noodzaak gezien van 500/500 voor thuisgebruik. Als bedrijf zou dat wellicht anders zijn.

Reageer