beantwoord

[Opgelost] Storing analoge TV in Bleiswijk

• 27 april 2018
  • TV
  • 70 reacties
  • 1465 keer bekeken

wi694766
Reputatie 1
Sinds 26 april 2018 is in Bleiswijk de analoge TV, FM-radio en digitale TV (DVB-C) uitgevallen. Op de website van Telfort wordt daar geen melding van gedaan. Jammer, want de helpdeskmedewerker die ik van de storing op de hoogte stelde, vertelde mij dat hij al gisteren diverse meldingen had ontvangen. Geen storing dus op huisniveau, maar van algemene aard. Verzoek tot snelle actie was even teveel gevraagd. Eerst moeten er vele meldingen (hoeveel zei hij niet) binnen zijn, en het zou wel eens volgende week kunnen worden voordat deze storing verholpen zou worden. Ik vind dat anno 2018 in onze 24-uurs economie toch een vreemde reactie. Al met al zijn een ? aantal abonnees verstoken van radio en/of tv.
Zijn er meer abonnees die deze ervaring hebben?

Titel van dit topic aangepast in verband met vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Rozemarijn - Telfort 4 mei 2018, 16:16

Onderwerp: Storing analoge TV in Bleiswijk

Beschrijving: Circa 45 glasvezelklanten ervaren problemen met analoge TV. De rest van de diensten werken nog wel. De oorzaak is gevonden, er zijn glasvezelkabels beschadigd die moeten worden gerepareerd. De reden dat het zo lang duurt is dat er toestemming moet worden aangevraagd om in de grond kabels te repareren.

Wat kun je zelf doen? Als het nog niet werkt, herstart dan je glasvezelmodem.

-------

Update #1: vrijdag 4 mei: de oorzaak is gevonden en de storing is naar verwachting dinsdag 8 mei opgelost. Mocht het dinsdag nog niet zijn opgelost, herstart dan je glasvezelmodem.

Update #2: dinsdag 8 mei: hierbij een update vanuit de technische dienst. Er moet gegraven worden in openbare wegen, waar toestemming voor moet worden gevraagd. Er wordt nu gewerkt aan een back-up route. Een update volgt zo spoedig mogelijk.

Update #3: woensdag 9 mei: De storing is sinds gisterenmiddag opgelost. De monteur heeft geconstateerd dat er een kruising bleek te zitten in de vezels in de grond. De oorzaak is nog onbekend, vermoedelijk heeft dit te maken gehad met werkzaamheden in centrales.

Update #4: vrijdag 18 mei: De storing was weer terug en is gelukkig opgelost.

Bekijk reactie

70 Reacties

Rozemarijn - Telfort
Reputatie 2
Badge +3
Hi wi694766,

Wat ontzettend vervelend dat je last hebt van storing! Ik zie dat mijn collega dit heeft doorgezet in een ticket naar de technische dienst, en dat deze in behandeling staat. De doorlooptijd hiervan is vaak inderdaad gemiddeld een week. Ik ga het voor je in de gaten houden en de technische dienst nogmaals aan de mouw trekken. Hopelijk kan ik iets voor je betekenen en het proces een duwtje geven, maar het kan ook zijn dat dit toch een kwestie wordt van afwachten. Ik houd je op de hoogte!
DavidV
Reputatie 1
De titel zegt het al een beetje. Sinds donderdag is er geen analoog TV signaal meer. Het ledje op de glasvezel verdeel-box voor analoog is uit,
Is dit een programmeringsfoutje van Telfort, of is er iets defect aan de ontvangerskant?
Galdor68
Als een tv regelrecht aangesloten op de coax geen signaal krijgt dan zal de catv module vervangen moeten worden.
Heb je de NT(glasvezelkast) al een keer stroomloos gemaakt.
DavidV
Reputatie 1
Galdor68 schreef:

Als een tv regelrecht aangesloten op de coax geen signaal krijgt dan zal de catv module vervangen moeten worden.
Heb je de NT(glasvezelkast) al een keer stroomloos gemaakt.

Ja, al een aantal malen.
Analoog komt niet op.
Bobby24
Ik woon ook in bleiswijk, zie mijn melding geen signaal uit coax aansluiting van ëen paar dagen geleden.
Ik dacht dat het aan een defecte catv module lag.
Er is inmiddels een ticket aangemaakt. Men zag dat de module offline was.
Blijkt dus nu dat ik niet de enige in Bleiswijk ben met dit probleem.
Ben benieuwd wanneer ze hier wat aan gaan doen.
Gr. Bobby24
he615398
Reputatie 1
Ook ik woon in Bleiswijk. Ook ik heb inmiddels meerdere keren moeten bellen om het analoge signaal weer te mogen ontvangen. Wat mij vooral opvalt is de arrogante manier waarop de medewerkers je te woord staan. Ze weten al heel snel dat het modem vervangen moet worden. Als ik dan aangeef dat het de vorige keren iedere keer aan de wijkkast heeft gelegen dan doen ze daar niets mee. Eerst modem vervangen en daarna kijken we wel verder. Dan moet ik een afspraak met Gideon maken. Die werken niet na een bepaalde tijd en ook niet op feestdagen. Op zaterdag kon ik pas een afspraak maken om mijn modem te vervangen. Toen ik aangaf dat het hoogstwaarschijnlijk niet aan het modem lag maar dat het modem geen signaal kreeg wist de persoon mij te vertellen dat hij slechts de opdracht had gekregen om een modem te vervangen. Maandag kreeg ik echter een telefoontje van dit bedrijf. Het lag niet aan de modem maar er was een grotere storing. Dus wij komen het modem niet vervangen. Daarna op de site van Telfort gekeken en daar is die storing niet te zien. Weer Telfort gebeld en daar ging het in eerste instantie ook weer mis. Er si geen storing en wij willen uw modem vervangen. Toen ik daar geërgerd op reageerde werd de persoon boos. Hij was tenslotte de expert! Toen wilde hij wel verder kijken. Er bleek inderdaad een grotere storing in het netwerk. Waarom dat niet op de site stond wist die niet, die was wel vaker niet actueel. Al met al zeer amateuristisch van deze "professionals" Ook wist die totaal niet aan te geven of ze er nu wel mee bezig waren, lat staan hoe lang het nog ging duren.
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 2
Badge +3
Dat is ontzettend akelig om te horen, @Bobby24 & @he615398! Ik zie dat voor jullie allemaal een ticket is aangemaakt. Ik heb deze situatie ook doorgestuurd naar de technische dienst, ik verwacht van hen zo spoedig mogelijk een terugkoppeling te ontvangen. Ik houd jullie op de hoogte! Wanneer er nog anderen zijn die last hebben van hetzelfde probleem in deze regio, hoor ik het graag zodat ik dit ook kan oppakken!
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 2
Badge +3
Hi DavidV,

Wat vervelend zeg! Er is inderdaad een melding binnengekomen wat betreft een storing in jouw omgeving. De technische dienst is er momenteel hard mee bezig om dit op te lossen. Zodra er een update is, hoor je van me!
Bobby24
Hi, David,
Als je in Bleiswijk woont of in de omgeving, dan zijn er inderdaad al een aantal mensen, waaronder ik,
die geen analoog, digitaal of FM hebben.
Erg lastig voor de 2e en 3e toestellen die nu niet te bekijken zijn.
Ze schatten dat het misschien een week kan duren, fijn he.
Gr.Bobby24
wi694766
Reputatie 1
We zijn nu bijna een week verder zonder enig resultaat. Ik word hier moedeloos van. De service-organisatie presteert ver beneden de maat en respectloos naar de klant. De enige reactie is die van helpdeskmedewerker Rozemarijn die zegt het vervelend te vinden dat er geen signaal is en belooft de storingsdienst aan de mouw te trekken. Zelfs op de website wordt geen melding gemaakt van de algemene storing. Staat natuurlijk wel beter voor de argeloze bezoeker van de site, maar geeft ook weer hoe slecht de organisatie in elkaar steekt. Stel op de website maar de vraag of er een storing is in Bleiswijk. Je krijgt als antwoord: "We hebben geen storing op jouw adres gevonden.". Vele dorpsgenoten weten inmiddels beter en ergeren zich aan de trage wijze waarop deze storing wordt verholpen. Mochten er problemen zijn die deze lange tijd rechtvaardigen, maak er dan melding van. Laat de klant niet bungelen. Het is dat ik ook over een DAB-ontvanger beschik, anders zou ik geen radio in huis hebben. Vind ik onmisbaar. Ook de tweede tv staat er al dagen als nutteloos object. Waarom moet het oplossen van deze storing zo lang duren? Communiceer Telfort, je bent toch een telecombedrijf!!!
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 2
Badge +3
Hi wi694766,

Het is heel begrijpelijk dat je het helemaal beu bent! Ik heb net bericht gekregen van de technische dienst. De oorzaak is nu gevonden en er wordt aan gewerkt. Er is een verstoring in het glasnetwerk waardoor meerdere mensen geen analoge tv kunnen kijken. Zodra ik meer weet ontvang je weer een update!
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 2
Badge +3
Hierbij een update: ik heb net bericht gekregen van de technische dienst. De oorzaak is nu gevonden en er wordt aan gewerkt. Er is een verstoring in het glasnetwerk waardoor meerdere mensen dus geen analoge tv kunnen kijken. Zodra ik meer weet ontvang je weer een update!
DavidV
Reputatie 1
Bobby24 schreef:

Hi, David,
Als je in Bleiswijk woont of in de omgeving, dan zijn er inderdaad al een aantal mensen, waaronder ik,
die geen analoog, digitaal of FM hebben.
Erg lastig voor de 2e en 3e toestellen die nu niet te bekijken zijn.
Ze schatten dat het misschien een week kan duren, fijn he.
Gr.Bobby24

Yep, Bleiswijk.

Update van de Helpdesk was dat de storing nu aan de KPN is doorgegeven en dat het tot maximaal 5 werkdagen kan duren voor het opgelost is. Dat zou de reparatie over het weekend tillen.
Je zou verwachten dat, als er meerdere mensen dezelfde storing hebben, er ietsje harder gelopen wordt door de providers en netbeheerders...
Geen idee waarom het in deze tijd, waar bestelde onderdelen dezelfde dag nog in huis kunnen zijn, meer dan een week moet duren voor een netbeheerder een storing oplossen kan.
DavidV
Reputatie 1
Rozemarijn - Telfort schreef:

Hierbij een update: ik heb net bericht gekregen van de technische dienst. De oorzaak is nu gevonden en er wordt aan gewerkt. Er is een verstoring in het glasnetwerk waardoor meerdere mensen dus geen analoge tv kunnen kijken. Zodra ik meer weet ontvang je weer een update!

Hallo Rozemarijn.
Dank voor de update. Ik ben erg benieuwd hoe snel de heren en dames technici in staat zijn een verstoring te verhelpen.
wi694766
Reputatie 1
We zijn inmiddels meer dan een week verder nadat er een storing is opgetreden. WANNEER WERKT ALLES WEER NORMAAL? Ik weet dat analoog e.d. om allerlei redenen uit de gratie ligt bij de providers, maar nu nu maakt Telfort het wel erg bont. Dat er een storing is in het glasnetwerk zoals Rozemarijn ook al constateert, weten we sinds op 26 april. Volgens de storing-check op de website werkt alles naar behoren. Dat is toch bedrog? Veel dorpsgenoten weten beter! Waarom moet dat zo lang duren? Hallo Telfort: los dit probleem als de wiedeweerga op! Wat moet ik doen om jullie in beweging te krijgen? Zorg dat je netwerk functioneert, dat vormt toch je core business? De enige stok achter de deur is het beëindigen van het abonnement. Maar daarmee is de storing vermoedelijk nog niet opgelost. Ik overweeg het wel.
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 2
Badge +3

Onderwerp: Storing analoge TV in Bleiswijk

Beschrijving: Circa 45 glasvezelklanten ervaren problemen met analoge TV. De rest van de diensten werken nog wel. De oorzaak is gevonden, er zijn glasvezelkabels beschadigd die moeten worden gerepareerd. De reden dat het zo lang duurt is dat er toestemming moet worden aangevraagd om in de grond kabels te repareren.

Wat kun je zelf doen? Als het nog niet werkt, herstart dan je glasvezelmodem.

-------

Update #1: vrijdag 4 mei: de oorzaak is gevonden en de storing is naar verwachting dinsdag 8 mei opgelost. Mocht het dinsdag nog niet zijn opgelost, herstart dan je glasvezelmodem.

Update #2: dinsdag 8 mei: hierbij een update vanuit de technische dienst. Er moet gegraven worden in openbare wegen, waar toestemming voor moet worden gevraagd. Er wordt nu gewerkt aan een back-up route. Een update volgt zo spoedig mogelijk.

Update #3: woensdag 9 mei: De storing is sinds gisterenmiddag opgelost. De monteur heeft geconstateerd dat er een kruising bleek te zitten in de vezels in de grond. De oorzaak is nog onbekend, vermoedelijk heeft dit te maken gehad met werkzaamheden in centrales.

Update #4: vrijdag 18 mei: De storing was weer terug en is gelukkig opgelost.
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 2
Badge +3
Ter info: om het overzichtelijk te houden zijn twee topics over dit onderwerp samengevoegd. Als er updates zijn kun je dit terugvinden in dit topic.
he615398
Reputatie 1
Gelukkig zijn er ook nog andere manieren om TV te kijken. Telfort geeft met veel lovende teksten aan dat ook zij dat nu aanbieden. Dus wil ik, omdat de 2e TV het wegens problemen bij Telfort niet meer doet, op mijn laptop gaan kijken. Net zoals Ziggo etc. Maar helaas werkt dat niet allemaal als je een "oud" glasvezel modem hebt. Laat ik die nou net hebben. Dus dat werkt ook al niet.
De oplossing is volgens de Telfort medewerkers simpel. Neem een ander ( duurder abonnement met voor mij aanwijsbare nadelen) dan krijgt u een nieuw modem en kunt u alles doen, veel meer dan wat u nu kunt. Als ik dan expliciet vraag of er nadelen zijn, dan is dat niet zo. Pas als ik zelf vraag of mijn FM het dan nog doet wordt mij verteld dat dat helaas niet zo is. Dat zie ik als een duidelijk verkeerd voorlichten van klanten. Volgens mij is het weglaten van relevante informatie strafbaar.
Jammer, ben al jaren bij Telfort, maar door dit gedoe sinds vandaag actief aan het rondkijken naar een alternatief en aan het vergelijken.
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +15
Je kent dit vergelijk tussen het oude en nieuwe abo?
https://forum.telfort.nl/internet-267/uitleg-vergelijk-ons-oude-en-nieuwe-glasvezelabonnement-49935
Galdor68
Het is juist dat nieuwe glasvezelpakket zeker met de laatste wijzigingen die het een verhoudingsgewijs duurder pakket maken.
Dat vergelijk laat niet goed zien dat je al je coax kabels mag of eigenlijk moet gaan vervangen door utp voor de tv op de slaapkamer, en daarbij ook nog 5 euro per maand moet betalen voor een apparaat wat vermoedelijk niet eens zo heel veel aanstaat. En meerdere bijkomende practische problemen komen daarin niet echt aanbod. Dat hoeft ook niet dat is in de reacties wel terug te vinden.

Zo heel veel meer kan er niet, niet zo veel dat het de overstap waard maakt. Los van de voors en tegens van dvb wat je verliest de mogelijkheid om je fmtuner te gebruiken verlies je, de keuze vrijheid van router, zeker als je alles in 1 hebt.
Het enige echte pluspunt is internet en tv over 1 kabel waar er nu twee voor nodig zijn of meerdere switchses en een boel instellen. En indien gewenst het kijken op een pc of laptop via de interactieve tv site.

Kort samengevat zeker met de nieuwe prijzen, wie nu van oud naar nieuw glas overstapt verliest meer dan dat er voor terugkomt en tegen een hogere prijs.

Wat in het antwoord staat klopt als er iets moet worden gerepareerd in openbare grond zullen daar de nodige toestemmingen van uit de betreffende gemeente nodig zijn. Er kan niet zomaar een stuk weg of trottoir worden opengebroken. Wel zeer vreemd dat dit precies alleen de vezel betreft waar het dvbc lampje op staat. Aangezien deze samen in 1 mantel zitten.
Leo R
Lijkt me meer een peiling hoeveel mensen piepen. Het coax signaal gaat sowieso verdwijnen eind van het jaar. Geen zin in 3 extra decoders. Cai bleiswijk dan maar weer om het dvb c signaal binnen te halen. Meerwaarde Telfort wordt steeds minder zo
Galdor68
@Leo R Hoe kom je aan die wijsheid inside info ergens vandaan??
Leo R
Van de week 3e keer servicemedewerker aan de lijn gehad en die gaf dit aan. Veel kosten weinig gebruikers blabla verhaal en vooral omdat ziggo analoog ook gaat beeindigen....:@
Galdor68
Dat weinig gebruikers is een beetje een broodje aap verhaal, het is dat de recentelijk overgenomen OBN klanten gewoonweg zijn verplicht naar KPN te gaan op het nieuwe platform ofwel elders heen te gaan anders was de gebruikers groep groter dan deze nu al is door de eerdere overgenomen klanten.

Analoog staat los van DVB daar gaat Ziggo gewoon mee door dus dat is vreemd als dit als reden meespeelt.
Dat valt me vaker op dat DVB-c en het echte analoge signaal voor het gemak beide analoog wordt genoemd terwijl er niks analoog is aan Digital Video Broadcast.

Ik ben benieuwd of dit nu dan toch officieel bevestigd kan worden @Stephen - Telfort want eerder werdt steeds aangegeven dat hier nog niks over bekend is.
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +15
Ik begrijp eigenlijk dat constante vragen om bevestiging van het stoppen niet.
Zodra daar iets over bekend is wordt dat ongetwijfeld gecommuniceerd.
En dat niet alleen in dit topic.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P