beantwoord

[Opgelost] App interactieve tv geeft zwart scherm

• 4 april 2018
  • TV
  • 41 reacties
  • 1670 keer bekeken

boeyhoen
Gisteren vernieuwde app gedownload. Op de ene ipad prima. Op de andere krijg ik alleen zwart scherm.
Wat doe ik fout?
icon

Beste antwoord door Jurgen - Telfort 6 april 2018, 13:38

Onderwerp: De iTV app geeft een zwart scherm - update 19 april

Beschrijving: Een aantal klanten ziet een zwart scherm wanneer ze updaten naar de nieuwe iTV app. De afgelopen week is het gelukt om verschillende bugs op te lossen voor zowel Android als iOS.

Voor Android gebruikers:
Vorige week hebben we veel signalen ontvangen dat er in versie 6.0.1 van de iTV app een crash zat voor Android. De technische dienst heeft hiervoor de oorzaak gevonden. Zij hebben deze crash zo snel mogelijk opgelost en versie 6.0.2 voor Android live gezet. Ook zouden gebruikers met versie 6.0.1 geen crashes meer moeten ervaren. Voor gebruikers met een ouder besturingssysteem wordt er nu in de play store automatisch een light versie van de app gedownload.Je kunt hier de app downloaden.

Voor iOS:
Inmiddels heeft ook de iOS versie van de iTV app een update, met versie 6.0.1. Deze app is ook geschikt voor besturingssystemen met versie 10.3.3. Je kunt de app downloaden in de AppStore

Wat kun je zelf doen? Installeer de app opnieuw. Er is sinds deze week weer een nieuwere versie van de app beschikbaar voor Android waarin verschillende bugs, waaronder crashes, zijn verholpen. Ook kunnen android gebruikers de tip die Knorde gaf als tijdelijke oplossing proberen.

Lopende issue:
Er zijn momenteel nog problemen met het afspelen van items op sommige toestellen. Dit gaat om toestellen met een Android besturingssysteem. De oorzaak hiervan ligt bij de chipset van het toestel (MediaTek). De technische dienst is momenteel hard aan het werk voor een oplossing en wanneer ze deze hebben, wordt er uiteraard weer een app update uitgebracht.

Volgende update: 27 april

Bekijk reactie

41 Reacties

Galdor68
Mischien voldoet de andere net niet meer aan de systeem eisen.
boeyhoen
Hoe weet ik of dat zo is ?
Galdor68
Ios 10 of nieuwer zie link
https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/online-tv-kijken.htm
boeyhoen
Ik heb Ios 10.3.3 en toch werkt ie niet. Rara?
Galdor68
Toestel even helemaal uit en aan zetten?
Je bent niet de enige met problemen
Zie dit topic https://forum.telfort.nl/nieuws-251/itv-app-vernieuwd-2018-75201?postid=617597
Carohn
Ik had gisteren hetzelfde probleem. Ik kwam erachter dat mijn ipad niet aan de systeem eisen 10.0 of meer voldoet. Maar ik vind het van Telfort bijzonder klantonvriendelijk om een app te updaten zodanig dat ouderen toestellen er ineens geen gebruik meer van kunnen maken, Laat dan de oude app gewoon staan en zorg ervoor dat mensen die aan die systeemeisen niet kunnen voldoen gewoon met oude app verder kunnen. Nu heb ik geen tv meer op mijn ipad.Wat gaan jullie hieraan doen?
Dat ik nu plotseling een nieuwe ipad zou moeten gaan kopen is wel wat erg kort door de bocht.
Ook in jullie nieuwsbrief wordt daar niets over vermeld , wel dat we voortaan in heel Europa tv kunnen kijken.
Graag zo spoedig mogelijk een goede oiplossing hiervoor
Anu01
Reputatie 1
Ik heb ook hetzelfde probleem.
Bij het opstarten van de app krijg ik ook alleen een zwart scherm te zien.
En ja, de ipad heeft ios 10 en hoger als software.
Kan de vorige verie van de app helaas ook niet meer terug vinden in de store.
Heel erg vervelend, omdat ik regelmatig de app gebruikte.
Hoop op een snelle oplossing.
knorde
Reputatie 4
Badge +4
Ik weet niet of er directe links gegeven mogen worden (Telfort kunnen jullie daar wat over zeggen?) maar de oude versie is nog te vinden op google en dan kan je gewoon dat losse apk bestand installeren.

NB: Telfort dit is niet om klanten weg te houden bij de nieuwe app, puur en alleen om mensen weer gebruik te laten maken van de itv app.
4soulshine
Reputatie 1
Zelfde probleem met iPad 10.3.3 wat gaan jullie er aan doen Telfort?
mandy
Reputatie 5
Badge +5
Lijkt mij geen probleem knorde.
Het is toch voor klanten van Telfort?
lvw
Ik heb de ITV app op mijn IPad. Sinds gisteren krijg ik geen beeld meer als ik de app open (zwart). Net geprobeerd opnieuw de app te installeren, resultaat blijft het zelfde. De stappen voor eventuele storing/oplossingen inmiddels doorlopen.
Jurgen - Telfort
Badge +13

Onderwerp: De iTV app geeft een zwart scherm - update 19 april

Beschrijving: Een aantal klanten ziet een zwart scherm wanneer ze updaten naar de nieuwe iTV app. De afgelopen week is het gelukt om verschillende bugs op te lossen voor zowel Android als iOS.

Voor Android gebruikers:
Vorige week hebben we veel signalen ontvangen dat er in versie 6.0.1 van de iTV app een crash zat voor Android. De technische dienst heeft hiervoor de oorzaak gevonden. Zij hebben deze crash zo snel mogelijk opgelost en versie 6.0.2 voor Android live gezet. Ook zouden gebruikers met versie 6.0.1 geen crashes meer moeten ervaren. Voor gebruikers met een ouder besturingssysteem wordt er nu in de play store automatisch een light versie van de app gedownload.Je kunt hier de app downloaden.

Voor iOS:
Inmiddels heeft ook de iOS versie van de iTV app een update, met versie 6.0.1. Deze app is ook geschikt voor besturingssystemen met versie 10.3.3. Je kunt de app downloaden in de AppStore

Wat kun je zelf doen? Installeer de app opnieuw. Er is sinds deze week weer een nieuwere versie van de app beschikbaar voor Android waarin verschillende bugs, waaronder crashes, zijn verholpen. Ook kunnen android gebruikers de tip die Knorde gaf als tijdelijke oplossing proberen.

Lopende issue:
Er zijn momenteel nog problemen met het afspelen van items op sommige toestellen. Dit gaat om toestellen met een Android besturingssysteem. De oorzaak hiervan ligt bij de chipset van het toestel (MediaTek). De technische dienst is momenteel hard aan het werk voor een oplossing en wanneer ze deze hebben, wordt er uiteraard weer een app update uitgebracht.

Volgende update: 27 april
Yuppie321
Op mijn ipad4 krijg ik een zwart scherm op jullie tv app maar op mijn iphone 5 s werkt deze wel. Hoe kan dat?
Galdor68
Was het wellicht beter geweest om vooraf toch een aantal tablet en telefoon modellen te markeren als niet geschikt zodat deze niet vanzelf de laatste versie voorgeschoteld kregen.
Frenk24
Reputatie 1
Mijn vrouw en ik hebben beiden een Samsung Galaxy S5, bij mij werkt de nieuwe app wel, bij mijn vrouw niet. Ik heb de app al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd en ook de beeldkwaliteit op laag gezet. Het scherm bij haar blijft zwart. Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt!
GJC
Reputatie 8
Badge +10
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar dat doet me toch vermoeden dat er een verschil is tussen jullie toestellen.
Draaien jullie beiden dezelfde Androïd-versie? Inclusief dezelfde updates?
Werken beide toestellen verder wel identiek? Browsen of iets in YouTube bekijken?
Beiden een abonnement of prepaid?
Is dat verschil er als jullie op dezelfde plek zijn of alleen als een van de twee toestellen een ander verbindingstype gebruikt?
Frenk24
Reputatie 1
Exact dezelfde android versie 6.01 en exact hetzelfde abonnement. Geen verschil in plekken, de mijne doet het wel, die van haar niet
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Ik zou toch ook denken dat het in het toestel zit. Kan bijna niet anders.
Galdor68
Is de een de gewone S5(SM-G900) en de ander een S5plus(SM-G901F) dan kan het komen door een verschillende cpu.
Hoevol staan beide toestellen hoeveel actieve apps dus hoeveel geheugen is er beschikbaar?
Als op een toestel bijvoorbeeld Facebook contant actief is op de achtergrond zou dit al verschil kunnen maken.
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Of verschillende beveiligings apps?
Frenk24
Reputatie 1
Zelfde type (SM-G900F), zelfde beveiligingsapps, zelfde kernelversie, zelfde buildnummer, zelfde knox -versie, kortom de toestellen zijn identiek. Schiet mij maar lek ;)
GJC
Reputatie 8
Badge +10
Wissel de simkaarten eens. Verhuist het probleem dan mee?
Galdor68
Dan zou ik het in de draaiende apps zoeken, dus hoeveel ram geheugen er beschikbaar is. Apps die constant op de achtergrond draaien om status updates etc in de gaten te houden. Er zal toch verschil in het gebruik zitten wat de apps betreft en andere instellings opties.
Frenk24
Reputatie 1
Simkaarten omwisselen lost nix op, het probleem verhuist niet mee, ligt waarschijnlijk wel aan haar toestel. Ik zal het geheugen etc. eens bekijken, thanx voor het meedenken!
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Als je wat vindt deel je dat dan hier?
Mogelijk is een ander er ook mee geholpen. :)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)