Opeens waardeloze televisie ontvangst

• 18 mei 2013
  • 8 reacties
  • 2066 keer bekeken

Sinds pakweg dag of vier slechte tv ontvangst. Veel gestotter, tot soms helemaal wegvallend (zender niet beschikbaar). Paar seconden later weer beeld. Resetten van router (zyxel P-2812HNU-F1) en tv kastje (motorola) brengt niets positiefs.

Televisie is bedraad aangesloten. Draadloos was sowieso een drama.

Wat mij opvalt is dat het erop lijkt dat de internetsnelheid enorm fluctueert. van de normale ongeveer 20 MBit teruglopend tot soms minder dan 2. De Zyxel status laat dat niet zien, die geeft steeds strak een Mbit of 18/20, maar telkens wanneer de ontvangst slecht is geven externe speedtesters een hele slechte snelheid aan. Soms zo slecht dat de downloadsnelheid beduidend lager is dan de uploadsnelheid.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

8 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Heb je het modem binnen de 50cm op het ISRA punt aangesloten
Ja, dat is het niet. is ook niets in veranderd. Heeft maanden redelijk gewerkt en nu opeens bij vlagen heel slecht. Heel wonderlijk
Reputatie 8
Badge +18
Het advies wat webcare Telfort je eventueel gaat geven is toch het modem zo dicht mogelijk op het ISRA punt aansluiten 
Dichterbij dan nu kan niet, staat er zo ongeveer bovenop, dus dat is makkelijk. Maar inmiddels weet ik dat ik van Telfort klantenservice e.d. niet veel hoef te verwachten, dus het zal wel kloppen wat je zegt.

Internet op zich is redelijk, maar TV van Telfort was een vergissing, goedkoop is duurkoop en zo. Ach nog een paar maanden, ga ik naar zo'n andere briljante klup. Heel veel keuze is er helaas niet hier.
Als je modem vlakbij het ISRA punt staat, en strak 18/20 Mb/s aangeeft zou ik toch nog eens naar je eigen bedrading en netwerk kijken.
Stekkertje met slecht kontakt, gebroken draadje in kabel, torrents misschien?
Het vreemde is dus dat regelmatig de kwaliteit gedurende meerdere uren prima is, dan opeens een hele poos heel wisselvallig. Kabelbreukje zou misschien kunnen, maar lijkt mij zo vreemd. Tussen Zyxel en Motorola zit een kwalitatief behoorlijk goede cat5e kabel. Vanuit de fabriek gestekkerd, dus geen zelfbouw. Qua bekabeling is er ook niets van de plaats geweest de laatste maanden en het heeft een maand of 4 behoorlijk gefunctioneerd.

En zoals ik daarbij al aangaf, de stream lijkt niet strak 18/20 Mb/s te zijn. Ja die zyxel doet wel net alsof, maar het is wel heel verdacht dat, terwijl de zyxel vindt dat er een prima verbinding is, die verbinding niet zo prima is. Ook qua internetgebruik is dat dan merkbaar. Veel trager. Verder draait er bij niets speciaals. Twee PC's, waarop nauwelijks gedownload wordt (geen torrents o.i.d.) en die redelijk beveiligd zijn, een NAS'je en dus de TV. Dat is alles.

Kortom, vreemd probleem. Als het doorzet dan zal ik eens een storing melden.
Ik zou toch niet bij voorbaat je eigen bekabeling uitsluiten (Uit eigen ervaring!) Kan je je de bestaande bedrading, al is het tijdelijk, eens vervangen door andere?
En dinsdag een storing melden kan natuurlijk altijd.
ik zal der eens een ander kabeltje tussen hangen. kwaad kan het natuurlijk nooit.

Reageer