beantwoord

Ontvanger geeft fout 12

• 9 april 2013
  • 7 reacties
  • 1876 keer bekeken

Ik ben onlangs op vakantie geweest en heb gedurende deze periode de 2e ontvanger van het stroom gehad. Bij het aanzetten van de decoder krijg ik nu fout F12. Wat ik gedaan heb is de ontvanger 1 op 1 vervangen met de 1e ontvanger die het nog wel goed deed (scart, en UTP (port 4 op de router)), bood helaas geen soelaas. Ook het verwijderen van de software en vervolgens terug naar fabrieksinstellingen hielpen niet.
icon

Beste antwoord door jimny 10 april 2013, 13:46

Laatste optie is het modem resetten d.m.v. met paperclip indrukken in het kleine gaatje acherin het modem gedurende 30 sec.

Als dit ook de oplossing niet bied dan ben ik bang dat de ontvanger defect is en daar heb je Henk Telfort bij nodig voor een nieuw kastje
Bekijk reactie

7 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Haal de voeding van de ontvanger gedurende 30 sec los.

Is de tv ontvanger draadloos of bekabeld aangesloten
Haal de voeding van de ontvanger gedurende 30 sec los.

Is de tv ontvanger draadloos of bekabeld aangesloten

Ja, dit is in zekere zin ook geprobeerd. Ik heb op de slaapkamer de ontvanger losgekoppeld (om er zeker van te zijn dat het niet lag aan Power over ethernet switch) en heb deze beneden op de plek van de werkende ontvanger neergezet (meer als 30 seconden uit geweest) , vervolgens heb ik alles 1-op-1 overgezet qua ontvanger. Dus ontvanger boven op de plek van beneden met dezelfde aansluitingen (UTP en scart). 
Reputatie 8
Badge +17
De draadloze adapters resetten d.m.v. indrukken reset knopjes binnen 2 minuten.
Dat heb ik al omzeild door rechtstreeks op de router aan te sluiten. Zelfs met de utp kabel van de werkende ontvanger blijf ik fout 12 houden.
Reputatie 8
Badge +17
Laatste optie is het modem resetten d.m.v. met paperclip indrukken in het kleine gaatje acherin het modem gedurende 30 sec.

Als dit ook de oplossing niet bied dan ben ik bang dat de ontvanger defect is en daar heb je Henk Telfort bij nodig voor een nieuw kastje

Dan zal het de ontvanger zijn, deze gaf vanaf het begin af aan al problemen.
Reputatie 4
Badge +3
@koenb,

Zojuist een vervangende decoder opgestuurd. Deze zal met 3-5 werkdagen binnenkomen.

Excuus voor het ongemak.

Henk

Reageer