Online Tv op laptop

  • 24 juni 2017
  • 39 reacties
  • 1478 keer bekeken

Reputatie 1
Als ik online tv wil kijken op mijn pc kan ik wel inloggen, maar verder alleen opnemen, want er zou geen verbinding zijn met het netwerk? 404 error
Oh en ik tik hier toch in en mijn TV werkt ook en die hangt aan dezelfde modem.

39 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi brnrds, wat vervelend dat je een 404 foutmelding krijgt als je TV online wil gebruiken. Ik wil dit graag verder met je nalopen. Om dit te doen stel ik een aantal vragen. Kan je mij verder vertellen wat je al getest hebt? Merk je dit bijvoorbeeld met 1 PC/laptop of merk je dit met meerdere apparaten? Kan je wel gebruik maken van de ITV online app op een tablet of mobiel? Merk je een verschil als je een andere browser gebruikt? Heeft het eerder wel gewerkt? Sorry dat ik je zo overval met vragen, maar aan de hand hiervan kan ik je een beter antwoord geven.
Reputatie 1
Hoi Wieger

Ik heb het met Chrome en Opera geprobeerd op de laptop en de PC maar beiden geven dezelfde melding 404 content niet beschikbaar.
Werk met W7 64 bits
Herken het problem, geeft bij mij ook aan dat ik niet thuis ben (pc en tablet). Toevallig ook last ervan dat niet alle kanalen op de tv worden gevonden?

Voor webcare, je collega's zijn er al mee bezig. Hopelijk word het snel opgelost, heeft na oplevering nieuwe leverstraat nog niet goed gewerkt met de geleverde apparatuur (itv box van m'n broer (ook telfort klant) werkt daarintegen wel goed op onze verbinding). Sinds vanavond wel een probleem erbij, de ontvanger verliest regelmatig de verbinding, omschakelen naar een andere zender lost het probleem tijdelijk op.
Reputatie 1
Nou ik heb nog geen problemen met het vinden van kanalen op de tv voor zover mij bekend want ik ben niet geïnteresseerd in de meeste zenders. Zou dan het hele lijstje een keer moeten doorlopen, maar het lijkt ok.

Gisteren kreeg ik de melding dat Silverlight niet geïnstalleerd was.
Nou dat is een optie die niet meer wordt ondersteund en dat werkt evenmin.
HTML5 is de nieuwe norm dacht ik zo.
Maar de 404 fout is niet opgelost.
Het heeft bij mij nog niet eerder gewerkt.

Md de Bruin
Wat je melding betreft, ik weet uit mijn computertijd dat lokale ongecompenseerde lijntjes de grootste bron van problemen vormen. Dus het is de vraag in hoeverre het draadje dat naar een buitenkast of dichtstbijzijnde centrale voert in orde is? Probeer eens een andere kabel in huis. Overgangsweerstanden en oxidatie zijn bronnen van problemen zoals contacten van de telefoonaansluiting, stekers enz. Dat merk je niet altijd met spreken, maar datacommunicatie is veeleisender. Steek de HTML steker op de Tv eens in een andere ingang.
Al een heleboel uitgeprobeerd, heb ook in het ict vak gezeten en een telematica opleiding.

Wel goede punten welke je aangeeft, heb nadat mijn netwerk problemen gaf de kabels uit het installatie pakket gepakt en dwars door het huis gelegd. Helaas geen verschil, tevens een nieuw ontvanger kastje opgestuurd gekregen. Zijn bij mij behoorlijk wat zenders, zowel normale als hd. Gisteren ook een monteur op bezoek gehad welke na uitleg alleen wat instellingen op het kastje hoefde te controleerde, hij merkte dat ik wel wist waar ik het over had. (Is ook niet het eerste netwerk wat ik aan heb gelegd)

Silverlight is inderdaad nodig. Het platform voor tv kijken pc/tablet werkt hiermee.
Reputatie 1
MdBruin

Lijkt erop dat er toch iets mis is met het signaal zelf.
Maar als ze daar geen data-analyser of spectrum-analyser op zetten kom je er niet uit lijkt mij.
Fluctuaties in het signaal ontdek je zo niet. De fout-rate kan te hoog liggen.
De PTT later KPN vond het meestal al voldoende als je kon praten over de telefoon.
Maar de dropouts in het signaal maakten datacommunicatie vaak tot een ramp.
Probleem is dat je het niet even elders kunt uittesten. Schelledraadjes in een tijd van cyberspace haha.
Wat een paradox. Ziggo heeft dan wel UHF kabels, maar daar zijn ook heel wat problemen mee.
Was zelfs een van de reden dat ik overgestapt ben.:(
Niet in het signaal, de monteur denk hetzelfde als mij. Er gaat iets fout met mijn account (bij kpn).
Het kastje met het account van mijn broer werkt namelijk wel zonder problemen en kan ook zonder problemen nieuwe software ophalen. Zou binnen 48 uur opgelost moeten zijn, de monteur heeft namelijk verzocht om voor mij een nieuw account aan te maken.

Signaal kwaliteit is prima, getest door telfort.
Reputatie 1
Misschien zit jij ook op de verkeerde draadjes?
Ik hoor het vanavond wel.
Volgens de man die hier was is het ene stel van KPN en het andere van Telfort????
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Oh en ik tik hier toch in en mijn TV werkt ook en die hangt aan dezelfde modem.

Dat je internetverbinding en de TV via de TV-ontvanger wel goed werken staat los van iTV-online.
De TV-ontvanger en iTV-online op een PC/laptop/tablet etc. hebben beiden een andere bron en werken onafhankelijk van elkaar.
De TV-ontvanger heeft een eigen signaalaanvoer en IP-adres via internet en een (eigen) VLAN in de modem en dit wordt doorgestuurd naar je TV-toestel.
iTV-ONLINE daarentegen komt binnen via een reguliere http(s)-verbinding via een ander VLAN, namelijk dat van je internetverbinding zelf, op dezelfde wijze waarop je iedere andere website bezoekt.

Het is dus niet zo dat als de één niet werkt de ander het ook niet doet, en andersom...
Reputatie 1
De monteur vloog even langs en heeft alleen gekeken of er signaal was.
Dat wel zeggen of de lampjes op het modem branden. Zoef weg was hij weer.:D
Het ging er volgens mij om dat op hetzelfde netwerk de computer als mede de tv ontvanger zitten, maar dat het kijken op de computer de 404 error oplevert.

Bij mij werkt internet en telefonie zonder problemen, zou zeggen dat ik dan wel goed gepatched ben. Daarbij zou anders ook de box van m'n broer ook niet horen te functioneren op onze verbinding.
Blijft een apart probleem, de monteur was dit nog niet tegengekomen.

Qua werk van de monteur, hangt van de opdracht af. Bij mij wist de monteur wat het probleem was en kon nakijken of er geen verborgen zenders in de lijst stonden. Kan snappen dat als er niet goed gecommuniceert is dat dan de monteur zoiets heeft van ja het werkt, ben klaar.
Reputatie 1
Tja, ik wist in het begin niet dat Telfort tv kijken op de PC niet werkte en deze monteur was van KPN.
Dus ik denk niet dat hij daarmee iets zou doen. Het was gewoon een telefoonman, die voor de eventuele draadjes kwam en dat verder niet eens heeft geopend.
Was geen aanval op jouw hoor ;)
Alles hangt af van welke monteur en welke opdracht er is.
Een kpn monteur zal alleen naar de aansluiting kijken en daar houd het op voor hem/haar.

Merkte al dat de monteur welke ik had ook genoeg moeite had met de helpdesk, weet niet of hij ook op de consumenten helpdesk binnen kwam. Stappen die al gedaan waren moesten nog een keer.
Reputatie 1
Zo vatte ik het ook niet op hoor.
Was op zich wel een aardige man, maar voor een aantal vragen moest hij toch echt eens gaan zitten zoals de werking van het opneempakket en de indeling van de programma's en daarvoor uitgebreid de helpdesk bellen, dat wekte bij mij weinig vertrouwen:D.
Ik had nog wel wat vragen, maar dacht, ik zoek het verder zelf wel uit.
Je neemt aan dat zo'n man er alles van weet.
Maar zelf ICT er geweest zijnde weet je ook dat het onmogelijk is al die systemen met haakjes en oogjes te kennen.



In elk geval werkt het TV op de laptop kijken nog steeds niet.

Een positief geluid mag ook wel klinken de Chromecast werkt eindelijk naar behoren zonder gehaper en met een goede beeldkwaliteit, zelfs op Youtube. Al ben je daar ook wel een tijdje mee zoet wat instellen betreft.
Groetjes 🙂
Ik krijg precies hetzelfde scherm, heb alleen geen opname pakket erbij zitten.
Maar ook de melding: U kunt dit programma niet bekijken. Er is geen verbinding met uw thuisnetwerk.

Nog geen reactie gezien vandaag (post of mail), eigenlijk zin de 48 uur al om maar geeft ze nog wat tijd.
Einde van de middag weer aan de telefoon als ik geen reactie heb ontvangen.
Nu 8 dagen al geklier en als het nu een zender was welke we nooit keken, maar natuurlijk precies de zenders die we vaak kijken.

Helemaal precies nee, wel voor het grootste gedeelte. Maar iedereen heeft zijn/haar eigen specialisme.
Reputatie 1
Dat thuisnetwerk zou nog een instelling kunnen zijn.
Maar dat weet je zelf ook wel.
Het werkt bij mij in elk geval op geen enkele browser.

Welke zenders zie je niet?
Kan ik eens zien of ik ze wel ontvang.
O.a de rtl's en dicovery channel (hd en gewoon).

Moet ook een instelling ergens zijn, anders zouden er meer mensen klagen.
Vandaar dat de monteur een nieuw account heeft geregeld (als het over gekomen is)
Reputatie 1
Nou die werken bij mij wel allemaal.
Vreemd want het zit toch in een standaard pakket?
Ja inderdaad het standaard pakket. Gebeld en het is in 1 keer 72 uur, terwijl 48 uur aangegeven was. Morgen dus, echt niet blij op dit moment.
Hopelijk "binnenkort" opgelost. Was nog niets met de melding van de monteur gedaan, tenminste wat hij gevraagd had (nieuw account aanmaken). Nu weer in de molen van wachten, kan tot 5 werkdagen duren (hopelijk korter) en hopelijk dan een nieuw account met een werkende tv ontvanger, tablet en pc.
Reputatie 1
MdBruin
Hopen dat het opgelost wordt voor je.
Verder kreeg ik nog geen reactie op Tv op laptop of PC, werkt niet.
Gisteren een andere Silverlight (64bits) geprobeerd, noppes dus.
Een 404 error ontstaat als een pagina niet meer bestaat?
Reputatie 7
Badge +7
Hey brnrds, vervelend om te horen dat je nog steeds geen gebruik kan maken van ITV online. Ik begrijp dat je steeds foutcode 404 krijgt, terwijl je wel een goedwerkende internet en TV verbinding hebt. Met de browsers die je getest hebt, kan je misschien een oorzaak hebben. Chrome ondersteunt Silverlight al enige tijd niet meer volledig en voor Opera geldt hetzelfde. Zij willen inderdaad liever overstappen naar HTML5 video's, dan via deze dienst. De problemen met Chrome zijn opgelost en je zou dan een zwart scherm verwachten in plaats van een 404 foutcode. Ik heb daarom een melding doorgezet naar mijn collega's voor nader onderzoek. Een 404 error is een statuscode binnen HTTP voor not found. Zou je nog kunnen testen of je per zender een verschil merkt? Dat je bij de NPO zenders deze fout hebt, maar bij de RTL zenders niet? Ik laat het in ieder geval al onderzoeken. Mag ik er later bij je op terug komen?

@MdBruin
Wat balen dat je na de overstap nog niet goed TV hebt kunnen kijken. Kan me dan erg goed voorstellen dat je hier erg boos wordt door het uitblijven van een oplossing. Ik zie dat gisterenavond een verzoek is gedaan voor verdere controle van je account. Het is op het moment wachten op een reactie terug. Ik snap dat dit niet een antwoord is waar je gelijk iets mee kan. Zal de melding in de gaten houden. Als je nog vragen hebt, kan je deze aan mij stellen. Ik help je graag verder.
Reputatie 1
Hoi Wieger
Schiet mij maar lek, ik weet niet wat jullie zeer recent hebben gewijzigd, maar op Chrome werkt het NU ineens wel op praktisch alle zenders. Vanmorgen voor het posten werkte het in elk geval nog niet.

Stukken sneller met zoeken op de PC dan het omslachtige, tamelijk primitieve gedoe met de programmalijst op TV.
Kan zijn dat de Silverlight 64 bits nog wat heeft gedaan?
Alhoewel de 404 een algemene paginafout is van een niet gevonden website.
Moet de rest nog uittesten. Op Cyberfox werkt het inderdaad niet.
Maar op Opera doet hij het nu ook goed.

Bedankt zover. 😃
Als je een 64-bits browser hebt geinstalleerd wil het wel helpen al zou een 32-bits silverlite ook behoren te werken het zij alleen mogelijk wat vertraging opleveren.

Mooi dat het bij jou nu wel werkt.

Bedankt wieger, zonder tv (voornamelijk dan net de ontbrekende kanalen) is de sfeer gespannen thuis te noemen. Hopelijk kunnen ze het snel vinden en oplossen.
Reputatie 1
MdBruin
Het tegenstrijdige is dat ik op het internet las dat juist die 64 bits Silverlight niet zou werken.
Toch maar geprobeerd en dat werkte dus. Alhoewel ik niet overtuigd raakte of dat nu het probleem was. Vooral versie 5 zou moeilijkheden opleveren maar ik heb versie 5.1.50907.0/ 64 bits.

Tja, de TV verslaving kan spanningen opleveren. Ik ben het in elk geval niet na enkele jaren geheel onthouding haha. Was lid van de blauwe tv. (niet van de knoop) 🙂

Reageer