Onjuiste facturen, slechte service Klantenservice

• 3 oktober 2012
  • 24 reacties
  • 4530 keer bekeken

Beste Telfort,

Ik wil dat jullie zsm contact met mij opnemen.

Twee facturen (Internet &TV) die door Telfort bij mij in rekening zijn gebracht kloppen in mijn ogen niet. Daarom wilde ik contact met jullie opnemen.

Ik heb in totaal 25 minuten voor niets gewacht bij jullie 0900 nummer. Daarna heb ik jullie 0800 bestellijn gebeld en kreeg ik binnen 60 seconden een medewerker aan de lijn, die mij op een onvriendelijke manier vertelde dat zij mij niet kon doorverbinden. Dit vind ik echt belachelijk!

De beide incasso opdrachten heb ik terug laten boeken omdat ik deze niet met jullie kan bespreken en omdat deze facturen mijns inziens niet correct zijn.

Ik hoor graag van jullie.

24 reacties

Beste Telfort,

Ik wil dat jullie zsm contact met mij opnemen.

Twee facturen (Internet
Het onbeschofte van Telfort is dat zij nergens op reageren.

Zodra je een pakket wilt toevoegen of wijzigen in het voordeel van Telfort dan ontvang je per e-mail een bevestiging.

Ook ik heb problemen met een foutieve faktuur.
Doch een antwoord of reactie dat ontbreekt wanneer je bezwaren maakt tegen een factuur.
Een brief naar Telfort is onderweg , want bellen kost je een vermogen en ik weiger om daarvoor te betalen
Ook ik heb de automatische incasso laten storneren, dat is de enigste manier om controle te houden op je geld en foutieve fakturen.

Telfort is voor mij verliezende partij want ik kan per maand mijn abonnement beeindigen .
Inmiddels is de opzegging onderweg.
Badge +1
@Mathieu Haak,
Welkom op het forum! Mijn excuses voor de lange wachttijden bij onze telefonische klantenservice, graag help ik u verder. Wat gaat er volgens u niet goed op de laatste twee facturen? Als u mij ook naam, postcode en huisnummer via een privébericht kenbaar maakt, kan ik voor u nagaan wat er mis gaat.

Jeroen

@northon,

Wat klopt er volgens u niet aan de factuur? Graag help ik u verder om de factuur toe te lichten.

Jeroen
Hallo Jeroen,

Hartelijk dank voor je reactie.
Het is toch merkwaardig dat ik via een forum eindelijk een reactie ontvang.

IK heb over september en oktober foutieve fakturen ontvangen.
Ten onrechte is over deze maanden het opnemen pakket in rekening gebracht.
Alleereerst heb ik dit pakket niet besteld en bovendien was het gratis tot 01-06-2013.
De automatische afschrijving heb ik laten storneren.
Handmatig heb ik over september het juiste bedrag overgemaakt.
Voor oktober heb ik bewust nog niet betaald.
De reden hiervan is vragen om een reactie .
Want op geen enkele wijze wordt er gereageerd op klachten en bezwaren.
IK raak nu spuugzat van Telfort.

In de hoop dat jij nu in staat bent om eindelijk mijn probleem eens op te lossen
Bij voorbaat hartelijk dank voor je medewerking.
Badge +1
@northon,

Ik heb uw factuur bekeken en zie dat het 'Opnemen Pakket' onterecht in rekening is gebracht voor de maanden september en oktober. Ik zal deze kosten dan ook crediteren, het bedrag wordt in mindering gebracht op de eerst volgende factuur. Ik adviseer u het bedrag wat nu nog openstaat wel te voldoen, dit om een eventuele blokkade van uw verbinding te voorkomen.

Als u verder nog vragen heeft, dan zie ik die graag.

Jeroen
Beste @Jeroen, ik heb je een prive bericht gestuurd. Ik hoop dat jullie met een goede oplossing komen.

@northon, erg vervelend allemaal en raar dat je nu wel ineens een reactie krijgt. Ik ben ook niet te spreken over de service tot nu toe. Ik hoop dat je het kunt oplossen met Telfort. Succes!
@Jeroen

Hartelijk dank voor de snelle reactie en oplossing.
Crediteren is naar mijn mening niet zinvol, aangezien het contract per 04-11-2012 door mij is opgezegd.
Mijn voorstel is om het bedrag te voldoen onder aftrek van de kosten voor opnemen pakket.

Ik verneem het graag van je.
Badge +1
@Mathieu Haak,

Ik heb uw facturen bekeken en zal deze toelichten. U betaalt altijd 1 maand vooruit. De eerste factuur (28-08-2012) is altijd hoger, dit komt door de eerste ‘gebroken maand’ en de opvolgende maand. Op de eerste factuur betaalt u dus zowel de periode 06-08-2012 t/m 31-08-2012 en de volledige maand september. Dit geldt voor internet, Interactieve TV en het Eredivisie Live pakket. De verzend en administratiekosten zijn onterecht in rekening gebracht en zal ik crediteren. Dit bedrag wordt op de volgende factuur verrekend.

Op de tweede factuur (28-09-2012) zijn internet, Interactieve TV en Eredivisie Live in rekening gebracht voor de maand oktober. Gezien de BTW verhoging vanaf 1 oktober is het hogere BTW tarief gerekend om dat de diensten vanaf 1 oktober worden afgenomen. Het HBO pakket is tot 06-10-2012 gratis en is dus ten onrechte in rekening gebracht. Ook dit bedrag zal ik crediteren. Het Plus Pakket is altijd drie maanden gratis en de gratis periode loopt dus af op 06-11-2012. Zowel het HBO en Plus Pakket zijn nog actief, het HBO pakket kunt u via Mijn Telfort onder het de optie Interactieve TV opties wijzigen zelf uitschakelen.

Ik adviseer u om de twee facturen wel te betalen, dit om een eventuele blokkade te voorkomen. De bedragen die wij crediteren worden verrekend op de eerst volgende factuur.

Jeroen
Badge +1
@northon,

Indien het abonnement is beëindigt wordt het te crediteren bedrag verrekend en aan u overgemaakt.

Jeroen
@Jeroen,

Bedankt voor je reactie. Ook bedankt voor de toelichting op de facturen. Het is mij nu duidelijk.

De creditering van het bedrag aan verzend- en administratiekosten en het bedrag van het HBO pakket (samen 40 Euro) zie ik graag op de eerstvolgende factuur verschijnen.

Ik zal de beide facturen deze week alsnog betalen, hoe kan ik dit op de juiste manier naar Telfort overmaken?

Mathieu
Badge +1
@Mathieu Haak,

Graag gedaan! U kunt het openstaande bedrag overmaken naar rekeningnummer 548 t.n.v. Telfort B.V. onder vermelding van uw klantnummer. De te crediteren bedragen zullen op de eerst volgende factuur met u verrekend worden.

Jeroen
DRAMA"S door Telfort , foute factuur na proefperiode betalen voor pakketten die ik niet heb en het ergste .....geen reacties op mijn mail na diverse pogingen.
Trouwens indien men overstapt van Ziggo naat TELFORT dan sluit Ziggo de CAI af, en heb je geen analoge  TV meer voor de andere TV's, plus digitenne werkt niet op mijn adres.Niemand is nu thuis!! Kortom WAARDELOZE  SERVICE,
Badge +1
@grvisser,

Welkom op het forum! Graag help ik u verder. Ik heb gezien dat u op 22 september het pluspakket heeft beëindigd, de facturen waren op deze datum al opgemaakt en daarom is het pluspakket in rekening gebracht. Dit bedrag wordt uiteraard op uw volgende factuur in mindering gebracht.

U heeft voor uw tweede tv Digitenne besteld? Indien u hier problemen mee heeft dan verwijs ik u naar Digitenne.

Jeroen
@Jeroen,

Helaas kan ik mij vinden in de kritiek op de slechte bereikbaarheid. Daar kan ik nog aan toevoegen het leveren van een slechte dienst, want ik heb sinds de overstap naar Interactieve TV diverse problemen gehad: eerst viel het beeld en geluid weg, dat lijkt inmiddels opgelost door een nieuw Motorola kastje. Maar sinds dat nieuwe kastje doen de HD kanalen het niet meer. Ik heb voor beide problemen meerdere malen met de Klantenservice gebeld en dikwijls in de wacht gestaan en ook soms na tientallen minuten maar opgehangen omdat er niemand aan de lijn kwam.

Wat betreft het meest recente probleem, het niet werken van de HD kanalen: dat is nog steeds niet opgelost. Een medewerkster van de "2e lijn" heeft me exact een week geleden beloofd dat het binnen een dag opgelost zou zijn en dat ze ook de dag erna zou nabellen om te controleren of het inderdaad gelukt zou zijn. Beide NIET het geval en nu heb ik vandaag weer 20 minuten onverrichter zake bij de Klantenservice in de wacht gestaan.

Ik ben het zat om steeds in de wacht te hangen, en dan vervolgens als er wel iemand aan de lijn komt, iedere keer weer elke stappen te moeten doorlopen (waarschijnlijk volgens een vast "1e lijns script"), dezelfde vragen te moeten beantwoorden (snel resume: JA de instelling op het oude kastje stond UIT, JA de instelling HD op het nieuwe kastje staat AAN, NEE er komt geen enkele melding en NEE er verschijnen gewoon helemaal geen HD kanalen). Het ligt niet aan mijn medewerking, de HD kanalen doen het gewoonweg niet en het wordt hoog tijd dat jullie dit DAADWERKELIJK fixen, waarbij JULLIE contact met MIJ opnemen totdat het is opgelost.

Daarnaast heb ook ik een vraag over mijn meest recente factuur (het lijkt erop dat ik al moet betalen voor een HBO pluspakket, terwijl ik dat misschien wel helemaal niet wil aanhouden, nogal voorbarig) en wil ik een extra compensatie aanvragen (naast een bedrag dat me al is toegezegd, maar dat is nu niet meer toereikend wat mij betreft, omdat de problemen sindsdien nog altijd niet zijn opgelost).

Graag je reactie hoe dit alles snel en netjes op te lossen.

Vriendelijke groet,
Hilco Klinkert
Terzijde, maar ook niet in orde: bij het plaatsen van dit bericht zie ik ook dat mijn gebruikersnaam wordt weergegeven. En ik kan die niet veranderen. Klasse, maar niet heus!
Badge +1
@hifiliving,

Mijn excuses voor deze late reactie. Ik heb gezien dat mijn collega's dit probleem in onderzoek hebben en dat de HD kanalen nu wel correct werken. Ik ga er vanuit dat mijn collega's dit probleem op correct wijze zullen oplossen.

Het HBO pakket is de eerste twee maanden gratis en is op 16 augustus geactiveerd, de gratis proef periode liep tot 16 oktober. Op de factuur van 28-09-2012 is inderdaad het HBO pakket gefactureerd voor de maand oktober, dit komt omdat u altijd 1 maand vooruit betaalt. Ik zie dat het HBO pakket nog actief is, indien u besluit om dit pakket te beëindigen dan kunt u via https://www.telfort.nl/mijntelfort/ het pakket opzeggen. Alleen de kosten van 16-10-2012 tot de datum dat u het pakket heeft beëindigt zal dan in rekening worden gebracht, het teveel betaalde bedrag wordt dan op de factuur van november verrekend.

Jeroen
Beste Telfort,

Ik heb vandaag geprobeerd via de e-mail tool de klantenservice te benaderen, maar deze blijkt offline. 

Ik heb sinds 2 maaden een telfort tv+internet abonnement. Daar zat 3 maanden gratis pluspakket bij. Nu deden mijn vriedin en ik daar helemaal niets mee dus heb ik dit een week geleden al opgezegd zodat ik ruimschoots op tijd was met opzeggen. Tot mijn verbazing krijg ik nu een factuur waar er ongeveer 5euro wordt gerekend voor dit pluspakket.

Kunt u dit voor mij in orde maken en zorgen dat deze kosten niet worden afgeschreven? de gegevens:

Mocht u nog aanvullende gegevens nodig hebben hoor ik het graag.

Bij voorbaat dank
Badge +1
@rubenhijl,

Bedankt voor het sturen van uw gegevens. Ik heb gezien dat u het Pluspakket heeft stopgezet op 19-10-2012, op deze datum zijn de nieuwe facturen al opgemaakt. U betaalt altijd 1 maand vooruit, hierdoor is het Pluspakket dus voor de maand november in rekening gebracht. Uiteraard zal dit bedrag op de eerst volgende factuur in mindering worden gebracht.

Jeroen
oke ik heb dus ook naar mijn idee een foute factuur gekregen , heb mail gestuurd op 1 oktober en zou binnen 10 werk dagen bericht krijgen ik wacht nog steeds ... pppffffff ....
ok, dan wacht ik geduldig af. bedankt voor de reactie

@rubenhijl,

Bedankt voor het sturen van uw gegevens. Ik heb gezien dat u het Pluspakket heeft stopgezet op 19-10-2012, op deze datum zijn de nieuwe facturen al opgemaakt. U betaalt altijd 1 maand vooruit, hierdoor is het Pluspakket dus voor de maand november in rekening gebracht. Uiteraard zal dit bedrag op de eerst volgende factuur in mindering worden gebracht.

Jeroen
Goedenavond, 

Ook bij mij zijn er kosten in rekening gebracht wat niet in mijn contract staat. In Mijn Telfort overzicht staat dat ik een HBO Pakket heb, maar dat heb ik helemaal niet aangevraagd. Ik zou een pakket tot een bepaalde datum gratis ontvangen, maar heb niks gehoord over betalen daarvoor. Dit staat ook niet in mijn contract. 

Vanaf de beginfactuur 28-08 - 26-10 zijn deze kosten onterecht in rekening gebracht. 
Graag ontvang ik hierover een creditering. 

Mijn contractnummer is: 53136118

Graag hoor ik van u. 

Groeten, 

Nschol

oke ik heb dus ook naar mijn idee een foute factuur gekregen , heb mail gestuurd op 1 oktober en zou binnen 10 werk dagen bericht krijgen ik wacht nog steeds ... pppffffff ....

Dit heb ik ook en volgens mij gaat het sneller via dit forum dan hun bellen of mailen! Nu maar hopen dat het ook echt zo is!
Badge +1
@kellie72,

Vervelend dat er onduidelijkheid is over uw factuur, graag help ik hiermee verder. Over welke factuur gaat het en wat klopt er niet? Als u uw postcode en huisnummer kenbaar maakt via een privébericht kan ik uw factuur er bij zoeken en nagaan wat er mis gaat.

@nschol,

Welkom op het forum! Ik heb gezien dat op 30-07-2012 het HBO pakket is geactiveerd, op uw eerste factuur is 1 dag van de maand september in rekening gebracht. U heeft dus twee manden gratis het HBO pakket ontvangen. Hierna is het HBO pakket niet uitgeschakeld via Mijn Telfort hierdoor loopt de facturatie ook door. U kunt het HBO pakket dus zelf uitschakelen, het HBO pakket zal gefactureerd worden tot dat datum dat u het pakket heeft uitgeschakeld.

Jeroen
Dit snapt toch geen mens deze uitleg
ik ben zelfs in de winkel geweest voor een foute factuur,
draaien en nog eens draaien ben het helemaal zat met telfort

Reageer