Ongewenste zenders in menu verbergen

• 17 december 2016
  • 8 reacties
  • 1049 keer bekeken

Sinds kort staan de zenders van Ziggo in het zendermenu. Verwijderen lukt niet. Graag een oplossing om deze zenders te verbergen.

8 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Dat kan je zelf doen via 'Menu > Instellingen > Zenders verbergen'.
Pincode invoeren en de rest spreekt voor zich.

Zo werkt het althans op mijn Arcadyan HMB2260 v2 ontvanger, wellicht heb je een andere...
Dit kan niet bij mijn ontvanger, omdat de zendernummers van Ziggo niet zichtbaar zijn in het instellingenmenu. Dus ik kan er geen kruis voor zetten om ze te verbergen. Ik heb overigens dezelfde ontvanger????. Een harde reset, uitschakelen en opnieuw menu laden helpt niet.
Reputatie 8
Badge +19
Bij mijn vdsl-abonnement staan deze zenders vanaf voorkeuze 266 (zie afbeelding hieronder).
De lijst begint bij NPO 1 en dan naar beneden scrollen met de navigatietoets.
Als je een glasvezelabonnement hebt kunnen ze op een andere plek staan, of zijn ze misschien inderdaad niet te verbergen, dat weet ik niet.

Bedankt voor uw reactie. Overigens gaat het over zenders van Ziggo vanaf 233 t/m 240. Zie de screenshots.

Dit zijn de zenders in het menu.

Dit zijn de zenders bij instellingen.

Overigens gebruik ik glasvezel.
Reputatie 8
Badge +16

Dit zijn de zenders bij instellingen.

Wat staat er boven de zenderlijst, kruis aan om te verbergen.....markeren en dan rode knop....?
Reputatie 8
Badge +19
Navigeer in het menu (tweede foto) met de zilveren toets naar de zender die je wilt verbergen (de regel wordt dan groen) en klik dan op de OK-toets en er wordt een kruisje voorgezet.
Navigeer naar de volgende regel etc...
Als je alle gewenste zenders hebt verborgen dan navigeer je naar links en kies je 'Bewaar Instellingen'.
Zo ingewikkeld is het niet hoor... :8
Het is inderdaad niet ingewikkeld als ik de zenders maar zag!!
Ik wil zender 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 en 240 verbergen, maar het instellingenmenu springt na 231 naar 266.
Ik vrees dat ik dit bij Telfort support moet aankaarten.

Nogmaals dank voor het meedenken.
Reputatie 8
Badge +19
Het is inderdaad niet ingewikkeld als ik de zenders maar zag!!
Ik wil zender 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239 en 240 verbergen, maar het instellingenmenu springt na 231 naar 266.
Ik vrees dat ik dit bij Telfort support moet aankaarten.

Nogmaals dank voor het meedenken.

Sorry, niet goed gelezen... my bad... :$
Toch graag gedaan.

Reageer