beantwoord

Ondersteuning Interactieve TV onder Windows 10

• 11 februari 2018
  • TV
  • 8 reacties
  • 303 keer bekeken

Reputatie 1
Wanneer wordt er eindelijk eens wat gedaan aan de bijna onmogelijkheid om op Windows 10 je opgenomen programma's te bekijken?

Er komt nog steeds een melding:
xxx
Het is met Firefox tijdelijk niet mogelijk om Interactieve TV te bekijken.
Oorzaak: Firefox ondersteunt het gebruik van Microsoft Silverlight niet meer.

Telfort adviseert u om een andere browser te gebruiken, bijvoorbeeld Chrome, Internet Explorer of Edge.

Er wordt gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.
Onze excuses voor het ongemak.
xxxxx

Deze melding komt al meer dan een half jaar (zag ik in mijn browsergeschiedenis)!

Ik mag aannemen dat een groot gedeelte van jullie klanten op Windows 10 zitten. Edge ondersteunt geen Silverlight, Firefox doet het niet en Chrome doet het ook niet meer.

Wanneer kunnen jullie klanten nu eindelijk eens normaal gebruik gaan maken van hun eigen browser zonder allerlei omwegen en compatibility-wegen te moeten bewandelen? Die bovendien nog door de klanten zelf opgezocht moeten worden?

Microsoft heeft in juli 2015 al aangegeven dat Silverlight niet meer gebruikt moet worden. Het is namelijk helemaal niet veilig: https://www.theregister.co.uk/2015/07/02/microsoft_silverlight/

Netflix is ook al over op HTML5
Telfort, welkom in 2018!
icon

Beste antwoord door Wieger DB 13 februari 2018, 14:32

Hoi Enterprise, de interesse heb je al eerder geuit. Daarom zei ik ook dat ik daar achteraan zou gaan. 😉

Heb ook antwoord gekregen. De uitrol van de HTML5 versie van TV online kijken staat in de planning voor het tweede kwartaal van dit jaar. Richttijd is dat we eind mei, begin juni de verandering doorvoeren. Daarmee wordt dan afstand gedaan van Silverlight en zal HTML5 gebruikt worden voor het afspelen van de stream.

Bedankt voor de toevoeging, Ron. Die browsers zijn inderdaad ook goede opties. 🙂

Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Deze vraag spelen we mede namens jou, mezelf en alle andere gebruikers gelijk door aan Telfort webcare... 😉
We worden inderdaad nieuwsgierig.

NB. de gebruikte Windowsversie staat los van je vraag, het is zoals je al zegt de vraag wanneer HTML5 als standaardtaal wordt ingevoerd op de diverse websites van Telfort, waaronder de site van iTV-online.
De meest gebruikte browsers kunnen prima overweg met zowel Windows 10 als met de eerdere versies t/m Windows 7.
Reputatie 1
Dank je voor je snelle reactie, ik ben benieuwd naar de reactie van Webcare.

De reden dat ik Windows 10 noem is dat zelfs de standaardbrowser op dat platform (Edge) geen ondersteuning biedt voor Silverlight. Op Windows 7 is dat wel het geval namelijk.
Reputatie 8
Badge +19
Hofmans schreef:

Dank je voor je snelle reactie, ik ben benieuwd naar de reactie van Webcare.

Graag gedaan.
Iedere keer als dit door een forumbezoeker onder de aandacht wordt gebracht dan wordt mijn nieuwsgierigheid ook weer geprikkeld... 😉

Hofmans schreef:

De reden dat ik Windows 10 noem is dat zelfs de standaardbrowser op dat platform (Edge) geen ondersteuning biedt voor Silverlight. Op Windows 7 is dat wel het geval namelijk.

Duidelijk...
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Hofmans en Enterprise, een tijdsindicatie heb ik nog niet vernomen. Daar is op dit moment nog niet over bekend. Daar ga ik achteraan voor juliie.

Wat betreft het gebruik van https://itvonline.telfort.nl raad ik je Chrome aan. Ondanks dat ze Silverlight niet meer ondersteunen, heb ik met Chrome een goede gebruikservaring van TV online. Kan je met Chrome wel TV online gebruiken?
Reputatie 8
Badge +19
Wieger - Telfort schreef:

Hoi Hofmans en Enterprise, een tijdsindicatie heb ik nog niet vernomen. Daar is op dit moment nog niet over bekend. Daar ga ik achteraan voor juliie.

Wat betreft het gebruik van https://itvonline.telfort.nl raad ik je Chrome aan. Ondanks dat ze Silverlight niet meer ondersteunen, heb ik met Chrome een goede gebruikservaring van TV online. Kan je met Chrome wel TV online gebruiken?

Of iTV-online met Chrome nog werkt kan (en wil... :8) ik niet zeggen want op mijn desktop komt Chrome er nooit meer op.
Mijn voorkeursbrowser is al heel lang Firefox en nadat ik een tijd geleden eens Chrome installeerde werd mijn Firefox profielmap flink vernaggeld doordat Chrome (ongevraagd) tijdens de installatie zoveel mogelijk instellingen en voorkeuren uit de reeds geīnstalleerde browser probeert te 'jatten' en daarmee de bestaande configuratie (in de profielmap) van de andere browser beschadigd.
Ik ben best even bezig geweest om dat te herstellen... :8

Maar ik geloof je op je blauwe ogen dat Chrome het goed doet met iTV-online.
Ik heb dit topic mede ondersteund omdat ik hoofdzakelijk geïnteresseerd ben in de implementatie van HTML5 en niet zozeer in iTV-online op mijn desktop, dat gebruik in eigenlijk nooit.
Reputatie 3
Badge
Los van dit alles, wanneer Microsoft in 2015 aankondigt, dat Silverlight niet meer wordt ondersteund en eigenlijk onveilig wordt, dan is het heel vreemd dat er (bijna) 3 jaar later nog niets veranderd is.
Gelukkig werkt het met meerdere browsers (nog) wel, probeer eens Vivaldi, Opera of Brave.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Enterprise, de interesse heb je al eerder geuit. Daarom zei ik ook dat ik daar achteraan zou gaan. 😉

Heb ook antwoord gekregen. De uitrol van de HTML5 versie van TV online kijken staat in de planning voor het tweede kwartaal van dit jaar. Richttijd is dat we eind mei, begin juni de verandering doorvoeren. Daarmee wordt dan afstand gedaan van Silverlight en zal HTML5 gebruikt worden voor het afspelen van de stream.

Bedankt voor de toevoeging, Ron. Die browsers zijn inderdaad ook goede opties. 🙂
Reputatie 8
Badge +19
Wieger - Telfort schreef:

Bedankt voor de toevoeging, Ron. Die browsers zijn inderdaad ook goede opties. :)

Dat is heel goed nieuws voor alle klanten Wieger, bedankt voor het delen..! 😎

Reageer