beantwoord

On demand problemen

• 3 november 2019
  • 8 reacties
  • 177 keer bekeken

Ik kan al een tijdje de on demand functie niet kan gebruiken. Oftewel programma's niet terug kijken of films huren. Zeer irritant. Nooit problemen ervaren met telfort. Wel toevallig dat er problemen ontstaan sinds de samenwerking met kpn 🤔 Ik hoor graag wat de oplossing kan zijn. 

icon

Beste antwoord door Patriciava 5 november 2019, 22:44

Heel eerlijk heb ik de on demand niet meer getest gisteren. Qua verbinding heb ik beide volgens mij. Ook een draadloze zodat we boven ook interactieve tv hebben. Kan daar t probleem in zitten? Ik heb zojuist even de on demand geopend en ik moet zeggen dat hij nu wel alle films goed laad en ik kon ook weer ver genoeg terug bladeren qua programma's van afgelopen week. Hopelijk blijft hij het nu doen 😊. Mocht ie weer haperen laat ik t weten. 

Bekijk reactie

8 reacties

Heel eerlijk heb ik de on demand niet meer getest gisteren. Qua verbinding heb ik beide volgens mij. Ook een draadloze zodat we boven ook interactieve tv hebben. Kan daar t probleem in zitten? Ik heb zojuist even de on demand geopend en ik moet zeggen dat hij nu wel alle films goed laad en ik kon ook weer ver genoeg terug bladeren qua programma's van afgelopen week. Hopelijk blijft hij het nu doen 😊. Mocht ie weer haperen laat ik t weten. 

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Patriciava, welkom op het forum! We zijn al ruim 10 jaar onderdeel van KPN, dus ik ga er vanuit dat je het probleem niet al zo lang hebt :slight_smile:  Recent is er een aankondiging geweest dat we samen verder zullen gaan onder de naam KPN, maar daarbij is er nog niets veranderd aan de abonnementen. Je geeft aan dat je een probleem hebt met on demand dingen bekijken en dat het niet werkt, maar wat gebeurt er precies? Stel je probeert een film te kijken, wat gebeurt er? Krijg je een foutmelding, staat het beeld stil, blijft het zwart of iets heel anders? Om te kunnen kijken naar een oplossing is het eerst van belang om te weten wat er precies gebeurt, ik hoor dat graag van je.

Je kunt de tv-ontvanger sowieso al terugzetten naar de fabrieksinstellingen zoals Jan voorstelt, heb je dat al gedaan?

Reputatie 8
Badge +11

Of het probleem daar in zit is moeilijk te zeggen zonder te testen of het met een directe kabel ook speelt, maar het is iets waar we rekening mee kunnen houden als de haperingen weer terugkomen.

Maar laten we hopen dat dat niet het geval is en dat jij gewoon lekker kunt blijven kijken zonder problemen! :wink: Fijn dat het nu wel weer goed lijkt te werken.

Goedemorgen, ik heb de reset gedaan vanochtend. Hij leek het even te doen. Maar helaas hij blijft nu hangen op er is een fout ontstaan bij het laden van de video. Ik zit dus in de on demand lijst bij de films. De 1e minuut gaat het goed en ineens niets meer.  Zo ook met programmas terugkijken. Ik kon echt een week terug via de gids. Nu amper een paar uur. Geen idee waar het dan aan kan liggen. Alvast bedankt voor t meedenken. 

Reputatie 8
Badge +11

Die foutmelding is vrij duidelijk inderdaad, het werkt niet. Waardoor het niet werkt is dan nog de vraag. Gaat het kijken van normale tv wel goed, of krijg je daar ook wel eens foutmeldingen bij?

Zou je jouw forumprofiel ook kunnen aanvullen zodat de postcode en huisnummer er staan? Dan kan ik de verbinding vanaf deze kant ook bekijken. Ik hoor het graag van je als je dat gedaan hebt.

Ik heb het profiel verder aangevuld. Ik heb verder geen problemen met tv kijken. Ik zal kijken of ik vanavond ook nog problemen heb met de on demand. Ik hoop eigenlijk dat ie het gewoon weer doet. 😁

Reputatie 8
Badge +11

Merci, ik zie de gegevens inderdaad staan. Ik heb de verbinding daarmee nagekeken en dat ziet er goed uit, daar is niets geks in te zien. Ik heb ook specifiek naar het tv signaal gekeken, die lijkt ook goed te zijn. 

Hoe is de tv-ontvanger precies verbonden met de Experia Box, is dat met een directe netwerkkabel of gaat dat via een draadloze verbindingsset?

Ik ben natuurlijk ook nog benieuwd hoe het gisteren ging met on demand :slight_smile:

Reputatie 8
Badge +7

Hallo @Patriciava , probeer de decoder eens te resetten.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htmhttps://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm

Reageer