beantwoord

Nu helemaal geen tv

• 28 juli 2019
  • 17 reacties
  • 414 keer bekeken

Reputatie 2
Na aanloop naar transitie van analoog naar digitaal al problemen... tijdens het actief maken van deze transitie en nasleep zie hier;
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/guidion-vertrokken-zonder-dat-tv-werkt-83043 ...nu dit weer!!

Op 26-7 jl kom ik snachts thuis en wilde ff tv kijken...jammer dan niets van dat. Kon wel kanalen wisselen gids raadplegen maar zwart beeld. Van alles gedaan waar ik nog zin in had maar mocht niet baten. In de ochtend alles gedaan wat ik nog niet gedaan had gedaan maar niets.
Beide ontvangers opnieuw starten, modem stroomloos gezet en op gestart, reset gedaan, log naar gekeken via pc, stappen doorlopen wat op de website vermeld staat met als resultaat dat ik de klantenservice bellen.

Dit dan ook gedaan en wat ik al dacht dacht ook de medewerkster en ze zou een monteur sturen en wel 27-7 en tijdvak 1200 - 1400.
Ik krijg een sms met bevestiging en op de dag een herrinering via mail en sms.
Ik daar me planning heb omgegeooid omwille van weer beeld willen wachtende op de monteur.
Maar na 1400 nog niemand noch een notificatie van wat dan ook. Ik maar weer eens gebeld met de klantenservice.
Dat was een gezellig gesprek...werd ff medegedeeld dat de monteur vertraagt is..zeg fijn dat ik dat ook weet...ze zegt dat de monteur dat heeft gedaan niet telfort. Maar als die notificatie bij telfort bekend is dan kleine moeite om de klant te informeren net als de rest via mail of sms gaat.
Maar de monteur zou om 1500 komen en ik MOET maar wachten....ik zeg moet??? Ik moet niks een opmerking van "we vragen u nog even geduld te hebben aub" was een beter keuze. Maar ik zei dat ik inmiddels me geduld met telfort wel aan het verliezen ben en dan een overstap in me gedachte komt want ben t wel zat inmiddels. Dus ik moet niks ze zegt nou u moet sws tot juni 2020 bij telfort blijven...ik zeg wattttt.? Ik heb helemaal geen verplichting aangaande dat jullie hebben de transitie door de strot gedrukt om het plat te zeggen bovendien word ook in de folder inloop daarnaar toe gezegt word dat er geen contract wijziging is en alles blijft zoals het is en geen contract verlenging plaats vind....dus Not...

En alles blijft zoals het is belachelijk ja als je dat wilt mag je de knip trekken of voor eventjes tijdelijk gebruik maken van deze diensten gratis.

Maar goed ik word om 1445 gebeld met de planning..en word bevestigend gevraagd of het klopt dat de monteur komt...zeg ja en dat ik inmiddels contact heb gehad en dat ie om 1500 komt....ooh weten we niks van zegt ze.. zeg dan ga je me dus vertellen dat ie uberhaubt niet meer komt.....eughum heuh ja dat wil ik eigenlijk wel mededeling was het bevestigende antwoord...
Dasdanlekker bovenstaande uitgelegt en dat ik na alles nog langer kan wachten...ja en altijd het ingestudeerde antwoord van "ik snap het en erg vervelend" waar je dus niks mee opschiet.
Maar de monteur komt as donderdag top!!

Ik mag hopende dat telfort zo professioneel is dat ik redelijke wijze gecompenseerd word door alles frustraties en bel tijden, hier op het forum wezen, wachttijden, slecht werkleveren, voor niets wachten en niet kunnen gebruik maken van diensten waar ik voor mag betalen met een inkrimping van opties voor de transities...boven op een abbo prijsverhoging van 2.50€ per maand

Hoeveel geduld mag men hebben
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 17 augustus 2019, 10:21

Goedemorgen @Dasdanlekker, ja gelukkig weer helemaal beter, dankjewel!

Ik kan me voorstellen dat het zo voelt, en ik vind het ontzettend jammer dat het zo gegaan is met het contract. Ik lees dat het een vorige keer op een soortgelijke manier is gegaan. Dat maakt het niet beter. Als ik het contract voor je kon corrigeren of aanpassen, had ik het meteen voor je geregeld. Wat ik wel voor je kan doen is je tegemoet komen in de kosten, omdat je eerst problemen hebt gehad met de kabel van de tv-ontvanger die de monteur aangesloten had, en nu een poos helemaal zonder televisie hebt gezeten. Ik stuur je een privébericht om dat in orde te maken.
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 2
Goedemiddag,
Even een update;
Aangezien ik het niet kan redden as donderdag telfort gebeld om de afspraak te verzetten. Dit staat in de correspondentie mail en sms. Dus gebeld krijg een medewerkster aan de telefoon waar aan ik de situatie uitleg en ze vertelde me zij kon niks ...ik moest daarvoor bij Guidion zijn..
Die gebeld daar situatie uitgelegd en vervolgens me gegevens voor ze alles had werd de verbinding verbroken. 2de keer gebeld voor ik een medewerker sprak bleef de verbinding stil. 3x keer wel een mederwerkster en daar ook alles aan uitgelegd en die zei er is geen ticket en u moet terug naar telfort inmiddels weer 17min verder.

Telfort gebeld en nu wel een competente medewerker en vriendelijk met excusses makende over zijn collega had ze nooit mogen doen. Deelde me mede dat guidion niet in beeld kwam maar een kpn monteur en de afspraak heeft ie verzet naar vrijdag op een gewenste tijdvak...en nogmaals excusses makende ....
Maar al met al ook bij telfort 30 min aan de telefoon en weer frustraties verder...maar wel een resultaat pff
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Dasdanlekker, jeetje, we hebben net de vorige situatie samen opgelost, komt nu dit voorbij 😞 Wat rot dat het contact afgelopen weekend zo gelopen is, en dat ook de afspraak met de monteur niet goed gegaan/gepland is. Ik ben wel blij om te lezen dat het later gelukt is om de afspraak te verplaatsen naar vrijdag. Dit heb ik nog even voor je nagekeken, en zie inderdaad de afspraak met de KPN monteur staan op 2 augustus tussen 15:00 en 17:00 uur.

Ik hoor het graag als er iets veranderd, en laat je ook weten hoe de afspraak afgelopen is? Als alles weer opgelost is, kijk ik graag voor je naar mogelijkheden voor compensatie.
Reputatie 2
Goedemiddag @Alexandra - Telfort ja klopt en bem ook blij dat je daarvoor ingezet hebt en goed hebt opgelost.
Idd jammer dat dit nu voorbij komt maar goed zal wel goed komen uiteindelijk frusterend al met al dat dan weer wel 😁
Is goed ik meld me wel tzt fijne dag nog..
Mvg dasdanlekker
Reputatie 8
Badge +11
@Dasdanlekker logisch toch, dat kan ik me heel goed voorstellen. Het komt zeker wel goed, het kost alleen wel weer een beetje geduld 🙂 Graag, laat het maar weten, ook als ik iets voor je kan doen. Wel goed om te weten dat ik morgen vrij ben, dus als ik niet meteen reageer, dan weet je waar het van komt. Maandag kijk ik er naar en hoop ik goed nieuws te lezen hier!
Reputatie 2
Hallo @Alexandra - Telfort ,

Er is weer beeld nadat de monteur is geweest, tis dat deze in log history had gekeken en gedacht had kunnen we niet nog een x doen...anders had ik wederom voor niets gewacht.

Heeft niets anders gedaan dat wat ik oa al 2x gedaan had dit houdt in resetten en boxen aan/uit. Bij de monteur die de kabel van de 1ste had hersteld bleek dat de experiabox ook al niet goed alles door te laden power lampje op blauw.
Afspraak is dat als er weer kuren komen er via klantenservices een nieuwe modem opgestuurd gaat worden kan zonder monteur uiteraard.
"Opmerking monteur
Klant heeft geen beeld, maar wel de EPG. VLAN wordt niet doorgelaten. Experiabox gereset en STB's herstart."

Mvg Dasdanlekker
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Dasdanlekker, fijn dat de monteur zo slim was en er ook voor heeft gezorgd dat alles weer werkt! Dankjewel voor de duidelijke uitleg. Hou het vooral even in de gaten. We weten nu gelukkig waar het zit en ik hoop natuurlijk dat het goed blijft. Als je toch weer zoiets merkt, laat het me dan weten, dan regel ik voor je dat er een nieuw modem jouw kant op komt.
Reputatie 2
Hoi @Alexandra - Telfort, Ok das mooi dankje.

Maarre;
Hoi @Dasdanlekker, jeetje, we hebben net de vorige situatie samen opgelost, komt nu dit voorbij 😞 Wat rot dat het contact afgelopen weekend zo gelopen is, en dat ook de afspraak met de monteur niet goed gegaan/gepland is. Ik ben wel blij om te lezen dat het later gelukt is om de afspraak te verplaatsen naar vrijdag. Dit heb ik nog even voor je nagekeken, en zie inderdaad de afspraak met de KPN monteur staan op 2 augustus tussen 15:00 en 17:00 uur.Ik hoor het graag als er iets veranderd, en laat je ook weten hoe de afspraak afgelopen is? Als alles weer opgelost is, kijk ik graag voor je naar mogelijkheden voor compensatie.

En dit; "Maar ik zei dat ik inmiddels me geduld met telfort wel aan het verliezen ben en dan een overstap in me gedachte komt want ben t wel zat inmiddels. Dus ik moet niks ze zegt nou u moet sws tot juni 2020 bij telfort blijven...ik zeg wattttt.? Ik heb helemaal geen verplichting aangaande dat, jullie hebben de transitie door de strot gedrukt om het plat te zeggen bovendien word ook in de folder aanloop daarnaar toe gezegd
word dat er geen contract wijziging is en alles blijft zoals het is en geen contract verlenging plaats vind....dus Not..."

Hieronder de bijgevoegde documentatie aangaande bovenstaande quote van mezelf staat geschreven in; "Wat je wilt weten als je overgaat naar je nieuwe internet verbinding" verstuurd door telfort. Opties op het bijgevoegde heb ik zelfs niet eens gekregen of toelaten voegen dus graag opheldering hierover aub.

Mvg Dasdanlekker

Reputatie 8
Badge +11
Hi @Dasdanlekker, mijn reactie is later dan mijn bedoeling was, dat komt doordat ik griep gehad heb.

Dankjewel voor de herinnering. Dat aanbod staat nog steeds, ik kijk graag naar de mogelijkheden voor compensatie. Heb je ook extra kosten gemaakt tijdens deze storing met de televisie, en zo ja, laat je me weten om welke kosten het precies gaat? Dan help ik je daarmee.

Daarnaast heb ik naar het contract gekeken. Of het een nieuw contract wordt, hangt af van verschillende dingen, zoals of je wijzigingen doet aan het pakket. In de bevestiging die je hebt ontvangen staat altijd of het huidige contract doorloopt of dat er een nieuwe termijn aan zit. Ik zie dat bij de vernieuwing van jouw pakket een nieuwe termijn van 12 maanden in is gegaan. Ik vermoed door je berichtje dat dat de bedoeling niet was. Ik kan helaas niets veranderen aan de duur van het contract. De enige manier waarop dat mogelijk is, is door binnen 14 dagen na de bevestiging te reageren als het pakket niet klopt.
Reputatie 2
Goedemiddag @Alexandra - Telfort geen probleem hoop dat je je wat beter voelt inmiddels...

Dan ben ik aardig bedrogen om het zo maar te zeggen zoals je kan zien is er totaal niets maar dan ook niets veranderd in mijn diensten behoudens dat er door jullie na de transitie verandert zijn. Ik heb nogmaals niet eens van de zogenaamde "cadeautjes van telfort" gebruikt gemaakt.
Mijn pakket is het zelfde gebleven..mijn telefoon...zelfs internet met de snelheid.
Voel me wederom aardig beet genomen zeker om en nogmaals het door de strot duwen van transitie en word ons voorgehouden er veranderd niets (zie bijlage folder) en ondertussen klanten meer laten betalen en voor nog een jaar vasthouden. En het beeld wat ik inmiddels heb van de klantenservice is dat competentie nogal te kort schiet en heeft ook diegene die mij te woord heeft gestaan om transitie klaar te maken me contract onterecht een jaar verlengd...ook hier weer top werk!!!

Dit hebben jullie voorheen ook al eens gedaan met overname concept ict meen ik mij te herinneren...toen gebeld en wat op het contract stond was standaard maar in het systeem was het goed zei men tegen ons.

Nee geen kosten extra..alleen ongemak omdat ik een speciaal bed heb en gedurende de dag wegens medisch even of langer vlak moet en geen afleiding van tv had zoals ik gewend was. Bovendien frustraties en ergernis ga niet alles wederom opnoemen mijn verhaal is duidelijk uiteengezet en ga er dan ook vanuit dat duidelijk is overgekomen.

Ben al erg lang klant van concept ict en telfort geweest maar nogmaals dit gaat niet langer duren..Ja ben er van bewust dat ik elders net als iedereen wel iets tegenkom het gaat hoe men met de klanten omgaat. Zoveel en zoals het is gegaan als dit hoeft niet nodig te zijn....

Maar ik waardeer ten zeerste jou hulp dat ben ik niet vergeten en daarvoor mijn vriendelijke dank
@Alexandra - Telfort

Mvg Dasdanlekker
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen @Dasdanlekker, ja gelukkig weer helemaal beter, dankjewel!

Ik kan me voorstellen dat het zo voelt, en ik vind het ontzettend jammer dat het zo gegaan is met het contract. Ik lees dat het een vorige keer op een soortgelijke manier is gegaan. Dat maakt het niet beter. Als ik het contract voor je kon corrigeren of aanpassen, had ik het meteen voor je geregeld. Wat ik wel voor je kan doen is je tegemoet komen in de kosten, omdat je eerst problemen hebt gehad met de kabel van de tv-ontvanger die de monteur aangesloten had, en nu een poos helemaal zonder televisie hebt gezeten. Ik stuur je een privébericht om dat in orde te maken.
Reputatie 2
Goedemorgen @Alexandra - Telfort

Zelfs dit kan niet in 1x goed gaan...gewoon me normale abbo gelden afgeschreven en niet verrekend. Correctie van analoog naar digitaal binnen paar dagen verrekend en nog meer dan mijn normale abbo gelden dit al uiteengezet in vorige topic.

Waardeloos is telfort geworden sorry dat ik het zeg...

Mvg dasdanlekker
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Dasdanlekker, we hebben het wel over de compensatie gehad, maar ik begreep dat je niet akkoord ging. Ik begreep van je dat je je nog wilde laten terugbellen over het contract, waarover je toen zei dat je nog wilde afwachten wat zij nog konden doen. Daarom heb ik 'm in afwachting daarvan nog niet ingevoerd en ging er vanuit dat geen verder bericht goed bericht was.

Misschien hebben we last van miscommunicatie gehad. Als je wilt, voer ik de voorgestelde compensatie voor je in, dan ontvang je binnen een week een tussentijdse factuur en dan wordt het bedrag naar je overgemaakt. Zal ik dat voor je doen?
Reputatie 2
Goedemiddag @Alexandra - Telfort

Ja dat zou kunnen ik ging ervan uit zoals je je privebericht hebt op gebouwd dat compensatie in de 1ste alinea en meer kan het niet worden.

In het 2de alinea over en mbt het onterechte contractverlenging van een jaar en daarover terug gebeld ga worden...dit is overgens nog niet gebeurd.

Dus lijkt mij gezien wat er dus mogelijk is de compensatie door te voeren.

Mvg Dasdanlekker
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Dasdanlekker, sorry, dan hebben we even last van miscommunicatie gehad. Ik maak de vergoeding nu in orde! Als de komende factuur klaar staat, wordt het hierop verrekend. Anders ontvang je een tussentijdse factuur en wordt het bedrag op je rekening bijgeschreven.

Ik zal maandag een nieuw verzoek doen om je terug te laten bellen voor overleg over het contract, nu op zaterdagavond is niet mogelijk. Laat je me weten of je iets van ze hebt gehoord?
Reputatie 8
Badge +11
Hi @Dasdanlekker, minder snel dan mijn bedoeling was, maar ik heb een verzoek gedaan om je terug te laten bellen. Je kunt met mijn collega die je terugbelt het contract bespreken, hij/zij heeft alle mogelijkheden die er zijn. Als ik iets voor je kan doen, dan weet je me te vinden.
Reputatie 2
Goedemiddag @Alexandra - Telfort ,
Ben gister gebeld met desbetreffende afdeling en er is op mijn klantenkaart notitie gemaakt dat ik niet gebonden ben aan onterecht jaarcontract.

Dankje voor de genomen moeite,
Mvg Dasdanlekker
Reputatie 8
Badge +11
@Dasdanlekker Fijn om te horen! Dan is dat nu gelukkig ook rechtgezet. Graag gedaan 🙂

Reageer